Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smaragder, rubiner og diamanter fra Afghanistan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære amino medlemmer

Lidt om mig:
Jeg er 24 år og bor i østjylland.
Jeg er født i Afghanistan og kom hertil for ca. 16 år siden.
Jeg er snart færdiguddannet energi-ingeniør, men har altid ønsket mig, at være selvstændig.

Da jeg oprindelig kommer fra Afghanistan har jeg set en masse muligheder for, at kunne udnytte de u-udnyttede ressourcer dernede og få dem solgt eventuelt til europæiske lande eller USA.
I Afghanistan eksisterer verdens bedste smaragder(kvalitets mæssigt), og der er MANGE af dem. Næsten uendelige mængder.
Folk dernede forstår ikke værdien af dem og sælger dem til 5-10.000 kroner pr. stk afhængig af kvaliteten til nabo landet Pakistan, selvom de på markederne heroppe kan sælges for flere hundrede tusind.

Så mit(mine) spørgsmål er:

Hvad kræves der for, at kunne få dem importeret hertil?
Hvem kan man kontakte for, at få dem solgt?
Hvad kræver det, at sælge dem? (hvad skal man have styr på papirmæssigt)




Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder ikke til at du har den store viden om ædelstene,  Det kun er omkring 1 procent de fundne smaragder der ender som smykkestene, de fleste sten er af dårlig kvalitet med synlige indeslutninger.  mig bekendt er Afghanistan ikke et af de lande der leverer top kvalitet smaragder.  Så spørgsmålet er i første omgang hvordan du ved at de smaragder er af top kvalitet ? hvad er dine forudsætninger for at vurdere det? 

Mht. import vil det formodentlig være meget problematisk pga. faren for terror finansiering, så nok ikke mange banker vil have noget med en sådan forretning at gøre.   

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
mig bekendt er Afghanistan ikke et af de lande der leverer top kvalitet smaragder.

Hvis man har udvundet sten i Afganistand i mere end 6000 år, mon så ikke deres sten har en rimelig kvalitet, ellers var deres miner nok lukkede for mere end 5880 år siden Wink


Problemet er nok mere, ingen får sten med ud fra bjergene uden betaling til nogle "købmænd",  og derfor  er de sten nok ikke så værdifulde, da det skal have "godkendelse" for at indgå i værdikæden af ædelsten. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit augment holder ikke, bare fordi man har gravet efter ædelstene i mange undrede år, er det ikke ensbetydende med at kvaliteten lever op til nutidens kvalitetskrav, dels fordi slibemetoderne i dag eller langt finere (facetslibning) hvorved stenen kvalitet får stor betydning for det endelige resultat.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)