Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Den Almægtige, bøj dig i støvet...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja underlig overskrift ikke...

Årsagen til min tråd og hvad andre oplever og har oplevet, skal finde i en personlig oplevelse med Facebook.
Jeg fik for over en uge siden lukket min Facebook konto, Messenger konto og Instagram konto, herunder 6 erhvervs sider hvor der bruges penge på adds.
Ingen advarsler, ingen forklaring, ingen beskeder, ingen mulighed for at opponerer mod dette.
Jeg har nu brugt en uge på at kloge mig på og ikke mindst funderer over, om Facebook nu er så god en investering og om risikoen for at bruge rigtig mange penge og ressourcer ikke bare er dårlig business.

Det jeg har lært af den sidste uges arbejde er:

1. Hvis du tror du har nogen rettigheder på Facebook, så tro om.
2. Hvis du tror det er gratis at være på Facebook så tager du fejl. DU er produktet og Facebook tjener penge på dig.
3. Facebook kan uden videre lukke dig total ned og du kan ikke gøre noget ved dette.
4. Du kan i stor stil som virksomhed bryde Facebooks fællesskabsregler og dem der strider mod markedsføringsloven.
5. Du kan risikerer at skrive et forkert ord som har en ganske sober betydning på dansk, men blive lukket ned hvis en UK robot finder ordet anstødelig.
6. Du kan ikke komme i kontakt med Facebook på mail, tlf., chat.
7. Du kommer kun i kontakt med svar robotter via Facebook hvis din side er oppe.
8. Hvis du tror du er en smule beskyttet da du bruger mange penge på Facebook og arbejder med Facebook Business, så tro om.
9. Hvis Facebook lukker dig ned, mister du alt og jeg mener alt.

Så spørgsmålet er så hvilken sikkerhed vi, jeg, virksomheder har hos Facebook?

Et tænkt eksempel:

Jeg har brugt en del penge og resourser på en Facebook side og opbygget en følgeskare på +30t.
Dette er gjort over en del år og der bruges en del tid på gode fotos og god content.
Der er styr på fællesskabsreglerne og markedsføringsloven følges til punkt og prikke.
Siden bliver nu hacket og der bliver postet nøgenbilleder på siden. 
Facebook fanger det og lukker siden ned og der er ikke givet heads up eller advaret om dette.
Facebook skriver på deres platform at siden ikke vil komme op igen.

Hvad vil du gøre?
Kan du gøre noget?
Er din investering bare tabt?

Er Facebook bare ikke god nok som markedsføringsplatform og er sikkerheden for os som bruger god nok?

Best regards B0B




Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du funder ud af hvorfor du blev lukket? Havde du, inden lukningen, f.eks. kørt betalt annonsering af en produktkategori som kræver en forhøjet min. alder på målgruppe?

Du skriver at du har brugt en del penge på annonsering - har du været i kontakt med din kommercielle kontaktperson?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirene

Lige svar på dine spørgsmål.

1. Nej har ikke kunnet finde ud af hvorfor alle platforme er blevet lukket og får ingen mulighed for at spørge.
Facebook.
"Du kan ikke bruge Facebook, fordi din konto eller aktiviteten på den ikke følger vores fællesskabsregler. Vi har allerede gennemgået denne afgørelse, og den kan ikke omstødes.Hvis du vil vide mere om, hvorfor vi deaktiverer konti, kan du se fællesskabsreglerne."

Har aldrig modtaget en advarsel eller på anden måde brudt fællesskabsreglerne.

2. Har aldrig kørt annoncer for noget der kræver specielle tilladelser.

3. Har gennem de sidste 7 år brugt Facebook og købt adds gennem administratormodulet og derved aldrig haft en kommerciel persorn tilknyttet

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Re 1: Det er vist standard alt alt lukkes.

Re 2: Dem som jeg tidligere har hørt blive lukket, havde heller ikke blevet advaret inden lukning. Måske har du markedsført et "forbudt produkt" eller et produkt som befinder sig i gråzonen til unge under 18 år. Eller også viser du for ofte mennesker med bar overkrop på en måde som kan opfattes forkert eller har altid for meget tekst på FB annoncer eller også har for mange trykket på knappen "skjul annonce" når du har annonceret. Men umuligt at gætte uden at have set dine FB + Insta posts herunder dine annonceringer.

Re 3: Samme her, men blev kontaktet af Facebook. Jeg har senere været i dialog for at sikre at jeg ikke skulle ramme noget kreditloft ifm. større kampagner.

Jeg håber at du lykkes at løse problemet og jeg vil gerna anbefale alle som bruger FaceBook og Instagram kommercielt om at læse retningslinierne en ekstra gang.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Bad luck.

Er du egentlig kommet op at køre igen eller er det bare slut og op på hesten forfra igen?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:

Bad luck.

Er du egentlig kommet op at køre igen eller er det bare slut og op på hesten forfra igen?

Nej kontoen er aldrig blevet åbnet igen så det hele har været forfra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)