Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PARTNER SØGES

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Gennem de sidste par år har jeg gået rundt og moduleret på en idé, og føler nu den er moden og klar til at blive realiseret. MEN tanken om at gå vejen alene er imod min sociale natur, og leder derfor en partner som vil tage rejsen sammen med mig.

Det er vigtigt for mig, at vi har lige meget indflydelse. Derfor vil partnerskabet splittes op i lige store dele. Ligeledes forestiller jeg mig, at vi hver især har hver vores ansvarsområde, og gør det vi aftaler. Samt deler viden, erfaringer og ideer med hinanden.

Kort fortalt bygger ideen på at udvikle en database over oplevelsesmiljøer. Det som adskiller sig fra andre databaser er, at jeg mener at have en unik idé til brugeroplevelsen.

Den ideelle partner har følgende skills:

  • Kan programmere et system (skabelonen er lavet, men har du en bedre vinkel eller idé, går vi videre med den).
  • Har plads i dit liv til at op starte og udvikle en virksomhed.
  • Taler direkte uden at være arrogant, samt kan give og modtage kritik. 
  • En vigtig del i samarbejdet er: idéudvikle, vidensdeling og sparring, samt ansvarlig overfor de aftaler der indgås.

 Kort om mig:

  • Jeg brænder for min idé!!
  • Jeg er 40 år, bosiddende i Græsted og har en bachelor i administration. Derudover har jeg en bred erfaring indenfor det administrative og organisatorisk område, samt kan begå mig på flere niveauer, og har international erfaring.
  • Jeg synes det er sjovt og spændende at være i den innoverende rolle, og kan vende og dreje en idé flere gange, men når der bliver trykket på produktionsknappen, er det målet jeg sigtet på.
  • Jeg har nemt ved at falde i snak og møde mennesker, samt opleve verden i og udenfor min egen lille andedam.

 Om dig

  • Du synes det er spændende at nørde, og har mod på at være med til at udvikle en ny standart indenfor brugeroplevelser. 
  • Synes at oplevelsesmiljøet er et spændende felt at være i og udvikle på.
  • Kan gribe en bold og sparke den videre.
  • Men vigtigst af alt, at vi har en god kemi og vil det samme.  

 Hvis du finder overstående interessant, er du velkommen til at sende mig en privat besked, hvorfra vi kan aftale et uformel møde. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I din søgen efter en partner, fokuserer du for meget på at personen skal passe ind i pre-launch rollen.

Forudsat at jeg har forstået din virksomhedsidé korrekt, så bør du i stedet fokusere på en person som passer ind post-launch, hvor den vigtigste opgaver vil være SALG. Med det siger jeg at du skal søge efter en sælger og at programmeringsdelen skal købes eksternt. Ellers sidder du og programmøren om 6 måneder og diskuterer hvem som har ansvaret for salg.

Dette er et velment råd - du kan anvende det eller lad være.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din feedback. 

Jeg søger ikke en sælger, da det er min tanke er at jeg står for salget, eksekveringen og kontakten med kunderne. Hvis en kommende partner er interesseret, kan vi pitche sammen, men det er ikke et krav. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg forstår ikke helt hvad det er din ide går ud på.

Database over oplevelsesmiljøer? 
Kan du ikke fortælle lidt mere om din idé. 

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal prøve at gøre det simpelt. 

Hvis du forestiller dig en dating portal, som i bund og grund er en database over mennesker som ønsker at møde nye mennesker. Det er på samme måde, at jeg forestiller mig at lave en database over oplevelsesmiljøer. Således det er nemt at finde det man søger, når man vil ud og have en på opleveren. Giver det mening? 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bejer

Jeg er ked af at "burst your bubble". Men jeg er bange for at at du angriber det forkert.

