Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - basis - modregning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Jeg er netop sprunget ud som iværksætter, og det er jo super spændende, men jeg er allerede løbet med hovedet mod (moms)muren. 

Situationen er den, at jeg startede ud med at for en virksomhed skulle være lønmodtager med et par timer månedligt med en timeløn på 850,-

efter et par dage besluttede jeg mig for, at jeg ville være selvstændig og prøve at få flere kunder i stedet for at have et fuldtidsarbejde ved siden af mit “deltidsarbejde”! 

nu er situationen den, at jeg er helt på bar bund med faktura

Skal kunden betale mig 650.- i timen plus moms på 25%, således at beløbet bliver 850,-? Eller hvordan udfylder jeg faktura, så kunden i sidste ende ikke ender med at betale mere end vores aftalte 850,- og at jeg ikke snyder mig selv senere hen, når jeg skal betale moms og skat

skal have sat mig mere ind i moms og skat, men lige nu har jeg brug for et enkelt svar eller forklaring :) 

håber, der er en venlig sjæl derude med den fornødne viden! 

vh. Christina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo helt an på hvad du har aftalt mht. din timepris om den er ekskl. eller inkl. moms.  Ved b2b er det normalt at man oplyser priser ekskl. moms.  Så er det tilfældet vil din pris være 850,00 + 25 % moms =1.062,50 DKK/ time  

I øvrigt har du lavet en regnefejl  850 DKK fratrukket momsen bliver 850 x 0,80 = 680,00 DKK

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - du skal være klar over - og samme skal arbejdsgiver - at det kan give klare skatte og momsproblemer, hvis man faktisk udfører lønmodtagerarbejde - men fakturerer som selvstændig med moms - det er ikke frit valg, men afhænger af selve jobbet - og det er specielt farligt hvis man inden har stået som ansat og ikke har en række andre kunder https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Hvis den du arbejder for er momsregistreret, så tager du 850 + moms - så koster du det samme som før, da de jo trækker momsen fra. Hvis de ikke er momsregistrerede, så vil de måske kræve det er 850 inkl moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)