Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Misery-mis:
BroncofanDK:

1) Det lyder ikke som andre "professionelle" sætter ligeså meget pris på dig som du synes de burde. Når du bliver behandlet som du gør må der være en grund til at dine ledere mener at de kan gøre det. Hvis du er brutalt ærlig med dig selv hvad er så grunden? Kig indad!

2) Dit produkt er for dårligt. Du har russisk baggrund, så du kommer aldrig til at konkurrere på lige fod. Afhængig af en opgave vil du være bedre eller dårligere, og du har valgt at sælge et dårligere produkt til lavere pris.

Du er speciel - hvorfor sælger du ikke Russisk lektioner til folk der studerer Russisk sprog/historie/......?

Skriv om hvad er gør dig bedre end konkurrenterne, og hvis du ikke kan gøre det så er der ikke et tilstrækkeligt marked for dig.

PT er det marked du er inde i faldet med ca 90% så måske gør du det slet ikke forkert, men på det forkerte tidspunkt

1) Jeg har tænkt over det. Det er nok min position i min danske familie, som har afspejlet sig i min relation til mig selv. Inderst inde ved jeg, at jeg er dygtig, men jeg kommer let i tvivl. I familien bliver jeg betraget som "aben, der er lige kravlet ned af palmen". Selvom jeg kommer fra velstillede familie i Rusland med gode traditioner, bliver jeg set ned på.
Jeg tror, at arbejdsgiveren kan lugte denne usikkerhed. Det er ikke fordi jeg er genert til jobsamtale eller ikke er klar over mine kompetencer. Jeg fremstår nok en smule utroværdig, når jeg disker op med min faglige kunnen.

2) Så må jeg finde vej til de studerende fra Århus/Kbh. Har overvejet det, men hvilke steder kan der reklameres? Møde fysisk op med flyers i hånden? (Både Kbh og Århus ligger mindst to timers kørsel herfra, med realistisk).

Jeg tænkte på en ide. Hvad hvis jeg samler mine tidligere elever og deres forældre og lave en kort video-reklame for mig selv? Vil det virke? Vil det være troværdigt? Eller bare plat og gammeldags?

Dit svar under punkt 1 giver god mening, og det er desværre et faktum at en stor del af danskere ser ned på en person med din baggrund - du er hadet af både den yderste højrefløj som har problemer med alle udlændinge og det meste af venstrefløjen som har store problemer med selkvforsørgende udlændinge der ikke hører til de typiske offer grupper som venstrefløjen ynder. 

Du bliver uanset hvordan du et kommet til Danmark set på som en postordrebrud.

Den eneste måde at bryde den negative bias på er ved at sikre dig at enhver kan se at der ikke er basis for den, og det er umuligt at vide for os om der er ting der trigger den bias. Vi snakker pt. meget me-too, men det er vigtigt at også forstå hvorfor der er smukke kvinder der aldrig møder det og ditto der ofte møder det. Det er lidt som dem der er mest benge for at blive bidt af en hund er mest udsat for at blive det.

Folk er oftest "flinke" og de spilder tid. At du får at vide at folk gerne vi bruge dig som mentor er ikke det samme som de rent faktisk vil betale for det. Jeg arbejder med sælgere, og 9 ud af ti gange vil en sælger få at vide at du fik ikke ordren fordi du var for dyr, for det er meget lettere at sige en at jeg stoler ikke på dig, eller du fatter ikke opgaven, du leverer ikke noget der hjælper mig.... og sælgeren er glad for det er ikke hans "skyld".

Kig på en fyr som johnhannover her - som deler sin viden og det får folk til at købe hans materiale/ydelser. 

Typisk skal en kunde have kontakt med dig 14 gange før der sker en eksplosion i salg, så du skal sørge for at give noget af værdi som dine kundeemner vil læse - en annonce/seo words og andet er spild. Læs om Gurillia Markedsføring

Roden til din løsning ligger 

Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 00:40
BroncofanDK:

Dit svar under punkt 1 giver god mening, og det er desværre et faktum at en stor del af danskere ser ned på en person med din baggrund - du er hadet af både den yderste højrefløj som har problemer med alle udlændinge og det meste af venstrefløjen som har store problemer med selkvforsørgende udlændinge der ikke hører til de typiske offer grupper som venstrefløjen ynder. 

