Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke betale faktura...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Okay, den type firmaer har jeg været i forbindelse med før og der er typisk ikke meget at komme efter.

Jeg hjalp en som betalte 11000 kr. om året for samme type aftale, med at komme væk og der er bare nul og niks at komme efter med henblik på kommunikation - de var iskolde.

Vil du give navnet på dem du er hos? Det kan hjælpe andre med at holde sig fra dem, trods alt.

Web-koncept er dem der har hjemmesiden :(

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Umuligt at sige uden at kende din aftale - men du har jo givet indgået en aftale om hosting i 24 mdr (må nok indeholde andet end hosting , SEO, hjemmeside osv)
Hvis aftalen siger 3 mdr opsigelse så er det jo for sent i forhold til 23/2 - og så binder den aftale du har indgået jo
Du kan ikke gøre indsigelse grundet på du ikke har penge, men du kan naturligvis forklare, at du ikke kan betale. Indsigelse skal være på et juridisk grundlag hvor din modpart ikke har overholdt sin del aftalen

Det kan sagtens være en aftale du aldrig skulle have indgået, en alt for dyr aftale - for lang binding osv, specielt når du selv kalder det "hobby" men har du indgået den, så er det jo sådan det er.

Du har 3 muligheder

1 lad være med at betale og skriv at du må lukke ned og ingen penge har. Risiko vil klart være, at de hiver dig i retten, og får du ret, kommer der så advokat og retsomkostninger på oven i

2 Arbejd med det kompromis der måske kan være muligt. Måske foreslå at du betaler 5.000 kr til endelig afgørelse og afslutning eller tilsvarende-  Du skriver du er stresset og er nok urutineret, så hvis du kan få en kyndig "voksen" til at tage telefonen og lyde myndig og prøve at forhandle, så kan det være en mulighed

3 . den vil du ikke høre, men den er - betal efter aftale. Mange af disse selskaber er dygtige til at lave aftaler som generelt holder forbandet godt i retten, og vil derfor ofte bare stå fast (det ville også skabe præcedens for andre hvis de bare sag - skidt) og så er du tilbage i risikoen fra pkt 1 - at du både skal af med de 20.000 kr OG advokat/retsgebyr mm.

Overvej OM du faktisk skulle få gang i websiden - mange shops over nettet er jo gået bedre end nogensinde under corona - men om det er hjemmeside for en frisør osv - så er det klart det er svært nu - men der kommer jo lys - så HVIS du skal af med pengene, så skulle du vel se at få ordrer og gang i forretningen
Ingen kan plukke hår af en skaldet, men du kan ende i RKI og have en masse bøvl med det

vh John Hannover

Det ville da være dejligt hvis der kunne komme gang i biksen.

Jeg beskæftiger mig dog med produktion, så det kræver der er nogen der står og mangler 3d print til et eller andet. Og de fleste henvendelse der kommer kan jeg ikke håndtere da de emner der spørges efter er større end det jeg kan levere.

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

mort1760:
Web-koncept er dem der har hjemmesiden :(

Det var dem jeg hjalp den tidligere nævnte kunde med at skifte væk fra. Der var absolut intet at komme efter og de ville ikke tillade os at hente filerne så vi kunne flytte siden til en ny udbyder - de krævede penge for udlevering af siden, som de jo rigtigt nok havde lavet og derfor havde sørget for at de havde alle rettighederne til. Typisk når man laver en side for en kunde for kunden jo siden så de selv ejer den, men ikke hos Web-koncept.

Vi kom så frem til en "løsning": det var billigere at droppe det hele, skifte udbyder og få lavet en ny side. Andet kunne ikke betale sig.

Deres kontrakt var stram dengang og jeg tvivler på de har svækket den siden da - så uden at have læst din kontrakt vil jeg næsten sige at du er ret dårligt stillet.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

mort1760:
Web-koncept er dem der har hjemmesiden :(

Det var dem jeg hjalp den tidligere nævnte kunde med at skifte væk fra. Der var absolut intet at komme efter og de ville ikke tillade os at hente filerne så vi kunne flytte siden til en ny udbyder - de krævede penge for udlevering af siden, som de jo rigtigt nok havde lavet og derfor havde alle rettighederne til.

