Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamationsret

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne, hvis man som virksomhed sælger en vare, f.eks. i plastik, den bliver bøjet en smule i fragten, men varen er produceret til at kunne modtage nogle slag, uden det påvirker måden at bruge varen på. 
Kunden vælger at reklamere over varen, selvom han/hun har fået at vide, at genstanden stadig kan samles, og benyttes uden problemer. Kunden har sendt varen retur, men på forhånd ved jeg allerede, at der intet er galt med varen. Kan jeg afvise reklamationen, og tilbyde kunden, at han/hun kan benytte sin fortrydelsesret i stedet?

2. spørgsmål)

Hvis en kunde reklamerer over f.eks. en bøjet del, men jeg modtager varen i en stand, hvor varen ikke er bøjet, men ødelagt i fragten på tilbagevejen, i samme situation hvor kunden har reklameret over en bøjet del, hvordan forholder man sig i denne situation?. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis delen bliver bøjet / beskadiget undertransport, er det typisk fordi der er brugt for dårlig emballage eller mangelfuld emballering, ergo din fejl.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når varen har en skade, så kan kunden nægte at modtage og betale for varen. Om du så har ret til udbedring = fremsende en ny, men hvis kunden bruger fortrydelsesret, så skal du jo også betale alt retur og kunden har ikke pligt at tage ny, så det gør vel ingen forskel

Kunden har modtaget noget der er bøjet og vil ikke samle noget der ikke er 100% i orden og det er så dit problem (med mindre du kan påvise at transportøren har behandlet din pakke voldsomt, og du havde pakket den ind så den skulle klare enhver normal håndtering - hvor det skal kan være transportørens erstatning)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 13
Indlæg ialt: 49
Fra  Firmatøj med logo Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som andre nævner, så er der ikke andet at gøre end at tage den beskadigede vare retur, selvom den funktionelt stadigvæk virker.

Jeg ved godt at du ikke direkte spørger til det, men jeg vil alligevel tillade mig at nævne hvordan jeg selv ville håndtere situationen udover det nævnte:

Det lyder som om du har oplevet problemet flere gange. Er produktet af en vis værdi, så ville jeg se på om der kan gøres noget ved indpakningen eller holdbarheden på produktet. På denne måde vil du givetvis kunne undgå reklamationer og øge kundetilfredsheden. Er værdien lav, så vil det nok være billigst/bedst at løse det ved at være hurtig og imødekommende ved de reklamationer du så kan forvente kommer.

Firmatøj med logo - økologiske t-shirts og andet firmatøj med eget tryk

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke så meget om tidshorisonten i denne sag, så hvis kunden har sine 13 + 14 mulige dage til retur, så kan du intet gøre.

Så ryger du så direkte ind i 24 mdr. reklamation.
De første 6 mdr. er kunde i det man kalder formodningsreglen, dvs. at skulle en fejl opstå inden for de første 6 mdr. så formodes det at produktet har haft en fejl allerede fra fabrikationen.
Bevisbyrden er på dine skulder de første 6 mdr.

Fragten fra dig til kunden er dit ansvar.

Alt det her lovgivningshejs syntes jeg dog er ligegyldig i dit sted.
Tænk heller over hvad denne ene kunde kan give dig af badwill fordi du stejlt står på din (måske)ret til en værdi af hvad?

Bid i det sure æble af stolthed og så videre til næste kunde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)