Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken lille fikse varevogn skal jeg købe?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære med-Aminoer.

Nu er tiden ved at være moden til at jeg anskaffer mig en ny bil at trille rundt i.

Jeg har i den anledning kigget lidt rundt omkring og er kommet frem til følgende krav:
1. Gule plader, plads til diverse computerudstyr i bagagerummet (dvs. der skal kunne være et par indpakkede rackservere uden alt for meget bøvl)

2. Diesel - Og gerne noget der ligner 20 km/literen, jeg gider ikke hælde pengene direkte ud i rendestenen på en forslugen bil hvis det kan undgåes.

3. Aircondition. 

Jeg har i forvejen luret lidt på Ford Focus C-MAX (både 1,6 og 2,0 diesel), Open Meriva og Zaria, Seat Altea, Toyota Sportsvan og VW Touran, og er lidt på herrens mark af hvad der er et hit og hvad der ikke er.

Prislejet hedder "helst under 200.000" (inklusive moms da bilen også skal bruges privat) 

Men hvad vil I anbefale? - Hvis det skal være en brugt bil, så vil jeg ikke have noget der er over ca 2 år gammelt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:37

En del af de slæder du har listet får du sådan set ikke under 200k med moms og diverse fra helt ny...

Men af dem du nævner så spring på en Meriva (Sportsvan, Touran, Altea er så tilgengæld populære brugtbiler når du skal af med dem) - og af dem du ikke har nævnt, så overvej da den korte model af Vito (jeg har tilfældigvis god kontakt til let brugte Mercedes) - eller eks. den nye Berlingo; den kører jävla bra!

Kia´s nye Carens er nu heller ikke så tosset - den kører rigtig godt - og er rummelig: men vigtigst.. til kanonpris - også for en helt ny. Den seneste model er begyndt at kaste let brugte vogne af sig. Godt køb.

Mvh.
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 11:40

Vito kører vist ikke ret langt pr liter - Og er et alt for stort skrummel til mit behov.

Jeg kan se at en c-max ligger omkring 150.000 for en 1 år gammel bil, og meriva ligeså.

Jeg har forøvrigt et eller andet imod franske biler - En bekendt med en Berlingo har haft tonsvis af besvær med den. 

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 11:43

Hej

du skal ikke købe kia eller andet i den boldgade de kører ok men meget dyre at holde med service, er selv mekaniker så ved noget om det :)

Mvh diesel

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:33

Hej,

Hvis du er bare en anelse afhængig af bilen og gerne vil kunne køre ud til dine kunder hver dag, så hold dig LAAAAANGT væk fra Focus C-max... ja i det hele taget Ford.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 21:59

Hvad har du da haft af problemer med bilen?

Jeg har også fået anbefalet andre biler, som andre folk igen fraråder en at holde sig langt væk fra - Men som dem jeg kender aldrig har haft problemer med.

Det er lidt en jungle :) 

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:05

Jeps, masser af problemer. Helt nye, men alligevel har nogle nu været på værksted 5 gange med samme uløselige problem hvor de bare går i stå og ikke vil køre mere. Så er de på værksted 1-2 uger og så har de fundet en løsning. Men 4-8 uger senere sker det igen. Og jeg har hørt fra mange som har samme problem.

Livet er for kort til Ford.

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:44

Hej Anders.

Jeg vil helt klart anbefale dig at prøve en Touran 2,0 TDI med DSG (automat gear), hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg kører selv rundt i en sådan, og jeg er meget tilfreds, til trods for at jeg kun kører omkring 15-16 km pr. liter. 

Nu ved jeg ikke hvor afhængig du er af pladsen i bilen, men, uden dog at kende de nye afgiftsregler, kan det være at det kan betale sig for dig at købe en helt ny, men mindre bil...

Held og lykke med jagten :)

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:27

Der er mange ting og kigge på når du skal købe bil. Men skulle det vise sig at du vil have en helt ny bil så kunne en KIA være en god ide, den er jo med 3 års garanti uden begrænsninger. Men ellers er det jo jungle at finde rundt i. Men hvor mange penge vil du investere i en bil. En touran er jo en forholdsvis dyr bil. Måske kunne WV caddy være en løsning der er dog ikke så mange med A/C af dem. Men måske kunne du spekulere i en brugt Opel zafira. Eller måske lease en ny bil. Men det er et spørgsmål om hvor mange kilometer du kører om året og hvor mange penge du vil bruge på det.

Fra Glostrup
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:27

Jeg kører Seat Altea 2,0 TDI med dsg, den kører bare som en drøm, og hvis du har lidt racer i blodet så vil du ikke blive skuffet (render over 200 kmt) og så er det som at kører i en gokart.

God bil jagt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)