Vi kom så frem til en "løsning": det var billigere at droppe det hele, skifte udbyder og få lavet en ny side. Andet kunne ikke betale sig.

Deres kontrakt var stram dengang og jeg tvivler på de har svækket den siden da - så uden at have læst din kontrakt vil jeg næsten sige at du er ret dårligt stillet.

Måtte din kunde betale for at komme derfra eller hvordan blev udfaldet?

Et eller andet sted er der ikke noget på hjemmesiden som jeg ikke selv har, så de kan bare lukke den ned.

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, de ville have 5-6000 kr. i opsigelse. Kunden var i samme situation som dig mere eller mindre.

Hun kunne så finde pengene og fik det på skrift at alt hendes udestående med dem var opgjort og betalt og siden har hun ikke hørt fra de slyngler. Men din situation er lidt anderledes når der ikke er kunder i butikken.

Det jeg gerne vil "hen til" er dog at deres kontrakt var så skudsikker at der intet var at komme efter. Du har de muligheder som John skrev ovenfor, hvor den med at forsøge at nå til et mindre beløb nok er at foretrække.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Ja, de ville have 5-6000 kr. i opsigelse. Kunden var i samme situation som dig mere eller mindre.

Hun kunne så finde pengene og fik det på skrift at alt hendes udestående med dem var opgjort og betalt og siden har hun ikke hørt fra de slyngler. Men din situation er lidt anderledes når der ikke er kunder i butikken.

Det jeg gerne vil "hen til" er dog at deres kontrakt var så skudsikker at der intet var at komme efter. Du har de muligheder som John skrev ovenfor, hvor den med at forsøge at nå til et mindre beløb nok er at foretrække.

5-6000kr kunne jeg nok godt smide i bare for at komme ud af det, men fandme ikke 20.000kr.

Og ja, jeg burde have set de 3mdr. men det er smuttet, så håber de er bare lidt medgørlige.

Fra 9800 Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De tricks med at ville have x måneders opsigelse er også at skyde helt forkert når det handler om noget så simpelt som hosting - alt sker nemlig automatisk så man taber absolut intet på at opsige med det samme; det er ene og alene en måde at presse ekstra penge ud af folk.

I andre erhverv kan det give mening, f.eks. når du skal af med en lejlighed. Et boligselskab skal male den, sætte det i stand der nu skal sættes i stand og finde ny udlejer.

Men inden for den her "verden" er der altså nul og niks ting som taler for flere måneders opsigelse - det er som sagt bare en måde at presse penge ud af folk på. Det er netop derfor man ser firmaer som Web-koncept gøre det - de er rådne hele vejen igennem.

https://duelhost.dk | Markedets bedste webhotel med dansk support.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

De tricks med at ville have x måneders opsigelse er også at skyde helt forkert når det handler om noget så simpelt som hosting - alt sker nemlig automatisk så man taber absolut intet på at opsige med det samme; det er ene og alene en måde at presse ekstra penge ud af folk.

I andre erhverv kan det give mening, f.eks. når du skal af med en lejlighed. Et boligselskab skal male den, sætte det i stand der nu skal sættes i stand og finde ny udlejer.

Men inden for den her "verden" er der altså nul og niks ting som taler for flere måneders opsigelse - det er som sagt bare en måde at presse penge ud af folk på. Det er netop derfor man ser firmaer som Web-koncept gøre det - de er rådne hele vejen igennem.

Helt enig. For når man tænker det er ved at være tid til at forny hosting, så sidder man i saksen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

mort1760:
bare for at komme ud af det, men fandme ikke 20.000kr

Hvorfor egentlig ikke, det er jo dig selv der har indgået en aftale du åbenbart ikke har læst ordentlig. Det kan du da ikke klandre firmaet for.

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 07:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

mort1760:
bare for at komme ud af det, men fandme ikke 20.000kr

Hvorfor egentlig ikke, det er jo dig selv der har indgået en aftale du åbenbart ikke har læst ordentlig. Det kan du da ikke klandre firmaet for.

Det er helt korrekt, jeg klandrer heller ikke dem for at være dygtige, men for at føre en uetisk forretningsstrategi.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)