Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Den omvendte verden for mange, men jeg ønsker at omdanne mit APS til et enkeltmandsfirma.

Er der nogen der har erfaring med det? Er det muligt uden det bliver alt for omstændigt eller for omkostningstungt?

Mange tak for svar.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er lidt den omvendte verden, ja Smile

Luk dit ApS med en betalingserklæring, og start så en enkeltmandsvirksomhed. Det andet er ikke en mulighed.

Mangler du hjælp til det, må du meget gerne kontakte mig.

Mvh.

Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lineabi:

Hejsa!

Den omvendte verden for mange, men jeg ønsker at omdanne mit APS til et enkeltmandsfirma.

Er der nogen der har erfaring med det? Er det muligt uden det bliver alt for omstændigt eller for omkostningstungt?

Mange tak for svar.

ikke muligt - men du kan lukke dit ApS - f.eks ved en skatteerklæring (farlig hvis du ikke er 110% stensikker på der ikke er gæld eller kan komme krav - eller ved frivillig likvidation (eller tvangs) - De muligheder er gennemgået i "how to" her: http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

Du kan inden stifte enkeltmands og købe aktiverne ud helt normalt (hvis du overtager hele driften uforandret uden moms) men hvis skat mener du overtager goodwill mm fra dit ApS - uden at have betalt for det, så kan skat sætte en værdi som dit ApS skal betale skat af - og så er du personligt ude i risiko hvis du har erklæringslukket. Uanset man går fra personlig til ApS eller den anden vej, så kan skat stille spørgsmål til værdisættelse (skal være korrekt af aktiver og moms efter special regel) og goodwill (kundemasse osv evt)

Det kan derfor være en god ide, at lade en revisor se tingene igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)