Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tips til digital markedsføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære forum

Findes der nogle gode guides eller tips og tricks til digital markedsføringnettet for lille nystartet webshop?

Jeg har nogle konkrete spørgsmål: 

-hvem står for de annoncer som typisk popper op over det hele på nettet, når man har været inde og søge efter noget, f.eks. "sko" - hvor køber man de annoncepladser henne?  

-specifikt omkring Facebook - hvordan bruger man det bedst? - jeg var inde og se på muligheder for at afgrænse målgruppe, men det er meget abstrakte grupper de kører med - selvom man selvfølgelig let kan lave en geografisk afgrænsning.  Men f.eks. det opslag jeg nu har fået på min facebookside fra simply.com- det kom efter jeg var inde og søge på webhoteller - men hvad hedder sådan en annonce i Facebookregi?jeg kan umiddelbart på kun Facebook finde muligheden for at indsnævre målgruppen f.eks mth alder og bopæl osv. jeg kan ikke finde muligheden for at få en annonce, som responderer direkte på hvad folk har søgt efter...

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

De størstedelen af alle annoncepladser er styret af Facebook og Google. Det du ser på diverse hjemmesider er Google adsense og noget du kan ramme igennem Google Display annoncering. Alt du ser på instagram og facebook er styret af Facebook. Det øverste der kommer op når du søger på et produkt med billeder er google shopping, og de øverste resultater der kommer frem med *annonce* er google search ads. 

Google ads købes her: https://ads.google.com/

Facebook ads købes her: https://www.facebook.com/business/ads

Facebook har deres eget kursus i hvordan deres platform virker, hvilket du kan finde her: https://www.facebook.com/business/learn/courses

Google har deres eget kursus, hvilket du kan finde her: https://skillshop.withgoogle.com/

Det allerførste du bør gøre er, at få opsat tracking pixels på dit site fra de platforme du ønsker at benytte. Som minimum Google analytics og facebook pixel. Dette gør du får de mest kraftfulde måde at ramme dine kunder på.

De kampagner som som regel giver de bedste resultater er kopimålgrupper og retargeting til folk der allerede har besøgt din side. Den øverste del af tragten skal i stor grad bare gå i 0, og skabe kvalificeret trafik til din retargeting. Det er ved retargeting pengene tjenes hjem. Tænk din markedsføring som en tragt.

Hvis du skal starte simpelt, så kør det således:

Øverste del af tragten - folk kender dig ikke:

Annonce som får dem ind på siden og tjekker dit produkt ud.

Nederste del af tragten - retargeting:

Folk der har besøgt din side, f.eks.

- Har besøgt forsiden

- Har set produktsiden

- Har tilføjet til kurven

- Har startet betaling, men afbrudt.

Du kan herefter evt. lave et evergreen retargeting flow, som gør du kan ramme dine kunder med forskellige budskaber på forskellige tidspunkter som øger deres trang til at købe. Det kan du høre mere om her: 

https://marketingbrief.dk/podcast/facebook-evergreen/

Overordnet set: Følg Facebook's power 5 anbefaling. Jo mere du kan lade Facebook's algoritme styre og vælge, jo bedre. Dette kan man dog ikke sige om andre platformer, men godt med facebook. - hvilket du kan høre mere om på linket til det gratis kursus.

Start med en platform, og tilføj derefter en anden platform bagefter. Det er bedre at have styr på en platform i stedet for at være middelmådig til flere.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

wow! tusinde tak for grundigt svar, der lidt at researche og tænke over ;-) 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekt forstået, at man betaler pr klik ved Google ads, og at det derfor er en god idé i nogle tilfælde at lave en så ærlig tekst som muligt, f.eks. at skrive prisen på serviceydelse/produkt? således at kun de som ikke har prisen som et "turn off" klikker på annoncen? 

og ps: hvordan forhindrer man at en robot eller lign. trykker på annoncen en masse gange? 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo, du betaler pr klik når du benytter google ads. I forhold til om du bør vise prisen, så kan det svinge meget afhængigt af, hvordan din pris er sammenlignet med dine konkurrenters. Hvis du er billigere, så fokuser på det og få det smidt ind. Dette er dog noget du bør split teste. Men mest af alt, fokuser på din value propositions og få dem smidt ind i dine search ads. Dog altid - split test, split test, split test.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvordan er det du splittester?

Jeg har lige sat en kampagne igang på GoogleAds, med nogle bestemte søgeord osv. 

Mener du istedet jeg skal lave f.eks. 2-3 mindre - og forskellige kampagner? for så at se hvordan de virker?

-eller skal jeg lave om på teksten i den oprindelige? kan man gøre det uden at blive "sat tilbage" i pipelinen. 

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Dec 19
Indlæg ialt: 6
Fra  Danesa Trade Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 21. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Fra  King Content Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke produkter sælger du og til hvem? Private, erhverv, engros?

Hvis du driver en webshop, vil jeg helt klart anbefale dig Google Shopping frem for almindelige Google Ads tekstannoncer. men det kræver dog, at du er super konkurrencedygtig på dine produkter, især hvis du forhandler helt almindelige brands, da forbrugerne bl.a. bruger det til at sammenligne priser. 

Ift. almindelig Google Ads så vil jeg helt klart anbefale dig at dele dine annoncegrupper så meget op som overhovedet muligt. Det vil give dig et langt bedre overblik over, hvad der virker, og hvad der ikke virker, når du skal analysere din performance. 

Splittest laver du blandt andet ved at oprette forskellige annoncer og se, hvilke der får flest klik. Som du også selv er inde på, så betaler du pr. klik, og derfor bør du ikke "snyde" brugerne ved at skrive noget, der ikke passer. Det kommer du bare til at betale for, og brugeren kommer ikke til at lægge en ordre hos dig. Hav i stedet fokus på dine konkurrenceparametre - billige priser, fri fragt osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)