Du bliver uanset hvordan du et kommet til Danmark set på som en postordrebrud.

Den eneste måde at bryde den negative bias på er ved at sikre dig at enhver kan se at der ikke er basis for den, og det er umuligt at vide for os om der er ting der trigger den bias. Vi snakker pt. meget me-too, men det er vigtigt at også forstå hvorfor der er smukke kvinder der aldrig møder det og ditto der ofte møder det. Det er lidt som dem der er mest benge for at blive bidt af en hund er mest udsat for at blive det.

Folk er oftest "flinke" og de spilder tid. At du får at vide at folk gerne vi bruge dig som mentor er ikke det samme som de rent faktisk vil betale for det. Jeg arbejder med sælgere, og 9 ud af ti gange vil en sælger få at vide at du fik ikke ordren fordi du var for dyr, for det er meget lettere at sige en at jeg stoler ikke på dig, eller du fatter ikke opgaven, du leverer ikke noget der hjælper mig.... og sælgeren er glad for det er ikke hans "skyld".

Kig på en fyr som johnhannover her - som deler sin viden og det får folk til at købe hans materiale/ydelser. 

Typisk skal en kunde have kontakt med dig 14 gange før der sker en eksplosion i salg, så du skal sørge for at give noget af værdi som dine kundeemner vil læse - en annonce/seo words og andet er spild. Læs om Gurillia Markedsføring

Roden til din løsning ligger 

Postordrebrud...Tja, fair nok. Alle har deres egne forestillinger om livet uden for "boblen".

Det er faktisk svært for mig at finde ud af, hvad der trigger denne skæve opfattelse.

Ja, guerilla metoden er meget kendt. Måske skal kunderne have hvad de ønsker - en gratis måned med undervisning? Så kan de opdage, at verden er anderledes, end de tror.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 18:56

Misery-mis:
Postordrebrud...Tja, fair nok. Alle har deres egne forestillinger om livet uden for "boblen".

Det er faktisk svært for mig at finde ud af, hvad der trigger denne skæve opfattelse.

Ja, guerilla metoden er meget kendt. Måske skal kunderne have hvad de ønsker - en gratis måned med undervisning? Så kan de opdage, at verden er anderledes, end de tror.

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du svarer!

Du er i en situation at folk som du selv skrev ser ned på dig - det er et faktum som du er nødt til at agere ud fra. Hvis du ikke vil se objektivt på din situation, så er dder ingen der kan hjælpe dig. 

Du har nok ikke læst - og i hvert tilfælde ikke forstået - Guerilla Markedsføring hvis du tror der er det der er beskeden. 

Du virker bitter i dine svar - folk her prøver at hjælpe dig og en del af det er realisme!

Tilmeldt 25. Nov 20
Fra  Academic-M Skrevet kl. 22:38
BroncofanDK:

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du svarer!

Du er i en situation at folk som du selv skrev ser ned på dig - det er et faktum som du er nødt til at agere ud fra. Hvis du ikke vil se objektivt på din situation, så er dder ingen der kan hjælpe dig. 

Du har nok ikke læst - og i hvert tilfælde ikke forstået - Guerilla Markedsføring hvis du tror der er det der er beskeden. 

Du virker bitter i dine svar - folk her prøver at hjælpe dig og en del af det er realisme!

Måske kan mine svar læses som bitter? Det er ikke hensigten i hvert fald. Men jeg kan sige, at jeg er ret påvirket af arbejdssituationen.

Jeg er meget taknemmelig for alle svar her i tråden og er enig i, at realismen er vejen frem.

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 15:03

"Ja, jeg har i nogle år undervist gratis ved siden af mit faste job"

Er det den samme målgruppe du prøver at sælge til nu? Det er noget rod. 

