Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må være et eller andet galt med din hjemmeside, siden du ikke får nogle kunder ud af alle de besøgende du har.  Er det muligt at se din hjemmeside, send evt en privat besked.

I øvrigt tror jeg at en timepris på 120 DKK vil på mange virke useriøst - de fleste jo godt man ikke kan leve af den løn.

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal holde dig til noget der er russisk og henvend dig mest til erhvervslivet, der er mindre prispres end hos snottede teenagers

undervis i alt der er russisk men del det op så det bliver klart hvad kunden køber

jeg havde en gang en kollega hvis tyske kone underviste danskere i "takt og tone" i Tyskland med kæmpe succes(feks aldrig gå til et møde uden slips osv)

dine kurser kunne være:

Russisk tale til husbehov

Russisk på højt niveau, tale skriftligt for øvede

Russisk kultur, what nor to do, særligt beregnet på handelsrejsende

alle typer oversættelser, love og regler, skrevne som uskrevne mm

opdatering af danskere der skal til en region i Rusland, læs op på nyeste hændelser så den danske kunde virker velinformeret

den kuriøse: bistå som tolk ved kidnapninger, Kontakt div sikkerheds firmaer og kom i deres kartotek

måske forsvaret mangler en underviser der har lokalkendskab til en bestemt region og de ledere der er i dette område, gælder for så vidt også erhvervslivet

jeg tror at me dit kendskab til russisk kultur, sproget er det nemmere for dig at få gode timepriser denne vej rundt. alt dette udelukker jo ikke at du opkvalificerer nogle slatne unge danskere indimellem dine Russiske opgaver

Held og Lykke!

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Der må være et eller andet galt med din hjemmeside, siden du ikke får nogle kunder ud af alle de besøgende du har.  Er det muligt at se din hjemmeside, send evt en privat besked.

I øvrigt tror jeg at en timepris på 120 DKK vil på mange virke useriøst - de fleste jo godt man ikke kan leve af den løn.

Jeg har forsøgt med 120 kr. i starten, fordi nogle herinde mente, at mine konkurrenter=studerende kunne gøre det billigere. Så i stdet for 295 eller 400 eller 500 kr. i timen, har jeg lagt mig på 120 kr. i en kort periode. 

Fra januar og indtil nu har mine elever betalt 400 kr. i timen (60 min).

Skal nok sende link til hjemmeside (lavet selv).

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jan nordisk handelshus:

Jeg synes du skal holde dig til noget der er russisk og henvend dig mest til erhvervslivet, der er mindre prispres end hos snottede teenagers

undervis i alt der er russisk men del det op så det bliver klart hvad kunden køber

jeg havde en gang en kollega hvis tyske kone underviste danskere i "takt og tone" i Tyskland med kæmpe succes(feks aldrig gå til et møde uden slips osv)

dine kurser kunne være:

Russisk tale til husbehov

Russisk på højt niveau, tale skriftligt for øvede

Russisk kultur, what nor to do, særligt beregnet på handelsrejsende

alle typer oversættelser, love og regler, skrevne som uskrevne mm

opdatering af danskere der skal til en region i Rusland, læs op på nyeste hændelser så den danske kunde virker velinformeret

den kuriøse: bistå som tolk ved kidnapninger, Kontakt div sikkerheds firmaer og kom i deres kartotek

måske forsvaret mangler en underviser der har lokalkendskab til en bestemt region og de ledere der er i dette område, gælder for så vidt også erhvervslivet

jeg tror at me dit kendskab til russisk kultur, sproget er det nemmere for dig at få gode timepriser denne vej rundt. alt dette udelukker jo ikke at du opkvalificerer nogle slatne unge danskere indimellem dine Russiske opgaver

Held og Lykke!

Mange tak for input, Jan.

Jeg ved bare ikke, hvor jeg kan skaffe disse russisk interesserede kunder = virksomheder? Og er der nok af dem i DK for at kunne køre året rundt? Her på Sydfyn kender jeg to, der ville på det russiske marked og nu holder de stille med det pga. corona. Dem kan jeg ikke rigtig byde på noget p.t. 

Og så skal jeg vel ændre status fra lærer til konsulent (med skatteregler osv.)? Men det er lidt ved siden af mine kernekompetencer: jeg er mega god til børn-unge kontakt og pædagogik, god til at formidle stoffet i øjenhøjde med børnene, gøre deres undervisning spændende og lærerigt?

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst tråden igennem igen. Og hæfter mig meget ved hvordan du beskriver din situation, det efterlader et indtryk af mindre værd. Er bange for at det skinner igennem i din kommunikation. Ændre dit fokus fra hvad du ikke kam til hvad du kan og kræv det du mener din ydelse er værd.

Hvis ikke du selv tror på din værdi, hvordan skal andre så.


som bonus info er min bedre halvdel selv fra Rusland og arbejder med med børn, hendes russiske baggrund er nærmere en fordel for hende.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med WalterBP, når jeg læser dine indlæg her, virker det som om at du har lavt selvværd, eller ihverfald ikke helt har den selvtillid man forventer af en privatlærer. 

Jeg kender selv til det, jeg er selv bosat i udlandet, og især i starten var jeg lidt usikker pga. min accent, når jeg snakkede med andre udenfor min omgangskreds. Men jeg lærte hurtigt noget, og det var at andre var ret ligeglade med min accent. Det var hvad jeg gjorde der talte, ikke hvor jeg kom fra eller om jeg havde en accent. Det meste af det levede kun i mit hoved.

