Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fleksjobber og medejerskab af holding

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mig og min bedre halvdel har 2 webshops som kører okay, vi er nu blevet rådgivet til at lave et holding 

Men kan min bedre halvdel blive medejer af dette når hun er flexjobber. Det er mest for at sikre hende hvis der skulle ske mig noget.

Min revisor siger at være medejer af et holding selskab er ikke anderledes end at eje anparter eller aktier i andre selskaber

gode råd håbes at få

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke forskel på at være ejer af holdingselskab eller andet - holdingselskab er bare et selskab - så kan hun eje anparter i et selskab, så er den OK

OM det så er klogt eller nødvendigt med et holding er en anden sag - mange råder til det helt uden virkelig forståelse for fordele og ulemper OG omkostninger

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Der skal jo stiftes og laves aktieombytning - så tænk jer godt om inden i hopper på ide om holding. Den KAN være god med 2 webshops hvis de har hver deres CVR og kan samkøre over/underskud, men ofte er det bare penge ud af vinduet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skruebissen:
Men kan min bedre halvdel blive medejer af dette når hun er flexjobbe

I skal nok følge op på, om det gælder sådan, hvis i tilsammen som ægtefælder ejer +50%, vil hun nok blive betragte som medejer og dermed selvstændig. Det er en fortolkning, mellem medhjælpende ægtefælder og medejer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

skruebissen:
Men kan min bedre halvdel blive medejer af dette når hun er flexjobbe

I skal nok følge op på, om det gælder sådan, hvis i tilsammen som ægtefælder ejer +50%, vil hun nok blive betragte som medejer og dermed selvstændig. Det er en fortolkning, mellem medhjælpende ægtefælder og medejer. 

men det må vel være samme sag nu hvor de jo har enten hver sit ApS drift eller sammen ApS vel også 50/50 - Holding i sig selv er ikke anden regel end drift som hun vel ejer i samme str. forhold - men om DET så allerede er problem, ved jeg ikke

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

men det må vel være samme sag nu hvor de jo har enten hver sit ApS drift eller sammen ApS vel også 50/50 - Holding i sig selv er ikke anden regel end drift som hun vel ejer i samme str. forhold - men om DET så allerede er problem, ved jeg ikke

vh John Hannover 

Tjah - det fremgår jo ikke 100% sikkert af opslaget, da order er "har" og ikke "ejer". 
Jeg tænker, at det kan være væsentligt, om ægtefællen arbejder i flexjob i egen virksomhed, arbejder i flexjob andetsteds eller er ledig flexjobvisiteret. Især i sidste tilfælde ville jeg ikke lave nogen ændring uden at have en klar aftale med kommunens flexjobkonsulent - helst på skrift. Jeg har oplevet temmelig besynderlig administration af flexjobordningen fra flere kommuners side.

Men som udgangspunkt har du jo helt ret - der er ikke forskel på at eje på den ene eller den anden måde.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - jeg svarer alene for, at holdingejerskab ikke er andet end drift - men hvis "har sammen" ikke betyder ægtefællen er ejer, så er det jo en ny situation som man givet bør tale med flexjob kontoret om. Ofte ser jo i alle fald a-kasser lidt mildere på rene holdingselskab end på driftsselskaber, så måske er faktisk holding lidt lettere godkendt  end drift da man jo i princip ikke arbejde i holding selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

tak form input men flexjobberen er ansat i hovedselskabet og bliver aflønnet her.

Men bliver medejer af holdingselskabet 50%

Håber det hjælper

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

skruebissen:

Hej 

tak form input men flexjobberen er ansat i hovedselskabet og bliver aflønnet her.

Men bliver medejer af holdingselskabet 50%

Håber det hjælper

Hvis den flexjobansatte går fra ikke at være medejer til at være medejer, bør I tjekke med flexjobkonsulenten. 
Kig også i flexjobaftalen - der står muligvis nogle forudsætninger for flexjobbet - der må være lavet nogle aftaler om, hvordan det skal hænge sammen at arbejde i flexjob i sin ægtefælles enkeltmandsvirksomhed. Den slags kan administreres forskelligt fra kommune til kommune (har jeg konstateret), så vær meget påpasselig her. Det vil jo være brandærgerligt at sætte sin ret til flexjobbet over styr på grund af en teknisk ændring af ejerskabet.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

skruebissen:

Hej 

tak form input men flexjobberen er ansat i hovedselskabet og bliver aflønnet her.

Men bliver medejer af holdingselskabet 50%

Håber det hjælper

Hvis hun ikke er medejer i hovedselskabet og først bliver det nu i holding, så bør I spørge flexjob kontoret konkret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)