Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra England, hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælp 

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige, at hvis varen er engelsk, men produceret i Kina, og derefter sendt til firmaet i UK og så videre til mig, så skal jeg ikke betale told

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mig bekendt ikke, hvis varen er indfortoldet i UK - inden den sendes fra UK til dig. Spørg dem for at være sikker, Brexit er nyt og jeg kan kun se, at told skiller med oprindelsen - så det er muligt at blot ren kina oprindelse betyder told

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
mig bekendt ikke, hvis varen er indfortoldet i UK

Det er ikke korrekt.

Om der skal betales told af vare som ikke har UK som oprindelsesland er ret kompliceret, men det afhænger af hvor stor en grad af værditilvæksts der er på varen i UK f.eks iform af vider forarbejdning eller fortjeneste. Hvor stor procentsatsen for værditilvæksten skal være  for at varen skifter oprindelsesland  afhænger af  produktets varekode. - LET skal det ikke være.  

Det er sælger pligt at oplyse om vares får oprindelseland  UK eller ej.  Det skal dokumenteres på en special blanket ved eksport.

 

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Pyhhh, det er en jungel. Det er næsten til at opgive på.. Et hobby firma kan vist ikke køre rundt på den måde

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det heller ikke være!   Om det kan løbe rundt for dig er jo umuligt at svare på. Men husk på alle andre der importere fra UK er i samme båd.

Star med at spørg din leverandør hvad oprindelsesland sine vare har fået.  Er det Uk er der intet problem udover forhøjede omkostninger til transport og indfortoldning.

Er varen derimod fra Kina må du underøge hvad toldsatsen er før du kan beregne hvad dine omkostninger bliver.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)