Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skrive-nørd og kæmpe drømme om erfaring

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Mit navn er Marie. Jeg er meget interesseret i og få noget ekstra og lave. Jeg drømmer om en gang og bliver selvstændig efter HHX, og vil derfor gerne have noget erfaring allerede nu.

Jeg søger mest efter noget skribent arbejde eller noget grafisk, da jeg ikke er så interesseret i avisbud og diverse jobs ligende.

Jeg er glad for, du tog dig tid til og læse indlægget.
- Marie :)

Tilmeldt 29. Aug 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

"jeg kunne osse godt tænke mig at være en som at der skriver tekst liggesom marie selv skriver jeg perfekt og sætter komaer godt. skal vi slå ossammen marie og lave noget grafiks bagved teksten og jeg påventer kun på at vi går igang??????"

Spøg til side, Marie. Men med mine ringe evner inden for retstavning fandt jeg seks stave- og tegnsætningsfejl i din tekst.

Søg på 'tekstforfatter' på Google, hvis du vil finde job.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Thev:

"jeg kunne osse godt tænke mig at være en som at der skriver tekst liggesom marie selv skriver jeg perfekt og sætter komaer godt. skal vi slå ossammen marie og lave noget grafiks bagved teksten og jeg påventer kun på at vi går igang??????"

Spøg til side, Marie. Men med mine ringe evner inden for retstavning fandt jeg seks stave- og tegnsætningsfejl i din tekst.

Søg på 'tekstforfatter' på Google, hvis du vil finde job.

Held og lykke.

Det er ikke en spøg. Det er mobning. Du er en tåbe af rang og jeg håber at du tænker dig om næste gang, inden du blot lukker et eller andet lort ud. Kvinden stiller et seriøst spørgsmål og i stedet for, at gøre grin med hende, så kunne du jo forsøge, at hjælpe hende. Fjols.

Til Marie: selvom brugeren Thev tilsyneladende har en mærkværdig humor, så er det dog korrekt, at det ikke er et indlæg der sælger ret godt. Der er adskillige grammatiske fejl i dit indlæg. Jeg skriver ikke selv ret godt, men når man sælger tekster så skal de være tæt på 100% grammatisk korrekt. 

Måske du bør overveje om det virkelig er dét felt du skal vælge. Hvis såfremt du gerne vil gå den vej alligevel, så vil jeg anbefale dig nogle kurser i retskrivning. Jeg ønsker dig også held og lykke.

Når du er parat, så findes der adskillige steder på nettet hvor du kan blive tekstforfatter. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Nicheweb:
Det er ikke en spøg. Det er mobning. Du er en tåbe af rang og jeg håber at du tænker dig om næste gang, inden du blot lukker et eller andet lort ud. Kvinden stiller et seriøst spørgsmål og i stedet for, at gøre grin med hende, så kunne du jo forsøge, at hjælpe hende. Fjols.

Med det pæne sprogbrug du har, er det da vist dig der er et fjols.  Når spørger har så stor en tro på egne evner, er det vil helt på sin plads at lave lidt sjov med de manglende evner.

Thev har klart en pointe, at vil man være tekstforfatter skal man som minimum kunne skrive -  Måske ikke logik for dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Ravn:

Nicheweb:
Det er ikke en spøg. Det er mobning. Du er en tåbe af rang og jeg håber at du tænker dig om næste gang, inden du blot lukker et eller andet lort ud. Kvinden stiller et seriøst spørgsmål og i stedet for, at gøre grin med hende, så kunne du jo forsøge, at hjælpe hende. Fjols.

Med det pæne sprogbrug du har, er det da vist dig der er et fjols.  Når spørger har så stor en tro på egne evner, er det vil helt på sin plads at lave lidt sjov med de manglende evner.

Thev har klart en pointe, at vil man være tekstforfatter skal man som minimum kunne skrive -  Måske ikke logik for dig?

Nej, det er ikke helt på sin plads. Hvordan skulle hun vide der hvis ingen nogensinde har fortalt hende det? Fis af med dig. Jeg kan med 100% sikkerhed garantere dig, at jeg er mere logisktænkende end du er. Hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver er jeg netop, at man skal kunne skrive. Men du har vel været for doven til, at læse hele indlægget. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tag ikke diskussionen så hårdt men sandt er, at du får ikke opgaver, hvis ikke du skriver noget, som både er værd at læse, og korrekt formuleret. Jeg skriver selv alt for hurtigt og fejl, men du må gennemlæse mere, og undgå konsekvente fejl så som 

Marie1311:
Jeg er meget interesseret i og få noget ekstra og lave. Jeg drømmer om en gang og bliver selvstændig efter HHX, og vil derfor gerne have noget erfaring allerede nu.

Jeg er glad for, du tog dig tid til og læse indlægget.
 tag ikke diskussionen så hårdt men sandt er, at du får ikke opgaver, hvis ikke du skriver noget, som både er værd at læse, og korrekt formuleret. Jeg skriver selv alt for hurtigt og fejl, men du må gennemlæse mere, og undgå konsekvente fejl så som du bruger OG hvor der skal stå AT - og så er der, ud over kommafejl, også regulære stavefejl.

Det er lidt som at vise en klatmalet bil med striber i massevis og helligdage og fortælle at drømmen er selvstændig virksomhed, hvor man tilbyder at male folks biler

Du er nødt til at gennemtænke, om det her med at skrive, er noget der overhovedet ligger til dig, og absolut nød til aldrig at henvende dig med noget der ikke både er korrekt stavet osv. men også kan fange dine kommende kunder

Jeg synes du skal overveje at stifte en blog hvor du rådgiver om det ene eller andet, og i det hele taget finde steder hvor du kan bruge skriftligt sprog så meget som muligt -  ud over at fokuserer din uddannelse på - netop det at skrive tekster.

Få unge er vilde med at tænke ansat i kassen i netto eller avisbud - men at blive selvstændig med noget man kan tjene penge på kræver, at man virkeligt viser man har evnen. Du får IKKE en eneste betalt opgaver, hvis ikke du inden har skaffet dig den helt nødvendigt baggrund.*

Det kan være du skal være i job samtidigt - men - alt kan lykkes hvis man prøver hårdt nok.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Gud fader bevares, hvor du er lagt ude at høre på,  når man går på en gymnasial uddannelse bør man sgu vide hvor god man er til at stave!  Om du er logisk tænkende eller ej skal jeg ikke kunne sige - men din logik med at du må svine andre til forstår jeg ikke - rimeligt primitivt!   

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marie

Som andre nævner, så tror jeg ikke umiddelbart at du skal tænke i banerne omkring at få et job som skribent i første omgang. Men hvis jeg læser dit indlæg rigtig, så er du lige så meget interesseret i erfaringen som pengene.

Derfor vil jeg anbefale dig at prøve at starte en blog/affiliate hjemmeside. På denne måde kan du, udover at få skrevet en masse tekster og "øve dig", også få en masse anden erfaring der vil kunne hjælpe dig, hvis du senere vælger at blive selvstændig med fokus på online.

Hvis du vil læse lidt mere om hvordan du kommer igang med en blog eller affiliate hjemmeside, så er der meget hjælp at finde ved at søge på Google. Du kan f.eks. søge på "start en blog", "lav en hjemmeside i wordpress" eller "kom igang med affiliate marketing".

Held og lykke med skriveriet. 

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)