Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

involveret i et konkursbo da jeg er medejer af en udlejningsejendom

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er så uheldig at være involveret i et konkursbo fordi jeg er medejer af en udlejningsejendom . Vi har haft ejendommen siden 1994 og den anden part har af skattemæssig haft indtægter opført på hans konto. Efter konkursen maj lukker over tager alt aktiver Bank mv. og han har ikke adgang til hverken indtægter eller udgifter.

Selvfølgelig kan jeg ikke snydes for halvdelen af de månedlige fortjenester på udlejningen efter udgifter er betalt - det er ikke der problemet ligger problemet er at kurator har beholdt mine penge- han er i restance for betaling af kredit gælden med efterftlgende gebyr.

Jeg har advokat der koster dyrt fordi han skriver det ene rykkerbrev efter det andet

Nu har jeg købt den anden halvdel af ejendommen og er eneejer. Nu tænkte at må det da gå i orden men nej selv aftalerne i købsaftalen overholder han ikke bl.a. at betale skyldnere til nykredit og jeg har heller ikke fået 1. huslejebetalinger efter overtagelsen.
Jeg og min advokat er meget rystet over det kan lade sig gøre.
Er der nogle af jer der ved ved hvad jeg kan gøre.
Venlig hilsen
Nina
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke let at følge din historie faktisk

Det er f.eks ikke lige til at forstå, at 

bamse2020:
den anden part har af skattemæssig haft indtægter opført på hans konto
- Det er jo normalt en fordeling der følger ejerskab og ikke bare lægges på den ene

Så forstås det som, at ejendommen er erklæret konkurs og ja - så har ingen af jer adgang til indtægter og udgifter eller andet, SÅ ligger alt hos den kurator der behandler konkursboet.

Så skriver du 

bamse2020:
Nu har jeg købt den anden halvdel af ejendommen og er eneejer


Det kan du jo så kun have gjort ved at købe den af konkursboet som jo har haft hele ejendommen under dig, og det kan vel kun være sket, ved køb af kurator i skifteretten. Her vil skifteretten vel have sikret alle kreditorer i forbindelse med handlen, og så er det underligt, når du skriver

bamse2020:
nej selv aftalerne i købsaftalen overholder han ikke bl.a. at betale skyldnere til nykredit og jeg har heller ikke fået 1. huslejebetalinger efter overtagelsen
- det er ikke til at forstå der skulle være kreditorer som nykredit efter du har købt hans andel af kurator og hvem der så får huslejebetalinger - da de gamle konti jo har været lukket under kurator. 

Har du en god advokat, så skal denne altså kunne forklare dig det her bedre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

bamse2020:
Nu har jeg købt den anden halvdel af ejendommen og er eneejer. Nu tænkte at må det da gå i orden men nej selv aftalerne i købsaftalen overholder han ikke bl.a. at betale skyldnere til nykredit og jeg har heller ikke fået 1. huslejebetalinger efter overtagelsen.

Du skal huske at kurator(er) altid står først. Jo større ben jo bedre. Jeg har selv haft tilgodehavende i et selskab, hvor der var gæld for 670.965.78. Der blev solgt på auktion for kr. 4.523.560,98. Men boet er afsluttet efter § 143 (der er ikke midler udover til dækning af omkostninger).

Gå på dem. Det er garanteret en af de kendte. Så bare "payback time".

Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt læse på det du skriver at jeg ikke har forklaret mig godt nok :) prøver lige igen

Jeg har sammen med min tidligere mand ejet ejendommen jeg har ikke ønsket at få fortjenesten fra ejendommen pga topskat og den mulighed har vi benyttet os af i mange år.
Da vi blev skilt og han kort efter gik konkurs med sin tømrerfirma, fik vi ikke nået at få min halvdel over til mig inden kurator tog det hele og lukket hans kontoen. som han selvfølgelig i følge loven skal. Men nu i 8 måneder har han beholdt hele husleje indkomsten og "glemt" at betale regninger,

