Efter 4 år med stor succes, med mit hobbyprojekt hvor jeg sælger kreative produkter til børn, vil jeg CVR registreres og prøve lykken med en reel virksomhed. Jeg øger min produktion og vil derfor tjene mere end 50.000 kr. om året. Umiddelbart forstiller jeg mig det er en enkeltmandsvirksomhed, som jeg skal oprette. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber på at få hjælp til at forstå. -Er der en der vil hjælpe mig med hvilken branchekode jeg skal bruge? Selvfølgelig med lidt flere detaljer om, hvad det er jeg sælger. Jeg kan umiddelbart ikke selv finde den rette kode, ej heller hvis jeg forsøger at sammenligne mig med andre lignende virksomheder. - Ifht. moms regnskab. Kan jeg lade moms, fra indkøb af materialer købt før CVR registreringen, indgå i regnskabet? -Jeg er i tvivl om hvornår mit regnskabsår starter. Bestemmer jeg selv dette? -Jeg søger en anbefaling af et overskueligt regnskabs program Jeg glæder mig til at høre fra én af jer:-) Kh Kathe |
Hej Kathe.
Det lyder da rigtig spændende
Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne hjælpe dig - det er faktisk noget af det, jeg er bedst til. Skriv gerne til mig på kh@khfinans.dk eller se mere på min hjemmeside.
Fortsat god dag.
Mvh.
Kasper