Fint med nogle flere gode råd – tak for det Brian. Tillykke med din succes, og jo jeg vil da også gerne sælge mange e-bøger en dag. Jeg prøvede også lige dit link.... måske din webhost holder tidlig påskeferie? Jeg har nu været inde på din side før og jeg kunne godt finde på at købe din e-bog i forbindelse med et andet projekt jeg har gang i. E-pusher kommer man vel heller ikke uden om i den forbindelse. Skal starte en webshop, men nu én ting af gangen...
Det ender vist med pdf kan jeg forstå (selvom jeg har et gammelt had til pdf) – er det helt håbløst med et website, som så er begrænset af et password? Ingen der bruger det? Jeg har besluttet mig for at dem der køber min e-bog skal kunne printe men ikke kopiere tekst fra den.
Mht. PBS... hvis man ser på min målgruppe så vil jeg naturligvis koncentrerer mig om at rette fokus mod det største kundesegment. Danmark vil her være en forsvindende lav procentdel og jeg har derfor ikke brug for Dankortbetaling osv. Ja, ja jeg ved det... ikke solgt én eneste e-bog og allerede kræsen... men sandheden er at stort set alle mine kunder vil være udenlandske kunder. Erfaringer med clickbank eller alternativer? Måske det er mig der er lidt langsom, men jeg forstår ikke helt clickbanks materiale. Kan jeg ikke undgå at min e-bog bliver solgt via andre, der dermed får provision eller hvad?
Jeg ser det som det vigtigste at få et salg i gang med en så simpel, sikker, uforpligtende og billig løsning som muligt. Fint med de oplysninger om hvor lang tid en programmør er om at sætte automatisering af udsendelser op. Bare kom med flere af samme slags erfaringer tak – jeg sætter stor pris på det.
Så kan du måske bruge (aff.) e-Junkie - det har jeg brugt i starten, da PBS endnu ikke havde smølet sig færdig... der er processen, at man uploader sin pdf til e-junkie og så får du et link, som folk kan købe din bog igennem... Der kan folk betale med mastercard, visa og paypal, plus noget andet udenlandsk..
Der er ingen gebyrer på... det eneste du betaler er 5 dollars i måneden... og så kan du have 10 produkter til salg...
se løsningen på mit website (som kører igen), vælg mastercard...
Det har fungeret helt suverænt for mig og du kan sætte "discount" koder op, du kan sende nyhedsbreve, opdateringer (koster dog lige et engangsbeløb) og alt det der... du kan også sætte et affiliateprogram op for din bog, men det fungerer ikke helt så godt som ex partnerads eller andet...
Perfekt! Det jo lige sådan noget jeg leder efter. E-Junkie ser meget lovende ud og 5 dollars om måneden er jo sindssygt billigt. Men bruger du stadig E-Junkie til mastercard, paypal osv. og så PBS til Dankort eller hvad? Har også hørt historier om at PBS kan være meget langsomme....
Så du har uploadet din e-bog til en side hos e-junkie. Men man skal vel selv sørge for salgssiden dvs. registrering af domain, webhotel osv. ikke? Så de sender en mail når et køb er gennemført med et link til siden hvor man henter e-bogen. Hvad med password?
Nå, der var jeg vist lidt for hurtig til at spørge... kan jo selv se at du stadigvæk bruger E-Junkie – det lød bare lidt som om du havde brugt det indtil du skiftede til PBS.
Dem der har startet E-Junkie har da klokket lidt i det mht. logo og navn... Jeg tror da nok at der er et par kunder som bliver skræmt væk af ordet Junkie – det er ikke lige det ord man vil se når man indtaster sine kreditkort oplysninger! Undersøger de navnet kommer de ind på en side med en lille sort djævel... genialt!