Han har ikke ret til at beholde min andel der var opgjort ved bodelingen og sendt til kurator via min advokat. Alt var efter bogen. men kuratoren har siden maj i 8 måneder beholdt mine penge til trods for min advokats arbejde for at få ham til at returnere pengene - rent juridisk kan kurator ikke gøre det han gør men ikke des do mindre er det han gør. Selv Min kontakt person i nykredit har rykket kuratoren mange gange for han er også i restance der. Dog har nykredit skrevet til mig at kurator endelig har betalt så nu er det kun mig han skylder penge..både for halvdelen af indtægten men også for hele huslejen for december mdr. hvor jeg ejer ejendommen.
Det er ikke normal adfærd og min advokat siger at det ikke nytter at gå til advokatnævnet da de alligevel ikke har hjemmel til at kræve pengene ind. Lejerne ved det er mig der ejer ejendommen og de har kendt mig i en del år da det er stabile lejere.så jeg er meget glad for at kunne føre ejendommen videre
VH
Nina
PS Det har ikke været nogen ret ind over jeg har købt ejendommen på alm. vilkår.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bamse2020:
Jeg er så uheldig at være involveret i et konkursbo fordi jeg er medejer af en udlejningsejendom . Vi har haft ejendommen siden 1994 og den anden part har af skattemæssig haft indtægter opført på hans konto. Efter konkursen maj lukker over tager alt aktiver Bank mv. og han har ikke adgang til hverken indtægter eller udgifter.

Selvfølgelig kan jeg ikke snydes for halvdelen af de månedlige fortjenester på udlejningen efter udgifter er betalt - det er ikke der problemet ligger problemet er at kurator har beholdt mine penge- han er i restance for betaling af kredit gælden med efterftlgende gebyr.

Jeg har advokat der koster dyrt fordi han skriver det ene rykkerbrev efter det andet

Nu har jeg købt den anden halvdel af ejendommen og er eneejer. Nu tænkte at må det da gå i orden men nej selv aftalerne i købsaftalen overholder han ikke bl.a. at betale skyldnere til nykredit og jeg har heller ikke fået 1. huslejebetalinger efter overtagelsen.
Jeg og min advokat er meget rystet over det kan lade sig gøre.
Er der nogle af jer der ved ved hvad jeg kan gøre.
Venlig hilsen
Nina

Enig med John i at det ikke er let at følge.

 

Man erklærer ikke en ejendom konkurs, man begærer en person (fysisk eller juridisk) konkurs. Så i første omgang er spørgsmålet, hvem er det der er gået konkurs? en person/virksomhed eller et selskab?

 

Du har købt hele ejendommen, hvem har du købt den sidste halvpart af? Og er der sket gældsoverdragelse eller?

 

Endelig, hvordan ejer du ejendommen; personlig/virksomhed eller gennem et selskab? 

Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for du svare mig
Jeg har ikke noget i klemme i forbindelse med konkursboet det er ikke mit jeg har købt ejendommen på alm. vilkår
Jeg glemte at skrive at den anden part var min tidligere mands enkelmands firma der gik konkurs så i forbindelse med ejendommen er vi lige stillet og konkursboet kan kun tage halvdelen af værdien af ejendommen - jeg købte den 1 dec. og kurator glemte lige at betale Nykredit halvdelen af gælden og refundere min fortjeneste
Jeg har forklaret det lidt nærmere i en anden mail
Men tak for opbakningen
VH
Nina
Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan endnu engang at det jeg har skrevet har virket som volapyk for jer
Det er usandsynlig at en kurator opføre sig som han gør og derfor er der nok den tanke at det er mig der ikke kan finde ud af det:)

min gode advokat har forklaret mig at det ikke nytter at gå til advokatnævnet da de ikke har hjemmel til at kræve pengene ind. jeg har skrevet mere udførligt i en anden mail her
jeg har intet med konkursboet at gøre , det er min tidligere mand firma der er gået konkurs, vi har blot haft en udlejnings ejendom sammen.og som jeg har købt alm. vilkår
at jeg har penge i klemme hos kurator er fordi vi tidligere har overført alle indtægter på min mands konto pga min topskat:)
Nykredit har også været involveret da kurator end ikke har betalt regningerne selv om han har beholdt mine penge der skulle være brugt til regningerne. nu er der gået 8 måneder siden han beholdte mine penge og min advokat får den ene undskyldning eller forklaring hvorfor han ikke har betalt mig
Jeg har en lille mistanke om at kurator mangler penge siden har ikke betaler bl.a. Nykredit - I dag fik jeg dog besked om at han har betalt halvdelen af gælden - efter 8 måneders rykkere.
vh
Nina
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har du købt den sidste halvdel af ejendomen af ?

og hvem har du sendt betalingen for den halvdel til ?

Tilmeldt 10. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt halvdelen af min tidligere mand men da han desværre er gået konkurs så gik pengene direkte ind i hans konkursbo VH Nina
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

bamse2020:
Jeg har købt halvdelen af min tidligere mand men da han desværre er gået konkurs så gik pengene direkte ind i hans konkursbo VH Nina

hvor længe inden konkursen købte du din mands anpart af ham? Er det lige op til, kan det ligge en del problemer i det - men det burde din advokat jo kunne sige alt om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)