Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Som selvstændig konsulent: Må jeg på hjemmesiden angive logoer fra virksomheder jeg i tidligere job har arbejdet for og med? (gamle kunder)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Jeg er for nylig startet som selvstændig konsulent og ønsker på min hjemmeside en mere grafisk reference til min erfaring. Så i stedet for at skrive om erfaring jeg har skabt mig i mine tidligere ansættelser og for hvilke kunder, syntes jeg det ser mere lækkert ud blot at sætte logoet på hjemmesiden af både tidligere arbejdsgivere, men også de kunder jeg havde ansvaret for i mine tidligere ansættelser.

Fx:

Overskrift: Tidligere ansættelser: "logo virksomhed A, virksomhed B og C"

Overskrift: Tidligere samarbejdspartnere og projekter: "Logo af virksomheder som fx. Bygningsstyrelsen, Lego, Roskilde kommune"

På forhånd mange tak for jeres tid og svar!

dbh
Christian

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Christian hvorfor spørger du dem ikke bare?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må aldrig bruge andres logo eller skrifttype eller tekster  - det er kopiering. Du må gerne høre dem om de vil acceptere det (ofte vil de IKKE og vil ikke have andre skal vide præcis hvad du har lavet for dem) men du må aldrig bruge andres logo i nogen sammenhæng

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, Tusind tak for det hurtige og entydige svar.

Tilmeldt 2. Jan 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lurks,

Det har du en god pointe i, jeg ville bare gerne undgå indsatsen og den store redegørelse der hører med for at få fx. en stor styrelse eller pensionskasses accept af at man bruger deres logo pga. deltagelse på et af deres projekter for x antal måneder / år siden.
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CBL2021:
syntes jeg det ser mere lækkert ud blot at sætte logoet på hjemmesiden af både tidligere arbejdsgivere, men også de kunder jeg havde ansvaret for i mine tidligere ansættelser.

Brug aldrig andre virksomheders logoer uden udtrykkelig forudgående accept.
De kunder, du har løst opgaver for som ansat hos dine tidligere arbejdsgivere, er dine tidligere arbejdsgiveres referencer. Ikke dine. Den fejl begår rigtig mange, og det er et brud på markedsføringsloven, hvilket kan blive dyrt. 

Logoerne, som du har lavet som ansat, og som dine tidligere arbejdsgivere har solgt til kunderne, tilhører nu kunderne, der også har betalt for ophavsretten.

Bruger du logoerne uden tilladelse, vil du derfor gøre dig skyldig i brud på både markedsføringsloven og ophavsretsloven. For ophavsretten er ikke din, og det er ikke dine referencer. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At nævne virksomheder du har arbejdet for eller deres projekter vil være brug på Markedsføringslovens afsnit om. Hvem en virksomhed bruger som leverandør og hvad de arbejder med er en erhvervshemmelighed.

Erhvervshemmeligheder og tekniske tegninger m.v.

§ 23. Den, der er i tjeneste- eller samarbejdsforhold til en erhvervsdrivende eller udfører et hverv for denne, må ikke på utilbørlig måde skaffe sig kendskab til eller rådighed over den erhvervsdrivendes erhvervshemmeligheder.

Stk. 2. Har den pågældende fået kendskab til eller fået rådighed over den erhvervsdrivendes erhvervshemmeligheder på retmæssig måde, må den pågældende ikke ubeføjet viderebringe eller benytte sådanne hemmeligheder. Forbuddet gælder i 3 år efter tjenesteforholdets, samarbejdsforholdets eller hvervets ophør.

Stk. 3. Stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse på andre personer, der har lovlig adgang til den erhvervsdrivendes virksomhed.

Stk. 4. Den, der i anledning af udførelsen af arbejde eller i øvrigt i erhvervsøjemed er blevet betroet tekniske tegninger, beskrivelser, opskrifter, modeller el.lign., må ikke ubeføjet benytte sådant materiale eller sætte andre i stand hertil.

Stk. 5. Erhvervsdrivende må ikke benytte oplysninger eller tegninger m.v., såfremt kendskab til eller rådighed over dem er opnået i strid med stk. 1-4.

Fra Randers
Tilmeldt 5. May 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du skal have deres forudgående accept inden du gør brug af deres logo. Du kan med fordel aftale dette inden samarbejdet, og få skrevet det i jeres samarbejds kontrakt eller lign. 

Her kan du med fordel forklare, at det gavner deres SEO (i form af backlinks) hvis du indsætter deres logo på din side underer eksempelvis "referencer", og linker tilbage til deres hjemmeside. Det er win-win for begge parter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Jespersen :

Her kan du med fordel forklare, at det gavner deres SEO (i form af backlinks) hvis du indsætter deres logo på din side underer eksempelvis "referencer", og linker tilbage til deres hjemmeside. Det er win-win for begge parter. 

det er der mange af de store der absolut ikke synes er af betydning, hvor de tværtimod ikke ønsker - dels at nogen skal vide hvem der laver xxxx firmas hjemmeside eller andet, og slet ikke vil se deres logo brugt i flæng - men ja til at få det med i aftale inden brug i alle fald.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)