Hej Aminoer Jeg har brug for lidt input fra jer kloge hoveder. Jeg går og overvejer at starte en webshop, hvor jeg sælger andres (og mine) håndlavede ting (glas, keramik, smykker etc.). Men hvor meget kan jeg mon tage i kommission? Leverandørerne (som laver ting på hobbybasis) har jo udgifter til materialer og skal bruge tid på at lave tingene, hvor jeg har udgifter til markedsføring, forsendelse, betalingsløsninger etc. og skal bruge tid på administration, logistik, fotos, tekster, SoMe og og og... Så min umiddelbare tanke var at dele 50/50 - men hvad plejer man at gøre? Jeg har også talt med et par fysiske butikker, som vil tage ting ind til 50/50, men de har jo kun udgifter til den fysiske plads, man optager i butikken. Jeg kommer til at arbejde aktivt med at sælge hver vare, og hvert salg kræver SoMe, fotos, forsendelse, pakning og så videre. Så der vil være en del arbejde i hvert eneste salg. Til gengæld tvivler jeg på, at folk vil gå med til at få mindre end 50% - men spørgsmålet er, om 50% overhovedet er realistisk? Har I nogen erfaringer med sådan noget? Mange hilsner Rie |
Edit: ...