Du skrev at du lavede en undersøgelse hvor du bl.a. spurgte om forældre ville ansætte en ikke-danskfødt som lærer. Den måde vi som mennesker fungerer på, når spurgt, er, at vi hælder til nej og føler at nej er det sikre svar. Du bad dem simpelthen selv om at få det svar du fik. Det eneste der kunne overhovedet gøre dette spørgsmål relevant, ville være hvis du skulle undervise dem i dansk. Du underviser i engelsk og tysk, det er betyder stort set intet om du taler perfekt dansk, for målet for undervisningen er at tale et andet sprog end dansk. 

Og baseret på dine indlæg her, så skriver du altså bedre end mange danskere, så jeg er sikker på at du taler ligeså godt dansk. Så giv ikke dine kunder en udvej, eller en grund til at sig nej, bare fordi du ikke er født dansk. 

Egentlig burde du have super nemt ved at sælge ekstraundervisning i disse tider, hvor meget undervisning foregår remote. En del elever har helt sikkert brug for mere støtte nu, hvor der ikke er den samme interaktion med læreren i den daglige undervisning. 

Overvej hvordan du sælger dine ydelser. Prøv at være specifik (har ikke set dit website, så ved ikke om du gør det i forvejen), og lav evt. tre forskellige pakker. En for elever der har behov for at komme op på niveau med sin klasse, en der giver et højere niveau end der undervises i normalt i skolen, og så en COVID-pakke som giver den ekstra 1-0-1 tid som eleven pt. ikke får. 

Definer klare mål, og en plan, som forældrene kan tage stilling til før forløbets start, og lave løbende evaluering af hvor eleven er ift. de fastsatte mål. Som kunde vil jeg gerne vide hvad målet med undervisningen er, og ikke bare have et forløb som ikke rigtigt er defineret, og som i princippet bare kan/vil løbe uden start og stop dato. Som lærer er du vel også vant til at arbejde med elevplaner og mål. At bare købe X antal timer uden nogen plan kan nemt være spild af penge - det er ihverfald sådan jeg tænker som kunde.

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marina,

Jeg har tjekket din hjemmeside og den ser rigtig Prof ud. Du skriver jo også et glimrende dansk - bedre end mange indfødte danskere.

Jeg har et par tips til dig.

Prøv og meld dig ind i disse Facebookgrupper:

https://www.facebook.com/groups/jegtilbyder.dk
https://www.facebook.com/groups/ivaerksaetternetvaerket
https://www.facebook.com/groups/oversat

Her kan du annoncere (ikke den sidste dog, men der er jævnligt jobopslag)

Ud over det vil jeg foreslå du tilbyder oversættelse og tolkeopgaver. Jeg er selv tekstforfatter, men når det går lidt sløjt med tekstforfatningen, så er oversættelser et godt supplement. Jeg startede med at kontakte et par oversættelsesbureauer, og har fået en del opgaver af den vej. Det gode her er også, at jeg ikke selv skal lave salgsarbejdet.

Jeg kan anbefale denne her gruppe https://www.facebook.com/groups/44076347394 er meget stor, og kan ofte give inspiration til forskellige problemstillinger som selvstændig.

Her er der også mulighed for at finde kunder:

https://www.worksome.dk/

Og til sidst, vil jeg nok satse lidt mere på erhvervskunder. Du kan jo evt. tilbyde tolkning, oversættelse, russisk undervisning, mv. Desuden er det ikke nødvendigt at begrænse dig til Danmark. Du kan jo også assistere russiske virksomheder der er interesseret i at handle med Norden og har brug for f.eks en dansk oversættelse.

Som man siger på godt dansk, 'Good luck' !


Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette indlæg ligger forkert, det skulle have været et svar ang de 2 firmaer på fyn du måske troede skal på det russiske marked

Ikke enig! det er faktisk nu de har tiden
lav et kursus der indeholder lidt høflighedsfraser, fortæl om skikke og forbered dem på en anderledes tilgang samt gør dem robuste i mødet med ny kutur.
der er så meget der er anderledes i andre lande
eks, skal man have koner med først gang man er social?
skal man synge kareeoki og drikke sig i hegnet?
skal man tale bussines første gang man mødes(går feks ikke i japan)??
hvad og hvor meget skal man dele med ny kunde uden at afsløre for meget men heller ikke fornærme en ny kunde??
du kan også være medrejsende tolk

listen er uendelig og mange gode penge kan tjenes ved det første møde, MEN kun hvis man er forberedt godt hjemmefra

Det er DIT UNIKKE sales point!!!!!!!!!

De har faktisk ikke råd til at undvære dig hviis de vil gøre et godt indtryk og tjene penge

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Update:

Lige nu er der kommet mere gang i forretningen. Opsøgende salg virker bedst. Jeg har meldt mig i diverse grupper med lektiehjælp.

De fleste gange er der tale om kortvarig hjælp med opgaven - jeg skriver ikke opgaven for studerende, men forklarer og retter.

På den måde kan vi se hinanden an og jeg kan demonstrere mine kompetencer. De fleste har ikke brug for mig efterfølgende, men nogle grupper bliver hængende. Det er teenagere og voksne med brug for russisk sprog og ordblinde elever, som er forsømt på landets skoler (de har brug for ekstra engelsk og tysk). Det er to retninger, som kører bedst lige nu.

Jeg takker jer alle for råd og input, det har været meget nyttigt og noget af det kan jeg implementere i fremtiden. Smile

Side 5 ud af 5 (49 indlæg)