Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank kan i anbefale som vil acceptere en mindre virksomhedskonto.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Lunar er lidt et scam. Det er relativt nemt at få en næsten gratis konto, vi har 3 der er samlede omkostninger på 9 kr per måned( og minusrenter;()

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Har aldrig mødt så amatøragtig et foretagende før i mit liv. De studie jobber der svarer på mails og telefon hos dem må ikke selv træffe en beslutning og kender absolut intet til reglerne for at drive en bank. Cheferne gemmer sig så snart der skal tages et ansvar for de kender heller ikke reglerne for at drive en Bank.
Vi har nu i over en måned ventet på at få en ny Lunar Business Grow Konto da de lukkede den første fordi ham der havde oprettet den trak sig ud af firmaet. Vi bliver ved med at få den ene efter den anden undskyldning om at deres system ikke virker og de ikke har prøvet den slags før ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det virker til at Lunar driver længere og længere væk fra deres oprindelige version om at det skulle være super nemt at oprette erhvervskonto. Jeg sidder og hjælper én med at oprette Lunar konto, og nu vil de pludselig se detaljerede forretningsplaner, budgetter, personlige skatteoplysninger, dokumentation for kapitalens oprindelise og alt muligt andet. Altså alt det de oprindeligt reklamerede med at man ikke behøvede hos dem.

Det er efterhånden svært at se hvad fordelen er ved at vælge Lunar frem for en sædvanlig bank. De tager måske nogen af dem som de andre banker ikke vil have, men selv det er langt fra givet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

De er jo underlagt helt samme regler som alle andre for hvidvask og jeg synes det du nævner, hører til det helt naturlige for at overholde loven - kende omfang (budget) formål (forretningsplan) og detaljer om stifter mm - Jeg tror man vil opleve det mere og mere ens og ser også revolut spærre konti fordi de opdager de ikke var dækkede ind med oplysinger

De fik heller ikke megen ros fra finanstilsynet kære Lunar og- har jo også øget priserne for at få råd til showet https://www.finanstilsynet.dk/Tilsyn/Vurderinger-af-finansielle-virksomheder/2020/Lunar_161120 

Allerede tidligt fik Nykredit megen kritik for ikke at have sikret hvidvask kontrol med nye kunder, da Lunar kørte via nykredit licens og IKKE levede op til kravene https://finanswatch.dk/Finansnyt/Regulering/article12456216.ece 

Denne artikel handler også om bagmandspolitiet der undersøger Lunar https://m.advokatwatch.dk/article/12557122 og banken har også selv beskrevet, at de stærkt opgraderer på hvidvask området - så resultat er længere vente tid og flere der får nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo at Lunar lægger en masse begrænsninger på kontoen - kun Visa debet kort, ingen overførsler til udlandet, ingen kontanter, osv. - netop fordi det så til gengæld skulle være nemmere at få oprettet kontoen.

Hvis man alligevel skal igennem nøjagtig samme procedure som i enhver anden bank, hvad er så pointen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Problemet er jo at Lunar lægger en masse begrænsninger på kontoen - kun Visa debet kort, ingen overførsler til udlandet, ingen kontanter, osv. - netop fordi det så til gengæld skulle være nemmere at få oprettet kontoen.

Hvis man alligevel skal igennem nøjagtig samme procedure som i enhver anden bank, hvad er så pointen?

nej det er ændret - man kan få alm kort - overføre til udlandet - tilknytte Nets osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

nej det er ændret - man kan få alm kort - overføre til udlandet - tilknytte Nets osv

vh John Hannover

Hvor har du de oplysninger fra? Så vidt jeg kan se tilbyder de stadig kun Visa kort og understøtter ikke overførsler til udlandet. Det er hvad der står på deres hjemmeside, og jeg kan ikke finde noget om det modsatte andetsteds. Det er heller ikke muligt at indsætte kontanter.

Det er rigtigt at der er åbnet op for Nets og betalingsservice, og man kan også sagtens modtage penge FRA udlandet, men det andet ser da ikke ud til at have ændret sig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Cookie - John Hannover:

nej det er ændret - man kan få alm kort - overføre til udlandet - tilknytte Nets osv

vh John Hannover

Hvor har du de oplysninger fra? Så vidt jeg kan se tilbyder de stadig kun Visa kort og understøtter ikke overførsler til udlandet. Det er hvad der står på deres hjemmeside, og jeg kan ikke finde noget om det modsatte andetsteds. Det er heller ikke muligt at indsætte kontanter.

Det er rigtigt at der er åbnet op for Nets og betalingsservice, og man kan også sagtens modtage penge FRA udlandet, men det andet ser da ikke ud til at have ændret sig?

fra et par kunder - men det kan godt være kun de har fået åbnet for at sende til udlandet og visadankort - Ellers er det jo stadigt lidt dyrt. Jeg tror bare det er udtryk for, at det koster altså noget at drive bank i en tid med lav rentemarginal og mange lovkrav
Jeg tror heller ikke den omsiggribende bank-bashing hvor alt bliver til brok over krav om oplysninger og priser for oprettelse ses som snyderi. et bedre klima ville gavne begge sider. Allerede Brian Mikkelsen som minister advarede i et par store artikler om, at bank-bashing ville ende med at det blev meget svært at få konto for små nye erhverv

Ser ex sydbank også indfører 50 kr /md gebyr for private fordel kunder op til - tror jeg 300.000 kr engagement - så selv for private ser jeg priser komme stille og roligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Var det ikke 573 millioner Sydbank lavede i de 3 første kvartaler af 2020 ? Så kan da godt forstå du føler med Bankerne for de har det jo så hårdt.Skype-Crying

Håber du selv kan høre det er helt ved siden af det du skriver.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Var det ikke 573 millioner Sydbank lavede i de 3 første kvartaler af 2020 ? Så kan da godt forstå du føler med Bankerne for de har det jo så hårdt.Skype-Crying

Håber du selv kan høre det er helt ved siden af det du skriver.

du ved tydeligvis intet om bankdrift - det er for lidt i forhold til deres balance og det gælder bankerne ret bredt over - selv 3 mia i DDB er IKKE nok til at sikre mod ny bankkrise - og resultaterne går voldsomt ned hvert år de seneste år og ventes at dykke yderligere - en reelt ret alvorlig situation og med til at priser stiger både privat og erhverv https://www.berlingske.dk/virksomheder/her-kan-du-se-hvor-pressede-danske-storbanker-er  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)