Hvis jeg fik en krone for hver gang jeg - som programmør, computernørd og etisk hacker - er blevet spurgt om at deltage i en idé, så vil jeg være rig nu. Når det er sagt, så har jeg faktisk sagt "ja" to gange i mit liv:

Den første gang fordi jeg ikke anede hvad jeg gjorde. Det var i 2013, hvor jeg blev shanghajet til at lave en app til rejseafregning, hvor jeg "på sigt skulle få betaling for det, mod at jeg blev medejer. Jeg kendte knap nok de mennesker der var med. Idéen døde, fordi, som sirene skriver, der blev diskuteret hvem der skulle stå for salg, og hvor mange penge de enkelte deltager skulle bidrage med.
Den anden gang var sidste år, hvor det var to af mine samarbejdspartnere der fandt på en idé, som jeg kunne se fidusen i. Disse to mennesker kendte jeg så i forvejen. Idéen var her ikke blot "en idé", men en veludviklet forretningsplan, men seriøse samarbejdspartnere og ... adgang til kapital.

Når det er sagt, så har jeg givet afslag til rigtig mange mennesker: programmører står som regel ikke i kø for at deltage i idéer. Der skal som regel kolde kontanter til før en programmør går i gang.
Jeg er klar over, at en film som "The Social Network" vækker indtrykket af, at Mark Zuckerberg programmerede Facebook i løbet af tre onsdag eftermiddage og en fredag formiddag (i overført betydning). Men sådan er det ikke med programmering: der går rigtig, rigtig, RIGTIG mange timer med at kode alle detaljer sammen, teste, teste og atter teste, og så lave det hele om forfra, fordi det virker alligevel ikke efter behov.

Selvom jeg vil passe ind i dine beskrivelser "den ideelle partner" og "om dig" (på nær af "har plads i dit liv", og så ved jeg naturligvis ikke om vi har en god kemi), så tænker jeg at det også bliver et nej herfra. Måske er du heldig og fanger du en fisk, men jeg ville angribe det på en hel anden måde, hvis jeg var dig.

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt, at man kan være eftertragtet som programmør, og man får sikkert også forlagt et hav af gode ideer. Men hvordan ville du anfægte det, hvis du skulle finde en partner som kunne håndtere den tekniske del? 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke engang fordi jeg er en eftertragtet programmør - det er jeg ikke. Det er fordi der findes så utrolig mange mennesker der går med overbevisningen om at programmører står i kø for at udvikle "idéer". Programmører vil ikke udvikle idéer, de vil udvikle. Punktum. At udvikle er deres arbejde, og de skal have penge for det for at kunne betale deres regninger, mad, termin, biografbillet (måske ikke så meget under en lockdown) osv.

Så hvordan jeg vil jeg anbefale at du anfægter det? Lav en ordentligt businessplan, tag et ekstra lån på dit hus, og sig til en udvikler, du stoler på: du får denne pose med penge, som jeg har givet mit hus i pant for, hvis du laver min app og min hjemmeside. Ikke noget med partnerskab.

Spørger du mig, hvordan jeg ville anfægte det, så er det enkelt: jeg kan programmere. Jeg har nærmere brug for at sælger, når min idé er færdigudviklet :)

Albert

Tilmeldt 24. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager rådet om en forretningsplan til mig, og jeg er med på at programmør ikke udviklere ideer men udvikler. Dog har jeg erfaret, at programmør er bedst til at vurdere hvilke sprog de vil programmere i (et område jeg i øvrigt har meget lidt kendskab til). Jeg har lavet en skabelon, derfra er hensigten at diskutere skabelonen med en evt. partner for derefter at lave kravspecifikationerne.

Ideen om at låne en pose penge, og den vej betale en programmør til at udvikle systemet/websitet holder i min optik ikke. Dels fordi jeg gerne vil bygge virksomheden op sammen med en, men ligeledes fordi websitet skal vedligeholdes og videreudvikles. 
Hvis jeg sætter det lidt på spidsen, så skal programmøren i din optik have løn og ingen anpart....? Hvis det er tilfældet, hvordan hænger det sammen med at lave en virksomhed sammen.  

/Berit 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Programmører vil ikke udvikle idéer, de vil udvikle. Punktum.

Det var da meget firkantet sat op. Jeg er selv udvikler og er partner i et IoT firma hvor vi har automatiseret en ellers manuel proces. Softwareudviklingen var ret trivielt - det sjove er at udvikle konceptet og være med til at skabe et produkt som skaber værdi.

Lad være mere at tage et lån i huset som det første. Særligt hvis du ingenting ved om softwareudvikling. Forsøg først med fonde som f.eks. InnoBooster hvor vi selv har fået funding.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)