Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt eller skattely...?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@Bemærk@

jeg har lånt profilen her😊

Hej alle. Jeg har en tanke om at springe til udlandet(efter corona) jeg har derfor lidt spørgsmål. Jeg er med på inden man springer, så tager man kontakt til ens juridiske rådgiver. 

Jeg har et murerfirma i Danmark. Jeg laver dog kun facadearbejde og har derfor ikke vinter perioden til at arbejde i. 

Jeg tænkte derfor på at være i Danmark 170 dage( mener det er 180) man total set må være i landet. 

Men på knap det halve års tid har jeg en omsætning på 650.000 og når moms og materialer osv er trukket fra(ingen løn) 

Har jeg cirka 400.000kr

Jeg har flere gange snakket med en portugisisk ejendomsmægler om at oprette et investeringsselskab i Portugal fx. Også købe ejendomme og renovere (til videre salg

Kan jeg helt lovligt investere nogle penge fra mit firma i DK til et firma i Portugal(datterselskab eller investering

Og derned bruge min løn/overskud

Jeg har en ejendom jeg kan leje i Portugal og det vil være skønt at bo der i et halvt år😊 

Alternativet er jo skattely, som mange har foreslået mig, men jeg er sku ikke så glad ved tanken. 

Vh

Mursten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattely er så småt ret outdated - og jo slet ikke egnet til penge du tjener ved facadearbejde i Danmark.

Du kan da godt investere i Portugal men det er jo en værdi ikke en udgift, så det ændrer ikke dit overskud fra facadearbejdet - det er ikke andet end købe et hus, aktier osv - det er bytte af kontanter med værdier og ændrer ikke overskud og skat

I forhold til at flytte - beskatning der er kompleks, mulig havelågebeskatning - du har stadigt virksomheden i DK mens du er i Portugal - så er det en opgave for en revisor eller skatterådgiver med speciale i den slags

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dit svar :-) jeg skal ikke gøre mig klog på om skattely er ved at være outdated. 

jeg kender flere mestre, som har selskaber på Malta og enkelte mestre i Dubai, hvor de køber ejendomme og sætter i stand osv for så at udleje dem. 
jeg vil da kalde det skattely, men jeg er måske ikke klog nok på det område. 

angående revisor med speciale i dette(havelåge beskatning) 

jeg har selv læst meget om emnet, men kender du nogle som er dygtige til lige netop dette? :-) 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

et Portugisisk selskab må vel gerne arbejde i Dk? 
kan jeg lave et selskab også fakturaer fra Portugal af? er der en fidus i det? 
så jeg ikke har en dansk virksomhed, men portugisisk firma? 
mere om det var nemmere også rent revisor og skattemæssigt😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mursten:

angående revisor med speciale i dette(havelåge beskatning) 

jeg har selv læst meget om emnet, men kender du nogle som er dygtige til lige netop dette? :-) 

http://skattekonsulenterne.dk/om/ kan anbefales

Det er ikke som sådan skattely at drive selskab på Malta eller Dubai så længe pengene der er komme ind på lovlig vis (ud af det andet land)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mursten:

et Portugisisk selskab må vel gerne arbejde i Dk? 
kan jeg lave et selskab også fakturaer fra Portugal af? er der en fidus i det? 
så jeg ikke har en dansk virksomhed, men portugisisk firma? 
mere om det var nemmere også rent revisor og skattemæssigt😊

det må det gerne - men hvis det drives fra DK vil det blive dansk beskattet uanset oprindelsesland som udgangspunkt. Jeg ved ikke om kunder er lige trygge ved at indgå aftale med murer/facader fra Portugal - men det er jo muligt de er ligeglade. De som arbejder skal jo så følge danske regler og have dansk CPR (også Portugiserne) før de må arbejde i Danmark

Jeg tror ikke det er mindre kompliceret end kun at drive fra DK hvis arbejdet udføres i DK, jeg vil mene lidt tværtimod - men måske det er nemmere end et selskab i hvert land

Om du kan fakturere fra Portugal tør jeg ikke overskue her - ser det kompliceret i alle fald - der skal givet dansk momsregistreres (også nødvendigt for at du har fradrag for moms i dine indkøb) Jeg har ikke set andre byggefirmaer fakturere fra andre lande - men naturligvis set mange bruge udenlandsk arbejdskrav

Det med skatten kan Bent Zimmermann givet , hvis han har tid, rådgive om. Det med at drive selskabet fra Portugal med arbejde i DK kan han nok også sige noget begavet om, men ellers givet henvise til præcis hvem der kunne være top til det arbejde - hils ham fra mig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 20
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, for begge svar. 
😊

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)