Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved konsulentarbejde for et amerikansk firma (W8-BEN-E formularen)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har en lille enmandsvirksomhed, hvor jeg laver rådgivende ingeniørarbejde. Jeg står overfor at skulle lave arbejde for en større amerikansk koncern. I den forbindelse skal jeg udfylde en del papirarbejde, blandt andet for at undgå dobbeltbeskatning.

Mit firma har været temmelig underdrejet det sidste år pga. Covid lockdown. Det betyder at jeg simpelthen ikke har råd til at betale mig fra bare at få en revisor/advokat til at løse problemet for mig. De her opgaver skal forhåbentlig få mit firma tilbage på ret køl. Jeg har kontaktet både Skat og Københavns Erhvervshus / Copenhagen Business Hub, og ingen af dem kan rigtig hjælpe.


Er der nogen her på Amino, som har erfaring med at lave konsulentarbejde for amerikanske firmaer, og evt. har lyst og tid til at give mig et par råd med på vejen i forhold til at få udfyldt de amerikanske skatte formularer (specifikt W8-BEN-E)?

Enhver hjælp vil være ekstremt værdsat!

Tak :)

Emil
Fra Varde
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.duesseldorf.ihk.de/aussenwirtschaft/auslandsmaerkte/usa/usa-geschaefte-neues-w-8ben-e-formular-2599486

 

En meget god forklaring, men desværre på tysk.

Uden en advokat / revisor ville jeg ikke gøre noget, fordi konsekvenserne kan være meget omfattende.

Transport costs audit for all Amino members free of charge. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)