Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ambassadør har startet lignende brand

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen :) 

Jeg har en lille smykke virksomhed, hvor jeg sælger smykker som jeg selv producerer. 

Jeg har 3 ambassadører, som hver måned modtager 3 valgfrie smykker, som de så reklamerer for gennem deres Instagram profil. 

Sagen er den, at den ene af mine ambassadører har startet sin egen lille smykkebiks. Hun spørger så til om jeg vil give hendes smykke side et såkaldt shout out. Som jeg til stor frustration for hende må afvise. 

Jeg synes det giver sig selv, at jeg ikke kan have ambassadører som selv sælger samme produkter - men hun refererer til den mail jeg sendte hende i starten af samarbejdet, hvor der ikke decideret står noget herom. 

Kan jeg fortsat tillade mig at afskede hende? Og er der evt nogle marketingsregler jeg kan referere til? 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu kender jeg ikke indholdet i jeres aftale. Og på hvilke arbejds og aflønnings betingelser din ambassadør arbejder under.

Af skade bliver man klog, men sjælden rig, siges det. Du har af dette sag lært at når man indgår sådan nogle samarbejdsaftaler, så skal der stå at ambassadøren ikke må arbejde for lignende virksomheder eller på anden måde sælge lignende produkter.

Står der noget i aftalen og hvordan aftalen kan ophæves? hvis der ikke gør det, er det en fejl.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte ambassadøren og sige at således som situationen er, kan jeres samarbejde ikke forsætte.

Men mit svar beror på min manglende viden om den indgåede aftale.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 23. Sep 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står skrevet "Samarbejdet kan afbrydes fra måned til måned, hvis forventningerne om samarbejdet ikke opfyldes." 

Men det er ikke specificeret omkring lignende virksomheder. (Det vil der så gøre fra nu af) 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg forholde mig til det, og opsige aftalen.

Selvom ambassadøren kan sige at der jo ikke står noget om det med "salg af tilsvarende produkter" i aftalen, så gør det ikke noget at man bruger sund fornuft. Og jeg skelner i mellem at være ambassadør for et lignende produkt, og så at oprette sit eget mærke i direkte konkurrence med et mærke man er ambassadør for.

Hvis man ikke kan se at det skurrer i ørene, så er man naiv.

Held og lykke med det videre forløb 

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)