Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rigtig surt :-(

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ang. udgifter fra virksomhed i Hjørring kommune, hvor kommunegrænserne blev lukket d. 5 november.

Jeg startede min virksomhed op igen 12. september efter jeg har haft den lukket i et år.

Vi havde fra start en ordre på 190K på glas til et byggeri i Århus, som skulle leveres om monteres mellem d. 10. nov og 13 nov.
Da vi var lukket ned og ikke kunne levere i Århus til aftalte tid, brugte kunden option på at annullere ordren. grundet af kunden ikke kunne vente på vores glas, dels pga dagsbøder fra bygherre og andre forhold.

Ordren blev annulleret fra kunden, da vi ikke havde mulighed for at levere glasset og nu står jeg så inde med glas til næsten 87K, som jeg ikke kan komme af med.
Tilmed 2 medarbejde inkl. mig selv som skulle have haft løn ud af ordren - så en samlet udgift på est. 96.400 kr. pga af lukningen af Nordjylland

Da jeg har holdt mit firma lukket fra 1. august 2019 til 12 sept. 2020 pga bopæl i udlandet, er det bare surt ikke have mulighed for at få hjælp for den tabte ordre.
Virksomheden skal være registret det seneste år for at opfylde det krav - jeg var CVR registreret fra 2007 til 2019 og igen nu her 12. sept.

 Men den omkostning må jeg selv betale ud af egen lomme og det er rigtig mange penge for en lille virksomhed som min.

Det var bare et brøl mod systemet - men vi klarer os da :-)

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Ja, Danmark er ikke et land der belønner folk der er villige til at tage risici. Bøvler selv med erhvervsstylresen efter en mindre fejl, som også kommer til at koste et betydeligt beløb. De gør ikke meget for at beholde iværksættere, med en sund virksomhed, ser det ud til.

Talte med en fra Erhvervsstylresen forleden, der lød opgivende, og spurgte om "Hvor skal pengene komme fra til at gøre det bedre? Vil du betale for det?", hvor jeg blev forbløffet haha. Hun havde ikke engang styr på selskabsformen eller basale oplysninger, og hvis jeg havde et problem, så måtte jeg jo tage det op med erhvervsministeren. De lyder som om at de er glade for deres arbejde... lige hvad Danmark har brug for.

Danmark bliver et kedeligt land inden længe, hvis deres jantelov og 9-til-17 mentalitet fortsætter.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Det lyder som en god idé at tage den med erhvervsministeren. Måske ministeren vil være lydhør overfor tanken om, at iværksætteren med den “sunde virksomhed” skal have regningen for sin egen fejl dækket af fællesskabet.

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 18:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Haha. Ja, sørgeligt at der skal bruges et betydeligt beløb på grund af nogle tal der ved en fejl ikke var kommet afsted. Hvis det var den anden vej rundt, så kunne jeg forsikre dig, at de ikke ville tage ansvar for det.

SKAT og flere andre har tekniske problemer ofte, endda opkrævet penge, hvor man bruger timer på at komme igennem - kun for at de siger at det er en teknisk fejl. Har det konsekvenser for dem? Nej. Bliver jeg betalt for at bruge tid på det? Nej.

Det kræver ikke meget at foretage et hurtigt opkald, eller dobbelt-tjekke, men det er åbenbart for meget arbejde for dem, og "hvem skal betale for det..?".. Haha.. Tænkte at deres medarbejdere rent faktisk ønsker at gøre det nemmere, og ikke sværere for danske virksomheder, men jeg kan tage fejl. Deres jantelovs og 9-til-17 mentalitet gør mere skade end gavn.

Men hvis de ikke vil have overskuds-givende virksomheder kørende, så er det naturligvis vejen frem. Way to go.

Jeg har taget ansvaret for mine fejl, både økonomisk og tidsmæssigt, hvilket kunne være undgået ved et enkelt opkald eller påmindelse. (Den tid kunne jeg have brugt bedre, til at tjene flere penge = flere skattekroner, eller skabe en bedre virksomhed, men det lader ikke til at være deres mål)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

jojoe:

Haha. Ja, sørgeligt at der skal bruges et betydeligt beløb på grund af nogle tal der ved en fejl ikke var kommet afsted. Hvis det var den anden vej rundt, så kunne jeg forsikre dig, at de ikke ville tage ansvar for det.

SKAT og flere andre har tekniske problemer ofte, endda opkrævet penge, hvor man bruger timer på at komme igennem - kun for at de siger at det er en teknisk fejl. Har det konsekvenser for dem? Nej. Bliver jeg betalt for at bruge tid på det? Nej.

Det kræver ikke meget at foretage et hurtigt opkald, eller dobbelt-tjekke, men det er åbenbart for meget arbejde for dem, og "hvem skal betale for det..?".. Haha.. Tænkte at deres medarbejdere rent faktisk ønsker at gøre det nemmere, og ikke sværere for danske virksomheder, men jeg kan tage fejl. Deres jantelovs og 9-til-17 mentalitet gør mere skade end gavn.

Men hvis de ikke vil have overskuds-givende virksomheder kørende, så er det naturligvis vejen frem. Way to go.

