Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Lønforskud" fra virksomhed, VSO-ordning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kører virksomhed i VSO-regi og overfører 45.000 til mig selv hver måned. Resten lader jeg som udgangspunkt stå i virksomheden for at undgå topskat og for at opbygge noget kapital til investering.

Mit spørgsmål: Er der nogen skattemæssig forskel på, om jeg udbetaler pengene til mig selv månedligt, eller om jeg overfører dem i andre rater, når blot totalbeløbet er det samme hen over året? F.eks. hvis jeg skulle beslutte mig for at give mig hele de næste seks måneders "løn" på forskud -- risikerer jeg nogen form for smæk på det?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:25

anjinsan:

Hej,

Kører virksomhed i VSO-regi og overfører 45.000 til mig selv hver måned. Resten lader jeg som udgangspunkt stå i virksomheden for at undgå topskat og for at opbygge noget kapital til investering.

Mit spørgsmål: Er der nogen skattemæssig forskel på, om jeg udbetaler pengene til mig selv månedligt, eller om jeg overfører dem i andre rater, når blot totalbeløbet er det samme hen over året? F.eks. hvis jeg skulle beslutte mig for at give mig hele de næste seks måneders "løn" på forskud -- risikerer jeg nogen form for smæk på det?

Det har ingen skattemæssige konsekvenser overhovedet.

Man laver en VSO for hele året, herunder også hævningerne. Om du hæver 540 t.kr. i virksomheden af en gang eller 12 gange 45 t.kr. betyder ingenting.

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:50

Fedt! Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)