På din webside prøv med en "om mig" sektion evt med en video. Det hele mennske. 

Corona holder nok folk tilbage du tilbyder selvfølgelig fjernundervisning, hvor du kan mere end de andre, og mere en bare et Zoom møde? Det skal være klart og fokus lige nu.

Som andre har skrevet er eleven brugeren og forældre i de fleste tilfælde nok beslutningtager og betaler.

Uanset hvilken målgruppe skal der være fokuse på værdien, "Jens øger sin karakter fra x til y og blev rig og berømt" agtigt, mere succces og fik flere venner, what ever. Det er altså hamrende ligegyldgt hvad du gør, det er slut værdien du skal markedsføre.

Til forældrene sikkerheden i at barnet klare sig godt eller hvad de nu går og bekymre sig om. Skal dit barn være bagud fra de andre som tillige gør det. 

Der er forskel på Nordsjælland of Lolland, men behøver det at være danske kunder? Prøv Udemy.   

Tilmeldt 25. Nov 20
Fra  Academic-M Skrevet kl. 16:02
GVs:

"Ja, jeg har i nogle år undervist gratis ved siden af mit faste job"

Er det den samme målgruppe du prøver at sælge til nu? Det er noget rod. 

På din webside prøv med en "om mig" sektion evt med en video. Det hele mennske. 

Corona holder nok folk tilbage du tilbyder selvfølgelig fjernundervisning, hvor du kan mere end de andre, og mere en bare et Zoom møde? Det skal være klart og fokus lige nu.

Som andre har skrevet er eleven brugeren og forældre i de fleste tilfælde nok beslutningtager og betaler.

Uanset hvilken målgruppe skal der være fokuse på værdien, "Jens øger sin karakter fra x til y og blev rig og berømt" agtigt, mere succces og fik flere venner, what ever. Det er altså hamrende ligegyldgt hvad du gør, det er slut værdien du skal markedsføre.

Til forældrene sikkerheden i at barnet klare sig godt eller hvad de nu går og bekymre sig om. Skal dit barn være bagud fra de andre som tillige gør det. 

Der er forskel på Nordsjælland of Lolland, men behøver det at være danske kunder? Prøv Udemy.   

Det er den samme målgruppe - primært folkeskoleelever / deres forældre. I min fritid var fordelingen ca. 80% folkeskoleelever og næsten 20% unge fra ungdomsuddannelser. Nogle gange voksne, men det var under 3 %. Jeg har ført kunde-statistik siden 2003, fordi jeg var sikker på, det skulle bruges senere.

Der mangler måske en hel side "Om mig"? Der kunne jeg skrive CV og lægge video op. Men mit CV vil nok være en svaghed, fordi jeg har skiftet skoler rimelig tit og det har været vikariater. I 4 år har jeg også bare taget en drejning og siddet i kundeservice hos stort teleselskab, fordi jeg skulle have fast job for at kunne nemmere opnå permanent opholdstilladelse.

Ja, du har ret i, at det hele virker lidt rodet og kunderne har svært ved at gennemskue mig og min forretning.
Jeg burde undersøge/forbedre den måde jeg kommunikere min information ud til andre mennesker.

Ja, det er helt klart forældre, der er beslutningstagere og elever er brugere af mit produkt.

Tak, nu er det mere klart for mig, hvad jeg skal arbejde videre på. Fokus på værdien.

Jeg fokuserer på danske kunder, fordi det er målgruppen jeg kender bedst og har succes med.

For resten, jeg har lige fået første henvendelse fra en bekendt i Norge, som ønsker at hendes 17-årige datter får lært mere russisk (moren er fra Rusland). Er der behov i disse tilfælde at kontakte SKAT? For jeg har angivet, at min virksomhed opererer i Danmark og kunder er bosat i Danmark.
Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 16:26

Der er nogle markeder/målgrupper, der er meget mindre vant til at betale end andre - og uden at have dyb indsigt, er du nok ramt i et marked hvor det normalt er usynligt for folk at de betaler for undervisningen.

