Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af skyldig feriepenge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har min kæreste ansat som funktionær til en fast løn hver måned. Hun er ansat med løn under ferie.

Jeg bruger Billy og deres lønsystem, Salary.

Salary sørger for, at posterne Skyldig skat, skyldig AM osv bliver opdateret, og dette modregner jeg selvfølgelig, når pengene bliver trukket på firmakontoen.

Men så kommer vi til skyldig ferie. Denne opdaterer Salary også.

Hvordan modregner jeg denne konto. Hun hár afholdt sin ferie i år, men hvordan får jeg denne post, som pt er på 42.000 kr, modregnet og med hvilken konto?

Er det kun på balancen, jeg skal modregne den?

Håber I kan hjælpe mig - føler, at svaret er ret simpelt, når man først lige ved det :)

Mvh

Sam

Tilmeldt 6. Dec 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:59
Hej Sam

Hvergang din kærste afholder en feriedag, skal du nedskrive værdien af de optjente feriepenge.

Fra 1. september skal du også huske at nedskrive værdien af ferietillægget, hvis det udbetales sammen med ferie, eller skal det kun nedkrives de 2 gange årligt som det udbetales.

Hilsen

NatasjaT
Tilmeldt 13. Sep 13
Skrevet kl. 13:41

Hej Natasja,

tak for svar :-)

Det jeg egentlig sørger svar efter, er hvilken modkonto de skal bogføres ud fra. Hun er ansat med ferie med løn, og de udbetales jo ikke.

Og når du skriver "nedskrive". Så går jeg ud fra, at du mener, at jeg skal nedskrive skyldige feriepenge-kontoen med værdien af feriedage afholdt. Men skal de ikke holdes op mod en tilsvarende konto? Eller kan jeg bare... nedskrive uden nogen modkonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47167
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:39

Du har jo haft en udgiftskonto som modkonto til skyldige feriepenge i sin tid - da du afsatte dem, og det er nu den samme konto du fører tilbage på = du får reelt en indtægt - forudsat der nu ikke er nye skyldige at afsætte - normalt afsætter man år 1 og så er det bare regulering alle fremtidige år - så man ikke først får en udgift år 1 og så samme til indtægt år 2, hvor der jo normalt er ny ferie opsparet 

Jeg ville tro du i Salary skal angive antal afholdte feriedage og dermed får regnskab for afsatte feriepenge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 13
Skrevet kl. 07:47

Tak John, det gav lidt overblik over systemet. Fandt funktionen i Salary, hvor man registrer fravær.

Nu er udfordringen jo så, at min kæreste og jeg holder ferie rigtig meget på sjus - især dette Coronaår har vi virkelig bare arbejdet igennem uden at tænke på at holde "officiel ferie".

Men det skal jo stadig registreres med en dato, da jeg jo "skylder hende ferie". Er fremgangsmåden så bare at finde et passende tidsrum, og så registrere fraværet/ferien der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47167
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

Formentlig ja - men det korrekte svar er jo, at hun skal have afholdt ferie for at du må afskrive hendes feriedage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)