Jeg har taget ansvaret for mine fejl, både økonomisk og tidsmæssigt, hvilket kunne være undgået ved et enkelt opkald eller påmindelse. (Den tid kunne jeg have brugt bedre, til at tjene flere penge = flere skattekroner, eller skabe en bedre virksomhed, men det lader ikke til at være deres mål)

Det er jo egentligt imponerende at kunne skrive så meget, og samtidigt med så lidt indhold. 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis i er tilfredse med at være en del af et egoistisk samfund, med en jantelovs mentalitet, der ikke ønsker at nogen andre skal lykkes med noget så ser det sort ud for det danske samfund de næste 20-30 år - det gav mening hvis vi var konkurrenter, så ville jeg forvente det.

Jeg ved ikke med jer, men jeg ønsker kun det bedste for Danmark. Forhåbentlig er det kun få der har den mentalitet som jer. Iværksættere burde få flere fordele ved at drive en virksomhed, ellers flytter alle successfulde selskaber deres aktiviteter ud af Danmark, og får mere for deres penge, der er massere af muligheder. Ved ikke hvem der i deres rette sind kunne have lyst til at bidrage til sådan et samfund. Trist for DK.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

jojoe:

Hvis i er tilfredse med at være en del af et egoistisk samfund, med en jantelovs mentalitet, der ikke ønsker at nogen andre skal lykkes med noget så ser det sort ud for det danske samfund de næste 20-30 år - det gav mening hvis vi var konkurrenter, så ville jeg forvente det.

Jeg ved ikke med jer, men jeg ønsker kun det bedste for Danmark. Forhåbentlig er det kun få der har den mentalitet som jer. Iværksættere burde få flere fordele ved at drive en virksomhed, ellers flytter alle successfulde selskaber deres aktiviteter ud af Danmark, og får mere for deres penge, der er massere af muligheder. Ved ikke hvem der i deres rette sind kunne have lyst til at bidrage til sådan et samfund. Trist for DK.

Det er der jo ingen der skriver. Det er dog et udtryk for en typisk tabermentalitet, at man straks - i stedet for at komme med en konkret argumentation - spiller offerkortet og "framer" modparten. 

Mit opslag relaterede sig til, at du på intet tidspunkt har forklaret hvad problemet er; det nærmeste jeg kommer på dine oplevelser er, at du har glemt at sende et regnskab, hvilket jo - i den perfekte liberalistiske verden - er dit fulde ansvar og altså ikke samfundets. 

Det er nemt at sige, at man er utilfreds med alt; med hvad er du konkret utilfreds med? Og undlad nu dine brede og ubestemte formuleringer, kom med noget konkret. 

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Problemet her er effektiviteten af deres systemer. Jeg laver fejl, de laver fejl, alle laver fejl, men konsekvensen går kun den ene vej. Jeg har allerede taget ansvar for mine fejl, og ja, det var min fejl, hverken den første eller sidste, men situationen kunne være håndteret bedre.

Forsøger blot at komme med forslag til forbedringer, så andre ikke behøver at gennemgå lignende - men det bliver åbenbart modtaget som kritik i dagens Danmark. Flot. Vent.. hvorfor vil jeg forsøge at gøre noget bedre for andre i et jantelovs samfund...?

Hvorfor lamme en overskuds-givende virksomhed, og ødelægge en masse, på grund af en ærlig fejl, der nemt kunne være undgået. Alt på grund af tal der ikke var sendt afsted, de skulle ikke have penge, blot tal - nu har de så fået begge - men igen, forslag og forbedringer bliver åbenbart modtaget som kritik i dagens Danmark, det er ikke vejen frem.

Jeg kan ikke se hvordan at deres håndtering gavner Danmark, eller danske virksomheder på nogen måde.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jojoe:

Problemet her er effektiviteten af deres systemer. Jeg laver fejl, de laver fejl, alle laver fejl, men konsekvensen går kun den ene vej. Jeg har allerede taget ansvar for mine fejl, og ja, det var min fejl, hverken den første eller sidste, men situationen kunne være håndteret bedre.

Forsøger blot at komme med forslag til forbedringer, så andre ikke behøver at gennemgå lignende - men det bliver åbenbart modtaget som kritik i dagens Danmark. Flot. Vent.. hvorfor vil jeg forsøge at gøre noget bedre for andre i et jantelovs samfund...?

Hvorfor lamme en overskuds-givende virksomhed, og ødelægge en masse, på grund af en ærlig fejl, der nemt kunne være undgået. Alt på grund af tal der ikke var sendt afsted, de skulle ikke have penge, blot tal - nu har de så fået begge - men igen, forslag og forbedringer bliver åbenbart modtaget som kritik i dagens Danmark, det er ikke vejen frem.

Jeg kan ikke se hvordan at deres håndtering gavner Danmark, eller danske virksomheder på nogen måde.

Hvor er dit forslag til forbedring?

I øvrigt er jeg sikker på, at dine kreditorer, og dem som i øvrigt skal indgå i forretningsforbindelse med dit kapitalselskab som du ikke hæfter personligt for, har en anden opfattelse hvor vigtige de tal er; men det går måske kun den ene vej?

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal der drives virksomhed i DK og jeg betaler også med stor glæde til fællesskabet og har altid gjort det.
Men jeg synes det er en lidt sur baggrund at miste ordre på, når vores virksomhed bliver isoleret og dernæst ikke kan få dækket udgifter på restriktioner vi ikke selv er skyld i.
Dog går vi ikke fallit - men må op på hesten igen Yes

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)