Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpepakker til nystartede

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens!
Jeg har i 2020 startet min virksomhed, som udelukkende er en fysisk butik (indtil videre).
Det er gået super fint, og jeg har siden August omsat for lige omkring 500.000,-.
Det er min eneste indtægtskilde, og jeg har i gennmsniit udbetalt 20.000 kr til mig selv i løn pr. mdr. Jeg har geninvesteret de fleste af virksomhedens penge i varekøb osv., så jeg har ikke utømmelige midler, men stadig faste udgifter og en forretning der p.t. har haft 0 kr. i omsætning siden d. 23/12-2020.

Mit spørgsmål er:

Ved I om jeg kan søge hjælpepakker til faste omkostninger og lønkompensation til mig selv, når jeg er åbnet i 2020?
Så vidt jeg kan se, så skal man have registreret sin virksomhed før marts 2020, men kan det virkeligt passe at de kan tvangslukke mig og ikke betale mig noget?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

DTLaursen:
Jeg har i 2020 startet min virksomhed, som udelukkende er en fysisk butik (indtil videre). 

Det er gået super fint, og jeg har siden August omsat for lige omkring 500.000,-.
Det er min eneste indtægtskilde, og jeg har i gennmsniit udbetalt 20.000 kr til mig selv i løn pr. mdr.

så må du have et selskab eller en VSO for ellers er der ikke løn i virksomhed hvis der menes personlig virksomhed - men i et IVS eller ApS er der

DTLaursen:
Jeg har geninvesteret de fleste af virksomhedens penge i varekøb osv.
ja det koster jo likviditet men koster jo ikke overskud, at købe varelager som ikke er en udgift men flytning af penge fra bank til værdi af varelager

Der er for mig lidt tvivl i forhold til faste omk - om du skal være etableret inden 19/8 eller om der til den nye ordning for 27/12 og frem - kan søges bare man kan dokumentere omsætning 1 måned inden - I alle fald er du etableret inden 19/8 og kan søge faste omk. Lånlkompensation til en ejer er under kompensation for selvstændige og ikke som sådan løn

Du kan også søge freelance selvstændige - men nok med valg af "alternativ" reference periode, da du ikke kan bruge samme periode sidste år
Se evt https://startupadvisejh.blogspot.com/2020/03/corona-nyt-sma-og-mellem-store.html  

Der er i alle fald ikke krav om etablering inden 19/8 2020 men jeg tror faste omk for 3- dec og frem alene - blot kræver 1 fuld måneds omsætning inden - jvnf tekste fra mit link som er fra loven af 27/12-2020 Hvis virksomheden er registreret i CVR-registreret senere end den 20. juli 2020, skal virksomheden kunne dokumentere at have haft omsætning i minimum én måned forud for den periode, som virksomheden søger kompensation for, jf. § 3, stk. 11

Du kan skulle via en revisor (skal hvis faste omk fuldt - ikke for faste omk light) men det er ikke ukompliceret med freelance kompensation heller, så du kan skulle tage hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)