Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Go To Market CE og import.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt en skæv case, men håber der kan være et par vise ord fra nogen herinde.

Har mulighed for at importerer et produkt fra et EU land, som jeg båd vil sælge B2C/B2B.

Produktet har gennemgået test samt er CE godkendt, mennnnnnn.....

Da produktet er i en ende hvor det drejer sig om sundhed, vil jeg virkelig gå med livrem og seler for ikke at sælge produktet på falske forudsætninger eller love mere end produktet kan.

Hvem skal man have fat i for at få produktet tættere på markedet og sikre sig så meget som mulig?
Der er tale om et teknisk produkt og ikke levendesmiddelprodukter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Svært at hjæpe uden at kende mere til produktet.  Først skal du gøre dig klar om du overhoved kan stole på CE mærkningen.  Mærkningen i sig selv siger giver ingen garanti for at varen overholder EU´s krav til produktet bl.a Snyder kinesere med et næsten identisk CE mærke ( China Export)  se linket.  Du skal i første omgang bede om den bagvedliggende dokumentation for CE testen af produktet.

https://www.ybw.com/vhf-marine-radio-guide/warning-dont-get-confused-between-the-ce-mark-and-the-china-export-mark-4607

Vær opmærksom på om produktet karakteriseres som et Medical device, du kan finde flere oplysningen hos lægemiddelstyrelsen.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for hurtig svar.

Jeg holder lige kortene en smule ind til kroppen, så andre ikke løber med ideen og produktet.

Som jeg lige kan se på de bagvedliggende papir, så er der CE (Polen/Østrig), RoHS (Østrig), WEEE (Østrig) samt part/dele med officielle papir fra Holland samt en enkelt fra Kina på en lille blæser.

Jeg har alla data for bagvedlæggende test, men spørgsmålet er om jeg kan stole på disse papir og ikke mindst og der er hår i suppen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det bør fremgår hvilket firmaer der har udstedet CE dokumenterne ?

Hvad land er udstyret fremstillet i? 

Har du evt. undersøgt om der er tale om et Medical device?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Som jeg lige kan se det, har virksomheden lavet en EC Declaration of Conformity på ca. 12 produkter. Det samme har bla. Philips på deres andel af produktet.
Men i det tilfælde er det jo ikke det samme som en dokumentation for at produkterne lever op til CE men blot en tilkendegivelse af at virksomheden opfatter det som et CE produkt.?
Det er vel ikke godt nok at salgsvirksomheden udsteder dokumentation, der skal vel være en ekstern aktør inde over produkterne for CE godkendelse, eller tager jeg fejl?
Produktet bliver fremstillet i Polen.
Jeg kan ingen steder se at det skulle være Medical devise da produktet kan bruges mange steder, skoleklasser, butikker osv....

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob

Som Ravn siger er det svært at hjælpe uden at kende til produktet.

Generelt er det lovligt at markedsføre produktet hvis det er korrekt CE-mærket. CE er IKKE en godkendelse - der er slet ikke noget der hedder CE godkendt. CE mærket er fabrikantens egenerklæring om at han overholder alle krav i de EU standarder og forordninger han finder relevante. Det står anført på Declaration of Conformity hvilke standarder fabrikanten henholder sig til. Du bør vurdere om der er andre standarder der kan komme på tale, f.eks. Medical Device forordningen eller andre.

Læg mærke til 2 ting:

1. Det er dit ansvar at dokumentationen er korrekt

2. Alle disse papirer siger INTET om produktet. Du kan med andre ord sagtens finde et korrekt CE mærket produkt der overhovedet ikke virker. Om det overholder de lovede specifikationer er op til dig til at vurdere og stå til ansvar for overfor kunderne. Det kan derfor være en god idé at få selve funktionen / ydeevnen testet på et uafhængigt test-laboratorie el. lign.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Så hvis jeg lige kort skal koge jeres svar sammen så:

Er CE mærkningen egentlig ikke det papir værd det er skrevet på, da jeg uanset disse, selv står på mål for om produktet overholder hvad jeg nu mener det skal overholde. I bund og grund kan den Polske leverandør mene at han overholder landespecefikke forordninger i Polen og derfor giver produktet et CE mærke, men produktet falder så under en anden forordning i Danmark hvorved jeg så uagtet af hvad, selv skal have denne testet for at være på den sikre side i forhold til CE mærkningen.
Er det korrekt fanget eller falder CE mærkningen ind under de samme forordninger i hele EU?

Er det sikkerhedsstyrelsen der kan oplyse hvilke forordninger produktet vil falde under?

I forhold til casen, har jeg jo ikke den store chance for at vide om produktet overholder dokumentationen med mindre jeg som skrevet selv finder et sted som kan teste denne.

Hvor går man hen med et nyt produkt for at få det testet til det danske marked

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Er det sikkerhedsstyrelsen der kan oplyse hvilke forordninger produktet vil falde under

Som tidligere nævnt så er det umuligt at svare på uden at kende produktet.

Fresno Bob:
Hvor går man hen med et nyt produkt for at få det testet til det danske marked? 

igen umuligt at svare på uden at kende produktet, er det elektrisk kunne det  Bolls Aps måske hjælpe dig.

https://www.dguv.de/dguv-test/prod-testing-certi/ce-conform/ce-tested/index.jsp

https://ec.europa.eu/growth/single-market/ce-marking/

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt korrekt opfattet. Det er de samme standarder og forordninger der er gældende i hele EU, men det er fabrikanten selv der vurderer og CE mærker sit produkt, i den overbevisning at han efterlever kravene i de relevante standarder.

Er der f.eks. tale om medicinsk udstyr kan du læse om reglerne her : https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/udstyr/bemyndigede-organer/

Der kan være tilsvarende regler for andre produkter, afhængig af hvad det drejer sig om. 

Der findes ikke en enkel myndighed du kan gå til og få oplyst hvilke standarder der gælder for dit produkt - det er en viden du enten må søge selv, eller betale dig fra hos en privat udbyder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også teknologisk institut har viden og kan CE teste mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)