Hej Aminobrugere, Jeg er en ung "iværksætter" der leger med tanken om at starte sin egen webshop, som sælger computer dele og andet gaming udstyr. Mit spørgsmål er så: Må jeg fx købe en Razer gaming mus fra fx Amazon og sælge den på min webshop med en lille fortjeneste? (Skal lige siges at Razer er et okay kendt og højt kvalitets mærke inden for gaming verdenen.)
mærkevarer må du ikke købe til videresalg fra uden for EU - det vil være parrallelimport - men ellers er det frit for - husk du kan få mange returvarer inden for 14 dage og reklamationer at håndtere i 2 år
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Uden at ville starte en diskussion, så husk på at andre måske ikke deler opfattelsen af at f.eks. Razer er et højkvalitets mærke. "Ægte kendere" vil måske mene at ting som sælges i Netto ikke er højkvalitet, så tænk over hvem der er din målgruppe, når du skal have gang i markedsføringen.
Når det er sagt, hvorfor så gå efter at købe noget hjem, som andre har købt ind? Hvorfor ikke gå efter at købe det ind hos producenten? Så springer du et mellemled over, og kan enten sælge det billigere eller med højere avance. Det er selvølgelig ikke bare lige at få lov til at sælge, og det kan være du starter med at hente hjem via Amazon eller lignende, men tænk over det langsigtede mål.
Hvis du skal gøre en god forretning ud af lave avancer, så skal der en kæmpe volumen på, så vær forberedt på at der skal meget arbejde til, for at give en beskeden indkomst.
Mvh Dennis S. L. Jørgensen - Lead Specialist, SEO hos S360 - samt passioneret bruger af online marketing, sociale medier, WordPress og musik.
Hvis købet sker indenfor EU, er der ingen problemer i det, dog husk på, at du aldrig bliver konkurrencedygtig, hvis du køber det af en anden forhandler.
Jeg vil derfor anbefale, at du i stedet går i dialog med mærket, og måske får lov til at købe det direkte, for på den måde, at opnå bedre priser, og dermed en større fortjeneste.
Den anden fremgangsmåde vil alt andet lige, være en kortfristet løsning, ligesom du kan ende med en masse returvarer og reklamationer, hvor du måske skal løse dette inden, at du får svar fra forhandleren på Amazon. Ikke ideelt for din forretning og økonomi.