Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omregistrering til hobby-virksomhed, derefter salg af firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære folkens,

Jeg har en webshop, som jeg gerne vil sælge. Studere samtidig og er på SU, så et salg ville kunne påvirke min SU. Derudover, er det så rigitgt forstået, at hvis jeg omregistrere den (Er gået mere end 2 år) til hobby-butik, så ville jeg kunne sælge hjemmeside, varelager etc for 50.000 uden at skulle betale skat?

Er der hager ved dette, noget jeg har misforstået eller bare andet jeg bør være opmærksom på?

Tak for hjælpen.

Dbh
Villy
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit varelager har du forhåbentlig ikke taget som udgift i de to år der er gået - den værdi skulle jo være flyttet fra køb til varelager

Du kan ikke registrere hobby butik nej - men afmelde moms og så lukke med fuldt regnskab til skat for alle aktiver og varelager

Du kan ikke sælge noget uden det bliver en indtægt i dit enkeltmands og skal fuldt beskattes - hjemmeside-  kundeliste - varer osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mickey, Tak for svar. Idag er det en enkeltmands-virksomhed. Jeg vil lukke cvr'et og køre videre som hobby-virksomhed. Indtjeningen er årligt under 50.000 kr, så jeg ville kunne spare udgifterne til moms. Derudover som sagt tanker på at sælge, og om jeg så ville kunne sælge 'inventaret' - altså varelageret, embalage og hjemmeside for under 50.000.

Bh

Tilmeldt 11. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, Tak for svaret. Varelageret er registreret efter skrifterne således at jeg ikke har medtaget købsudgifter for varer, som endnu ikke er solgt.


"Du kan ikke sælge noget uden det bliver en indtægt i dit enkeltmands og skal fuldt beskattes - hjemmeside- kundeliste - varer osv"

- Også hvis virksomheden ikke længere er en virksomhed? Altså, hvis jeg afregistrere moms og så sælge genstandende som privat person?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Villydk:
Også hvis virksomheden ikke længere er en virksomhed? Altså, hvis jeg afregistrere moms og så sælge genstandende som privat person?
Ja der er ikke forskel på dig som personlig virksomhed og som person det er helheden der ikke må kunne være over 50 t op nogen 12 mdr periode - registrering skal ske så snart det åbenlyst kan ske = normalt ved 4000 kr - og du kan ikke så afregistrere og forsætte med at sælge privat uden helt samme grænse gælder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)