Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Administrationsgebyr på undervisningsydelse - Moms?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle.

Jeg søger rådgivning ift. hvorvidt administrationsgebyret er momsberettiget, når en part betaler for en undervisningsydelse.

Scenariet er, at en konsulent yder undervisning, som formidles gennem en platform, en modpart betaler for ydelsen plus et administrationsgebyr.

Da undervisning er momsfritaget er selve ydelsen momsfritaget, men hvad med administrationsgebyret - skal det pålægges alm. moms?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke sådan at undervisning er momsfritaget - det er faglig undervisning af vis niveau men jo ikke kommerciel osv - Jeg synes ikke umiddelbart nødvendigvis det du beskriver -modpart via platform - vil være momsfri undervisning https://johnhannover.blogspot.dk/2018/04/momsfri-undervisning.html 


Gebyret følger hovedydelsen men vær sikker på selve ydelsen ER momsfri så du ikke skal af med 25% og bod på samme pludseligt - uden at have faktureret det 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Tak for hurtigt svar!

Umiddelbart da jeg læste dine punkter på din hjemmeside, så kunne jeg nikke godkende til samtlige af dem, så jeg går ud fra, at vi fint kan gå med momsfritaget undervisning.

Dvs. at gebyret til virksomheden ligeledes vil være momsfritaget?

vh. Frederik
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ja  det vil det være - bare du er sikker på den anden del, for ellers får du jo et ordentlig huk i nødden - Jeg tror ikke helt jeg forstår du roder med gebyr og andet og ikke bare har EN betaling - men vær sikker på det med moms - ikke bare ved at krydse af efter min liste, for det er hammerdyrt at kikse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

Vi kører lige på tråde her. Du er åbenbart den eneste der sidder klar til at besvare alt 🙈

- Den eneste grund til at vi snakker om gebyrer er, at vi på kundens faktura skal skrive, hvad der betaling for ydelsen og hvad der er administrationsgebyr til os.

Her skulle jeg blot være sikker på, hvordan administrationsgebyret forholdte sig momsmæssigt ift. ydelsen.

Og din melding lyder - at det følger ydelsens momsregler.

Tak for svar.

Vh. Frederik
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver, i skal være sikker på jeres ydelse er momsfritaget, eller om ydelsen er lønsumsafgiftspligt.  I skal have et bindende svar fra skat, så i ikke løber ind i problemer. 

Jeg giver fagligt undervisning til mange forskellige institutioner, de fleste er lønsumsafgiftspligt, dog kan man også have en fordel ved at have momspligtig ydelser, for at reducerer en administrativ byrde.




Tilmeldt 19. Dec 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Juul.

Jeg kan se, at et bindende svar hurtigt taget 3-6 måneder at få besvaret.

Kan man på nogen måde speede den proces op?

Vi håber på at lancere d. 1. marts 2021..
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik:
Kan man på nogen måde speede den proces op?

Tiden der bruges er afhængig af hvor godt forberedt skriftlig materiale i leverer til "bedømmelse" ved skat, Det som jeg tænkte hmm til, var ordet Konsulent, der skal i overveje, om ikke det mere er en faglærer, da undervisningen som sådan skal have et fagligt sigte.

Hvorfor jeg mener i skal have et bindende svar fra skat, så er det fordi, SKAT også udsender styresignaler om, hvornår praksis på momsfritaget undervisning ændres. 

Jeg linker denne, der kan i se det kompliceret i, at have momsfritaget undervisning og hvorfor det nogen gange administrativt, kan betale sig at have en moms ydelse service. 


Tilmeldt 19. Dec 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Er spørgsmålet ikke udelukkende, hvorvidt SKAT kan finde tvivl i, om de ydelser som konsulenterne yder rent faktisk er faglige og tilpasset den enkelte elev.

Udadtil kaldes vores konsulenter for tutorer.

Jeg synes personligt, at beslutningen om, hvorvidt vi bør være momsfritaget er meget lige til, men det kunne godt være, at et bindende svar var en god ide, så vi er på den helt sikre side.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I afventen på bindende svar kunne du også beskrive det supergodt som indlogget som virksomhed i SKAT under kommunikation, Der får du et hurtigere svar. Ikke bindende, men hvis de svarer, at ud fra din beskrivelse, er det momsfrit, så er du et godt stykke vej

At konsulenterne udadtil kaldes for tutorer er ikke lige tydelig momsfrit. Er det helt afgrænset undervisning - tænk på folkeskole feks - kunne jeres undervisning i princip være foregået som alm timeundervisning i folkeskolen  - fagligt niveau med disse konsulenter som uddannede inden for området for at give det faglige niveau mm

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)