Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App salg - hvordan bogfører jeg det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino

Jeg sælger en app gennem en app store, hvor jeg hver 14. dag modtager en oversigt (på CSV-format) samt betaling for de sidste to ugers salg (omtrent 100 salg/14dg).

Jeg får 80% af omsætningen, mens de resterende 20% går til app store-udbyderen. Udbyderen står for at håndtere betaling, men ellers er jeg umiddelbart ansvarlig for salget. Der sælges både til EU og ikke-EU lande.

Mit spørgsmål er: hvordan fakturerer og bogfører jeg det korrekt?

Skal jeg generere en faktura for hvert salg til kunderne og bogføre hvert enkelt salg separat? Eller kan jeg nøjes med at lave én samlet postering for 14-dagessalgsoversigten?

På forhånd tak!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46653
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41

Forudsat app store, som jeg forventer, håndterer salget og dermed momsen, så bogføre du efter den fil du får som afregningsbilag (normalt kan du nu også trække et andet samlet bilag men ellers brug det) og afhængig af landet (f.eks Irland) skal du så angive det til moms som EU salg på udbyderens vat nummer (hvis momsreg)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 20
Skrevet kl. 11:00
Mange tak for svaret.

Det er desværre ikke tilfældet at de betaler moms, så vidt jeg kan se. Det er Shopify app store, og de opererer fra Canada. Men rent praktisk foregår salget i deres butik og de laver faktura til kunden, som jeg ikke får kopi af.

Den “revenue sharing” aftale de tilbyder appudviklere, siger at eventuelle taxes for salgene skal håndteres og betales af mig.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sidejobber:
Mange tak for svaret.

Det er desværre ikke tilfældet at de betaler moms, så vidt jeg kan se. Det er Shopify app store, og de opererer fra Canada. Men rent praktisk foregår salget i deres butik og de laver faktura til kunden, som jeg ikke får kopi af.

Den “revenue sharing” aftale de tilbyder appudviklere, siger at eventuelle taxes for salgene skal håndteres og betales af mig.

avs - så skal du ud fra deres fil skulle være momsreg i alle de EU lande der er tale om, eller indbetale dansk moms af hele salgsbeløbet til DK og EU umiddelbart

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 20
Skrevet kl. 11:39
Ja, det bliver jo noget mere indviklet :)

Vil jeg stadig kunne bruge den fil direkte som bilag så?

Jeg er momsregistreret i DK. Er det noget med jeg kan undgå at afregne individuelt med hvert EU land via noget one-stop-moms, når det er en elektronisk ydelse?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja - hvis den viser landene så kan du - op til 10.000 euro ialt kan du lave dansk moms på alt (indberette 20% af dit salg som salgsmoms) - kommer du over skal du om med det hele og indberette til hvert EU land ( via MOSS systemet i Skat.dk) for elektroniske ydelser (kommer også til at gælde varer fra 1/7)

vh John Hannover

Tilmeldt 11. Dec 20
Skrevet kl. 16:20
Tusind tak for hjælpen. Det lyder umiddelbart overkommeligt nok - er stadig langt fra at omsætte for 10.000 euro om året i EU.

Er det korrekt forstået at omsætning uden for EU ikke skal tælles med i de 10.000 euro?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44

ja sådan husker jeg det klart og det er blot af dansk og EU omsætning 20% skal være salgsmoms (svarer til at lægge 25 på)

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)