Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg honorarmodtager og ikke selvstændig erhvervsdrivende?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en række hjemmesider med +1 million sidevisninger i måneden. I den forbindelse tjener jeg penge via Google AdSense og eksempelvis partner-ads som er et affiliateprogram. Jeg leverer klasse indhold og har skrevet noget der minder om 3 millioner ord fordelt på en række hjemmesider.

Jeg spurgte om råd til regnskab på en facebook-gruppe hvor der var én der gjorde mig opmærksom på, at jeg er honorarmodtager og bestemt ikke selvstændig erhvervsdrivende. Kan det virkelig passe?

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed – tjener et ok højt 5-cifret beløb hver måned. Jeg programmerer hjemmesider og har uden tvivl indtjening for øje. Jeg har endda valgt at leje et kontor.

Jeg skriver ikke rigtig fakturaer. Måske hvis jeg vælger at sælge én af hjemmesiderne – men ellers ikke.

Hvad er jeg? Hvad skal jeg gøre? Jeg troede bestemt at jeg var selvstændig erhvervsdrivende.

Og i så fald - hvad skal jeg så foretage mig nu og hvad er konsekvensen af det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes som du beskriver det, at du lyder som selvstændig - med en klart momspligtig indtægt - I stedet for fakturaer, så får du afregningsbilag fra google AdSense og Partner-ads -

Google som du skal indberette som reverse charge moms salg på deres irske VAT nr og i rubrik B - og Partner ads - hvis dansk, som jeg husker det - er vel afregnet til dig med dansk moms der jo så er salgsmoms for dig. Begge steder skal du være registreret med dit CVR/momsnummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg synes som du beskriver det, at du lyder som selvstændig - med en klart momspligtig indtægt - I stedet for fakturaer, så får du afregningsbilag fra google AdSense og Partner-ads -

Google som du skal indberette som reverse charge moms salg på deres irske VAT nr og i rubrik B - og Partner ads - hvis dansk, som jeg husker det - er vel afregnet til dig med dansk moms der jo så er salgsmoms for dig. Begge steder skal du være registreret med dit CVR/momsnummer

vh John Hannover

Tak for dit svar, John! 

Jeg kunne virkelig heller ikke forstå det  men jeg bliver jo nok nødt til, at undersøge det nærmere trods alt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)