Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i Spanien for min enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg færdes af og til i Spanien. Må jeg arbejde der med min egen virksomhed uden at skulle betale spansk skat og oprettes i det spanske system? Min lille biks har adresse i Danmark.
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Under alle omstændigheder har du brug for et A1-certifikat før hver rejse til udlandet, hvis det er en forretningsaktivitet.

Desværre ved jeg ikke, hvordan situationen er nøjagtigt i Spanien, om du kan arbejde der uden at registrere dig.

Afhænger sandsynligvis af dine aktiviteter.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Og du opholder dig mere i DK end i Esp - så er du skattepligtig i DK

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

A1-certifikat

Hvad er det?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

A1 Zertifikat

Was ist das?

https://www.borger.dk/danskere-i-udlandet/Arbejde-i-udlandet/International-social-sikring/Attest-A1

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Han arbejder ikke i udlandet - det du henviser til er hvis du fysisk bliver ansat til at arbejde i udlandet - 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Solevad:
Hej.
Jeg færdes af og til i Spanien. Må jeg arbejde der med min egen virksomhed uden at skulle betale spansk skat og oprettes i det spanske system? Min lille biks har adresse i Danmark.

Det er vel mest et spansk spørgsmål. Dansk SKAT vil givet beskatte dig i DK i alle fald, men hvis en spaniol skal arbejde i DK gennem spansk selskab - f.eks som dansk murefirma bygge huse i Spanien, så er der en lang række regler for det som ikke kun har med skat at gøre - men umiddelbart må en dansk virksomhed gerne sende medarbejdere ud og udføre arbejde i andre EU lande - med en A1 attest der sikrer social dækning via DK

Skal det være som type ansat - skal en EU boger have dansk CPR inden. Jeg ville tro det er samme i Spanien med EU regler - men du skal have spurgt i Spanien samlet vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

@JH - har du ikke mulighed for at give et svar der svarer på trådstarterens spørgsmål - det virker fuldstændig sort det du skriver i forhold til spørgsmål 

Prøv lige at tjekke det du har skrevet og ret det til - det er sk... noget ”ævle bævle” det du får væltet ned på papiret - for mig i hvert fald.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

@JH - har du ikke mulighed for at give et svar der svarer på trådstarterens spørgsmål - det virker fuldstændig sort det du skriver i forhold til spørgsmål 

Prøv lige at tjekke det du har skrevet og ret det til - det er sk... noget ”ævle bævle” det du får væltet ned på papiret - for mig i hvert fald.

det er jo surt det gør det for dig  -skydels måske du ikke forstår trådstarter

Per Krabbe, scanboat.com:

Han arbejder ikke i udlandet - det du henviser til er hvis du fysisk bliver ansat til at arbejde i udlandet - 

Hvor har du den oplysning fra - jeg kan kun læse at han vil arbejde i udlandet (men ikke om det er som underleverandør, direkte - eller måske som ansat

Solevad:
Hej.
Jeg færdes af og til i Spanien. Må jeg arbejde der med min egen virksomhed uden at skulle betale spansk skat og oprettes i det spanske system? Min lille biks har adresse i Danmark.

Hvis du tror han spørger om han må sidde i lejet hus og udføre sit arbejde for sit danske firma  DK, så tror jeg du tager helt fejl - men det må han alt det han vil


Ordet færdes af til i Spanien" går svaret svært, Svært vide om han arbejder som ex dansk murefirma i Spanien (en type regel - arbejdstilladelsesmæssigt - social sikringsmæssigt mm) eller i sin "færden" faktisk er ansat i Spanien (givet anden regel og sikkert krav om spansk CPR for at fungere som ansat uanset han mener han gør det via sin enkeltmands i DK

Derfor svarer jeg i to huk-

Et hvis hans firma har en opgave i Spanien (ex bygge et eller andet som murefirma med hans danske CVR som direkte udbyder) - = hans danske firma med ham som udsendt til opgave for sig selv - direkte eller som underleverandør til spansk selskab -

Her skal firmaet skal have A1 attest for at deres Danske udsendte må arbejde i Spanien - direkte eller som underleverandør - og der er sikkert flere regler, som bare kræver spansk special viden - Skat vil være dansk for den personlige virksomhed - ELLER -

Hvis han i sin "færden" ind i mellem i Spanien bliver ansat midlertidigt i spansk tjeneste. Her vil det givet vil være som person og ikke som virksomhed han kan "ansættes" efter EU regler med spansk CPR ganske som en spaniol skal have for at arbejde for en dansk virksomhed i DK - Er han i sin "færden" ansat en periode i spanien - så er det helt anden sag med spansk registrering som person (er jeg ret sikker på EU regler) og så vil han kunne skulle arbejde med dobbelt beskatning  men det vil så ikke være som dansk enkeltmands han er "ansat" men som person i så fald

Der er stor forskel på om han er direkte leverandør eller underleverandør som CVR eller om det er en ansættelse - det er givet ikke noget man bare frit vælger,men afhænger af det helt konkrete aftale OG arbejdsforhold.

EN spaniol kan feks ikke som sin personlige virksomhed blive ansat som tjener i dansk restaurant - det vil kun kunne ske som person og kræve dansk CPR som alle EU borgere får når de skal arbejde her og har en bolig (og samme EU regel i spanien for dansk borger)

I alle fald er det ret sikkert mere et spansk spørgsmål end dansk, for Danmark vil ikke forbyde ham at arbejde i Spanien for sin enkeltmands - heller ikke skattemæssigt - for det vil være dansk skat hvis det er via hans enkeltmands - Det vil DK ikke blande sig i, men der er givet spanske regler at følge


Frem for at rette SKR eller hvem det var - eller mig på vegne af trådstarter- så bidrag evt med hvad du selv ved i sagen :) 

Trådstarter får bedre svar ved at forklare hvad det er han vil lave i sin "færden" i Spanien - som person - som firma - og for hvem (andre firmaer eller direkte overfor personer) og- skal sikkert høre nogen i spanien - der er ex fora i facebook for danskere i spanien - solkysten osv - som sikkert har erfaring, bare de får lidt mere info om hvad det er han vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Trådstarter er ikke resident i Spanien og har et firma i DK - og han er af og til i Spanien i sin eller lejet lejlighed og sidder der og arbejder for sit firma og ikke for andre - 

John - den der bruge fleste ord vinder - John du vandt .... 

Her kommer trådstarters oprindelige indlæg:
Jeg færdes af og til i Spanien. Må jeg arbejde der med min egen virksomhed uden at skulle betale spansk skat og oprettes i det spanske system? Min lille biks har adresse i Danmark.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)