Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung fyr, sund økonomi ønsker at starte firma og gå ind i ejendomsinvestering/udlejningsejendomme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!

Jeg har i længere tid gået med følelsen af at traditionelle banker er for hårdt stramt op i diverse regler omkring belånningsgrad osv.
Hver gang jeg fortæller min nuværende bank Nordea om mine drømme og ambitioner bliver de bare skudt ned med det samme.

Kort om mig:

25 år, 2 jobs indkomst varier en smule fra 47-50k om måneden. (Har kørt 2 jobs i 3,5år nu)
Ejer p.t. en mindre 2-værelses lejlighed på 49kvm hvor jeg skylder lige under 1 millioner. (Kan sælges for omkring 1.350.000)

Jeg vil rigtig gerne have noget større, men både Nordea,Arbejderslandsbank,Sydbank og jyskebank fortæller at kun må udregne fra 1 job.
Dette gør at mine udregninger slet ikke passer til min indkomst. Jeg fik et lånebevis på 2 millioner, hvis jeg solgte min nuværende bolig og lagde 400.000kr selv.

Problematikken:
Jeg overvejer at starte et udlejningsvirksomhed og overføre min nuværende bolig til den, og udleje igennem firmaet.
På den måde har jeg som person ikke noget gæld, (tænker jeg) ville det så være muligt at købe en anden bolig uden at de tvinger mig til at sælge min nuværende, da den ville være ejet af virksomheden og ikke mig?

Hilsen
Jesper
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da ikke overføre din lejlighed til en virksomhed sådan bare lige? Er det personlig virksomhed, så ser banken det jo helt som dig, og er det et ApS så, får det første vil kreditforening og bank ikke bare låne ud til et ApS, så dit nuværende lån ville ikke kunne forsætte - og endeligt vil banker jo tænke hele din økonomi ind -

Endeligt er regler for at udleje til hovedejer meget skarpe og huslejen skal sættes så højt, at det slet ikke giver mening at selskabejer lejer egen bolig - det er du ude over hvis du lejer til en anden selvklart, men så står du i periode uden bolig, og med den usikkerhed det giver, at eje udlejningsejendom som kan stå uden lejer, hvilket vil få banker til at sige endnu mere nej til at låne til bolig. Lånebeviset holder, hvis du ikke ejer den nuværende  hverken selv eller - som det i øvrigt nok ikke mulige - til noget du selv ejer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo klart de beregner ud fra 1 job. Der er ingen mennesker der kan holde til i længden at have 2 jobs.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)