Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af socialt medie navn til udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er en ung musikartist, som vil starte et nyt kunstnernavn op, hvor jeg dertil har oprettet en virksomhed da jeg er meget seriøs om projektet.

Jeg er igang med en handel vedrørende mit gamle kunstnernavns Instagram navn, da en ny opstartet software virksomhed fra USA har vist interesse i det, da deres navn er det samme.

Hvordan bogfører jeg sådan en handel ift. moms osv?

Vil helst klare handlen via mit CVR og ikke privat, da pengene skal bruges til marketing til det nye projekt. Dette vil vel gøre at jeg ikke trækkes i skat privat, og vil gøre jeg kan bruge det fulde beløb.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke få godt svar på her vil jeg påstå.  MOms -  kunstnere er ikke momspligtige som sådan  Det skal du betale en revisor for råd om det der - det er heller ikke sådan at i CVR kan du bare bruge det fulde beløb, det er da også skattepligtig af det  og udgifter trækkes fra - som for dig privat

vh John G

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John!

Men hvis jeg foretager handlen privat kan jeg så stadig bogføre eksempelvis 5000 DKK for salget, og så bogføre 5000 DKK for en markedsføringstjeneste hvilket giver et resultat på 0DKK = Intet overskud der skal betales skat af.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en markedsføringstjeneste du har som udgift. Du kan ikke tage dit eget arbejde som udgift. Kun hvis du har en regning fra 3.part på den udgift, ellers ikke
Det er jo helt som hvis du fik 5.000 i løn for at lave arbejdet, så kunne du jo heller ikke lige trække dine egne timer fra og dermed ikke betale skat af din løn :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er noget der hedder submithub og playlist push. To tjenester hvor man betaler for at få sit musik ud til influencere og playlister :)
Nej lige præcis, men det er disse tjenester, så det kan vel godt trækkes fra i skat ikke? :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bogføre alt du har i indtægter og de udgifter du måtte have haft og har regninger på til firmaet - ja - og har du det er det en udgift når du har regningerne som bilag, og har du ikke andre indtægter overhovedet, og du sælger du to aftaler med i salget, så passer dit regnestykke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)