Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedrørende opstart af firma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg skriver til jer da jeg spekulere på at opstarte et firma som fliserenser.

Men jeg skylder til skat, er det noget som vil afgøre om jeg kan få cvr nummer? Og vil de have alt hvad firmaet tjener?

Og det samme spørgsmål har jeg vedr. RKI.

Cil de tage pengene firmaet tjener?

Fra Vejle Øst
Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Det nemmeste er at gå ind på Virk og søge om et CVR nummer, det kan tage op til en uge, når du har "bøvl" i baglandet og du kan også blive afvist.

Mht. om de trækker de tager de penge firmaet tjener, så kan de ikke det, når du er selvstændig og ikke får rigtig løn.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

kent1983:

Hej allesammen.

Jeg skriver til jer da jeg spekulere på at opstarte et firma som fliserenser.

Men jeg skylder til skat, er det noget som vil afgøre om jeg kan få cvr nummer? Og vil de have alt hvad firmaet tjener?

Og det samme spørgsmål har jeg vedr. RKI.

Cil de tage pengene firmaet tjener?

Skat vil stille krav om moms og skattesikkerhed ved ret ved over 50 t gæld til dem

RKI vil gøre det umuligt for dig for at få en erhvervskonto i banken og dermed kan du ikke drive virksomhed uanset hvad - for nu at være realistisk

Kreditorer og skat vil tage en DEL af det du tjener som al andet de kan pante i .men ikke så længe det er under en vis grænse normalt Den største hindring for CVR er evt sikkerhed for moms ved stiftelse, og at du ikke får en bank med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 20
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det bliver svært lige som John skriver, men måske findes det en vej udenom.. Ved nemlig at der findes en del IVS til salg, da de er lovkrav om at de skal omdannes til ApS lige om lidt. Jeg kender en der købt et og lavet det til et byggefirma, er ikke så indsat. Men måske er det en mulighed hvad ved jeg :-)
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)