Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejdende ægtefælle

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kan helt konkret forklare mig hvad begrebet "medarbejdende ægtefælle" dækker over? Ryger man ind under denne kategori blot man er gift med ejeren, uanset ansættelsesforhold, eller er det kun i vise situationer hvor man blot "hjælper til" i virksomheden?

Helt konkret ejer jeg en ApS hvor både min hustru og jeg er ansatte. Vi driver en IT virksomhed som lever af konsulentarbejde (mig selv) samt outsourcing af udviklingsprojekter. Min hustru tager sig af regnskab, administration, fakturering, kommunikation, osv. Der er ikke andre ansatte i virksomheden.

Hun er ansat på rigtig kontrakt godkendt af hendes fagforening, på almindelige markedsvilkår.

Så mit spørgsmål er om jeg f.eks. må give hende en julegave, ligesom jeg ville kunne til en "almindelig" ansat, eller er det no-go fordi hun altid vil blive betragtet som medarbejdende ægtefælle?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok lidt gråzone - hun er nærtstående og jeg ville ikke rode med det. Omvendt, kontraktansat på markedsvilkår, så tror jeg ikke skat tager det tungt inden for personale grænsen for Julegaver. Husk der ikke er momsfradrag. Jeg ville selv ikke gøre det til ejer, hustru eller enkelt barn som ENESTE ansat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret John

Din formulering bekræfter hvad det også er min oplevelse ellers, at det er svært at få et konkret svar.

Men som du siger, nok bedst at holde sig fra det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)