Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg selv lave en ordentlig app

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mette Kjeldsen:
Det er lige svært at forklare tingene rigtigt herinde.

Men jeg har en bog hvor der er sat billeder og tekst i.
Disse sider vil jeg have ind i en prøve lign app.
Marvel, app sheet og andre skriver om on-code programmering. Hvad går det ud på ?

Mvh
Mette

...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Hvis du ønsker et kvalificeret bud på hvad du kan gøre fremadrettet, så send mig gerne en privarbesked. Jeg kan ikke selv påtage mig opgaven, da jeg har for meget om ørerne. Jeg vil dog gerne hjælpe dig videre og eventuelt komme med et estimeret bud på, hvad det kan koste at lave den app du ønsker.

Det kræver dog, at du skriver lidt flere detaljer omkring projektet.

Jeg tænker desværre - medmindre du har tænkt dig, at lære programmering, at du kan lægge idéen omkring at gøre det selv på hylden.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mette Kjeldsen:
... og andre skriver om on-code programmering. Hvad går det ud på ?

No-code (eller low-code) er et begreb som dækker over software udvikling, hvor enten ingen, eller meget lidt, programmering er nødvendig. 

Selvom no-code værktøjer bliver bedre og bedre, er der stadig en del begrænsninger med den slags udvikling. Det kan fungere fint hvis app'en bare skal vise, eller skrive/opdatere, data fra en database. Eller evt. integrere 3. parts services. Skal det være en lille smule mere avanceret, rammer man nemt en mur, hvor programmering er nødvendigt. 

Prøv evt. at se https://www.appgyver.com - det er det system jeg først lige kommer i tanke om. 

Mit råd er, inden du kommer alt for langt med at bruge en no-code app builder, at du kortlægger samtlige funktioner du vil have i din app (både på kort og lang sigt), og tjekker om de er understøttet af app builder'en. Er de ikke det, så undersøg hvordan de funktioner vil kunne integreres. 

Tilmeldt 18. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten
Tak for svaret. Ser lige på det link du har sat på.
Jeg laver et udkast til hvad jeg vil og ønsker med min app og snakker derefter med nogle som har kendskab til programmering.
Mvh
Mette
Tilmeldt 18. Jan 21
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej og tak for svaret.
Jeg laver et udkast til ønsker og krav til app'en.
Så kan du vurdere pris derud fra.
Mvh
Mette
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan godt selv lave en app, hvis du vil bruge lidt tid på at lære lidt om app udvikling, lidt om programmering.

Det ene er at gå fra Idé til færdigt produkt, undervejs, hvis man vil lave det selv, skal man indstille sig på, at erhverve sig nye kompetencer, så hvis du går den vej, kan du godt selv programmerer en app. 

Din opgave lyder ikke særlig krævende, hvis det som du beskrev er, at swipe side til side og undervejs enten læse, se billeder eller video, det kan godt laves af dig selv.

Du kan se på udviklingsværktøjet LiveCode community, det er open source så man gratis kan lære dette udviklingsværktøj.  Der er så 2 måder, hvordan du få lavede ne app med dette værktøj, enten skal du have en Indy Licens eller en LiveCode community licens, prisforskellen er Indy licens, 300 $ om året, eller livecode community ca. 90$  om året.

Forskellen på de 2 er, at LiveCode community, der er code åben for alle, da det er open sources.


Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal lave en app og ikke har prøvet programmering før så skal man IKKE begynde at lære at kode. At lære at programmere er lige som at tage et kørekort. Man lærer det grundlæggende men det er først når man i nogle år har været aktiv med det at man virkelig begynder at lære tingene.

Hvis man ikke kan programmere så er ens kræfter bedre brugt i at planlægge hvordan det skal se ud. Kig på andre apps der har den funktionalitet man vil bruge og beskrive den. Når man derefter kan "bruge" appen ud fra den beskrivelse man har lavet så kan man gå til en programmør med den og få vedkommende til at kigge på det.

Det er ikke alle der kan/skal programmere og det er virkelig noget der tager år at mestre - Jeg har selv kunne programmere siden jeg fik min Commodore 64 og selvom jeg i 23 år har haft det som fuldtidsjob + hobby så har jeg stadig områder hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jonathanwhite11:
Yes, you can make it. there are a lot of tutorials on youtube and udemy must try these.

Jonathan, jeg tror at du undervurderer programmering lidt. Ikke at jeg mener at det er raketvidenskab, men Youtube og Udemy er altså ikke nok. Der lærer du en masse om hvordan tingene skal gøres, men du lærer ikke forståelse for modeller, standarder og protokoller. Det svarer lidt til, at jeg finder en Youtube-video eller en Udemy-kursus der fortæller mig hvordan en bil virker, og en passant fortæller noget om trafikregler - men interaktion med andre trafikanter bliver ikke berørt.

Tilføjelse kl. 18:33
Nå, efter jeg skrev dette så jeg at Niels Henriksen også refererer til kørekort :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)