Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med kompensationsordning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Her kommer et lidt data-tungt indlæg.

Jeg har som enkeltmandsvirksomhed været tvangslukket siden 21/12, og prøver at søge kompensation for tabt omsætning for den periode.
Det burde jo give en kompensation på 100% i den tvangslukkede periode, som man kan læse sig til.

Til ansøgningen:
Jeg har valgt at søge som virksomhed der er nedlukket fra d. 21/12.

1. Referenceperioden December 2019 - Januar 2020 var min omsætning 40.000kr.

2. I feltet om den forventede omsætning i kompensationsperioden, bliver jeg bedt om at indtaste omsætningen for perioden 9/12-20 til 17/1-21. Allerede der er jeg forvirret. Jeg har jo haft åbent og haft en ganske fin omsætning i december indtil lukkedagen 21/12. Så hvorfor skal den periode inkluderes?
Omsætningen for perioden sætter jeg alligevel til de 16.954 som jeg nåede at få ind inden nedlukning.

3. Nu har programmet udregnet kompensationen som er vurderet til 6.179,10 for den "lukkede periode" , og 2.648,19 for den "åbne periode".

Her er der flere ting der undrer mig.

1. Hvor er der overhovedet en åben periode ind over? Hvorfor kan man ikke bare søge for kompensation for den periode man har været tvangslukket?

2. Hvor i alverden kommer tallene fra?
6179,10kr for perioden 21/12-17/1 er jo på ingen måder at betegne som 100% kompensation for tabt omsætning, når min omsætning i referenceperioden er 40.000kr for de to måneder. Burde det ikke være et simpelt regnestykke, hvor man udregner hvor meget 40.000kr er per dag i perioden, og så ganger det op med antal dage man har været tvangslukket?

Altså 40.000 over 62 dage (December+januar) er en omsætning på 645kr per dag. Jeg har været lukket i 28 dage fra 21/12-17/1, så 645kr ganget med 28 dage = 18.060kr

Igen, hvor i alverden kommer de 6179,10kr fra, som de mener jeg har tabt i den lukkede periode over 28 dage? Har jeg misforstået det med, at man får 100% kompensation i den periode hvor man er tvangslukket?

Gode forklaringer tages imod med kyshånd. Og hvis det viser sig jeg har ret i at der er noget galt, hvem henvender man sig til?
Jeg kontaktede Corona-hotline og de sagde at det var et retvisende tal, og virkede generelt virkelig ikke til at have styr på noget som helst . Så dem har jeg ikke den store tiltro til.


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at henvend dig til en registreret revisor, der burde du kunne få den fornødne hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Omsætningen angiver du for at vise om du har tabt mindst 30% omsætning for den samlede periode - kompensationen er så en trappe - hvor du for den periode du har været tvangslukket, får 100% af faste omkostninger dækket - det er jo ikke omsætning du dækkes, men dine faste omk, som - hvis det er den store ordning med bedst dækning så kræver revisor med - hvad den ikke gør for light ordningen, som så heller ikke dækker fuldt alle faste omk

Det er vigtigt du får søgt korrekt så du ikke skal af med en masse på den anden side igen. Som du spørger ville jeg mene du er nødt til at gå til revisor - alene at du mener det er omsætning du kompenseres 100% for tyder på du har søgt helt galt og kan komme i problem - kunne næsten ses som snyd i allerværste fald, da det jo er faste omk man får de 100% af og kun for den tvangslukkede periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Hjælpepakken jeg søger er kompensation for tabt omsætning, og som jeg skriver ønsker jeg udelukkende at søge i den periode jeg er tvangslukket.

Citat fra virksomhedsguiden

Bemærk afsnittet om forbud mod at holde åbent.

"Hjælp til selvstændige, der er berørt af restriktioner
Hvis du har oplevet et tab i din omsætning, kan du søge om midlertidig kompensation for den omsætning, du forventer at tabe som følge af coronavirus/covid-19.

Du kan søge om kompensation for perioden fra den 1. september til og med den 31. januar 2021.

Du kan få kompensation for 90 % af dit omsætningstab. Hvis din virksomhed har været omfattet af et forbud mod at holde åbent, og ikke har haft nogen omsætning i lukkeperioden, kan du få kompensation for 100 % af dit omsætningstab.

Du kan maksimalt få udbetalt 23.000 kr. pr. måned pr. ejer i virksomheden i kompensationsperioden."

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah sorry - læste det som faste omk med 100% - men ja - så i lukke perioden

Det må så have at gøre med de tal du har udfyldt der nemlig:

  • Din realiserede, samlede omsætning for hele 2019
  • Din omsætning i perioden fra den 1. september 2019 til og med den 31. januar 2020 
  • Din forventede omsætning i den periode, du ønsker at søge om kompensation for.

Du har vel så kun været tvangslukket i en del af den periode fra 1/9 til - indtil videre 31/1 - men ja, så burde det vel hvis tabet har været mindst 30% - på 90-100% (ikke bare 100 for hele perioden - da du jo har omsætning i en del af den periode der omfattes som jeg forstår dig)

Ellers må du jo se om du kan ringe til dem og høre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)