Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhøjelse af registret kapital ved overgang IVS - ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop fået omdannet mit IVS til et ApS, og skal have forhøjet registret kapital til 40.000 kr.

Jeg bruger Dinero.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan det skal gøres? Hvilke konti der skal bruges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Beløbet som Generalforsamlingen har vedtaget - og som udgør den oprindelige + det som skal til for samlet 40.000 selskabskapital , og er indbetalt med private midler - skal ind som status - anparts/selskabskapital (der hvor du har stående det oprindelige f.eks 1 krone) i kredit og så bank - hvor beløbet er,  indgået i debet

Hele proceduren skal være korrekt vedtaget - indbetalt osv - for at du ikke siden skal kunne hæfte personligt for alt - Hvis du ikke er sikker på proceduren, så betal for hjælp så du ikke en dag i fremtiden kan beskyldes for slet ikke at være korrekt registreret som selskab = personlig hæftelse,

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

 

Tak for svar.

Jeg har haft revisor til at lave omdannelsen, og alt er færdigt og lavet korrekt og registreret hos VIRK. Jeg mangler bare at lave det rigtige finansbilag i Dinero.

Jeg satte et beløb fra konto 55000 – Nordea bank ind på konto 60000 – registreret kapital, da jeg oprettede firmaet som start kapital.

Denne gang vil jeg ikke indskyde yderligere pengene i firmaet, men bruge af de penge jeg har stående i firmaet til at forhøje den registrerede kapitalen.

Skal jeg så bare gøre det samme, som du også skriver?

Vil pengene stadig stå til rådighed på konto 55000? For ellers stemmer den jo ikke med banken.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par ting:

1) Hvad har det kostet dig at omdanne med revisor?

Er din omdannelse sket ved at firmaet selv har finansieret det, eller ved at du har indbetalt?

Hvis du har indbetalt, så går din indbetaling ind som debet på bank-konto og kredit på selskabskapital-konto under egenkapital.

Hvis din omdannelse med revisor er sket for selskabets egne midler, så er det udelukkende en øvelse på egenkapital-konti. Fra overført resultat flyttes (debet) det relevante beløb til bunden selskabskapital (credit) - ikke andet. Egenkapitalen er uændret men selskabskapitalens andel er opskrevet. Disponible frie reserver er nedskrevede.

Der er så formalia i Virk, anparts-størrelser, og personlig skatteværdi af andele som er udført af din revisor.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Benyt dig af Dinero support. De kan hjælpe dig og er hurtige til at svare og hjælpe.

Det vil jeg anbefale dig.

Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betalte 4.000 kr for det hele inkl. revisor.

De penge er betalt af firmaets midler. Og forhøjelsen af kapital sker også for firmaets midler - 

Korrekt. De har lavet ekstraordinær general forsamlings referat, vedtægter, revisorerklæring på at kapitalen er til rådighed, Virk formalia etc. 

Referatet skriver følgende: Indskudskapitalen er før generalforsamlingen på xxx kr. denne forhøjes med xxx kr. ved overførsel fra ”Reserve for
iværksætterselskaber”. Selskabskapitalen udgør herefter 40.000. kr.

Jeg er med på at jeg skal flytte det manglende beløb over på kontoen med registreret kapital, men min Nordea bank 55000 konto må jo ikke blive det beløb lavere, da pengene jo stadig står i banken.

Men det tager Dinero måske højde for, når man laver ovenstående?

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs hvad jeg skrev om forhøjelse med fri reserver - dette påvirkes ikke nogen aktiv-konto, men kun konti for egenkapital.

Flyt dra fri reserver (overført overskud) til selskabskapital.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr.Aviator:

Hej John

 

Tak for svar.

Jeg har haft revisor til at lave omdannelsen, og alt er færdigt og lavet korrekt og registreret hos VIRK. Jeg mangler bare at lave det rigtige finansbilag i Dinero.

Jeg satte et beløb fra konto 55000 – Nordea bank ind på konto 60000 – registreret kapital, da jeg oprettede firmaet som start kapital.

Denne gang vil jeg ikke indskyde yderligere pengene i firmaet, men bruge af de penge jeg har stående i firmaet til at forhøje den registrerede kapitalen.

Skal jeg så bare gøre det samme, som du også skriver?

Vil pengene stadig stå til rådighed på konto 55000? For ellers stemmer den jo ikke med banken.

når du har lavet det via frie reserver så skal du bare flytte fra konto "Reserve for
iværksætterselskaber" som den sikkert hedder (eller noget tilsvarende) hvor dit overskud er flyttet til i.h.t. loven -   og over til selskabskapital, begge dele i status

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for svar og uddybning.

Jeg har overført det manglende beløb fra konto 60020 Overført Resultat fra tidligere år til konto 60000 Registreret kapital.

Egenkapitalen under balance under rapporter, har ikke ændret sig.

Dette ser jo meget fornuftigt ud.

Ændring af konto 60020 Overført Resultat fra tidligere år, har ikke vel .ikke nogen indflydelse på regnskabsafslutning?

Jeg tænker i forhold til resultat og skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det har det ikke nej. Forstår ikke helt at den revisor der skrev erklæring ikke lige gennemførte alt, 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)