Hvis du har en unik ydelse og kan hjælp folk fra deres nuværende situation og til deres ønskede situation - så handler det selvfølgelig om at kæmpe igen og fortælle folk at du kan hjælpe dem, men det koster.

Der er en grænse for hvor meget det kan betale sig at kæmpe imod markedsmekanismerne, så her er et par forslag som måske kan bruges:

- Allier dig med nogle strategiske samarbejdspartnere, som har adgang til en målgruppe, hvor det for dem er kritisk at de bliver opkvalificeret (det er penge værd) (Fx folk der skal opkvalificeres for at søge job?)

- Producer cases, videoer og generelt social proof, som beviser din kompetence og fortæller folk at du har været lærer tidligere.

- Prøv at retænke metoderne du får besøgende ind på dit website, sådan at det ikke på noget måde lugter af at være gratis - men derimod kun fokuserer på at folk kan få løst et problem med din hjælp. 

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 25. Nov 20
Fra  Academic-M Skrevet kl. 15:02
Mathias Riis:

Der er nogle markeder/målgrupper, der er meget mindre vant til at betale end andre - og uden at have dyb indsigt, er du nok ramt i et marked hvor det normalt er usynligt for folk at de betaler for undervisningen.

Hvis du har en unik ydelse og kan hjælp folk fra deres nuværende situation og til deres ønskede situation - så handler det selvfølgelig om at kæmpe igen og fortælle folk at du kan hjælpe dem, men det koster.

Der er en grænse for hvor meget det kan betale sig at kæmpe imod markedsmekanismerne, så her er et par forslag som måske kan bruges:

- Allier dig med nogle strategiske samarbejdspartnere, som har adgang til en målgruppe, hvor det for dem er kritisk at de bliver opkvalificeret (det er penge værd) (Fx folk der skal opkvalificeres for at søge job?)

- Producer cases, videoer og generelt social proof, som beviser din kompetence og fortæller folk at du har været lærer tidligere.

- Prøv at retænke metoderne du får besøgende ind på dit website, sådan at det ikke på noget måde lugter af at være gratis - men derimod kun fokuserer på at folk kan få løst et problem med din hjælp. 

Nu har jeg været i kontakt med en lille forældregruppe på en lokal kommunal skole. Det drejer sig om 9. klasser og deres forberedelse til eksamen. Disse mennesker kender mig ikke, bortset fra at jeg har været tilkaldevikar hos deres unger et par gange. Jeg har stillet to spørgsmål til forældrene:
1. Har jeres børn brug for ekstra undervisning op til eksamen i engelsk og/eller tysk i de næste 6 mdr.?
Svaret var ja - hos de fleste.
2. Ville I vælge en privatlærer, som kommer fra udlandet og har samme kompetencer som en dansk lærer? Svaret var nej. Også i tilfælde af, at underviseren taler næsten perfekt dansk og tilbyder hele forløbet GRATIS uden binding.

Ja, jeg kan godt se, at jeg må finde en pålidelig samarbejdspartner. Det er næsten umuligt at komme på markedet på egen hånd.

Ja, jeg arbejder på det i øjeblikket - sproglige materialer til blog og sociale medier.

Jeg er enig. Det nytter alligevel ikke noget at tilbyde gratis hjælp. Som jeg har fundet ud af, så er det kun eksisterende elever jeg kan fastholde på den måde. De nye kunder vil alligevel være skeptiske omkring gratis ydelser. Og gode anbefalinger/anmeldelser kan jeg skaffe hos tidligere elever.

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes du skal holde dig til noget der er russisk og henvend dig mest til erhvervslivet, der er mindre prispres end hos snottede teenagers

undervis i alt der er russisk men del det op så det bliver klart hvad kunden køber

jeg havde en gang en kollega hvis tyske kone underviste danskere i "takt og tone" i Tyskland med kæmpe succes(feks aldrig gå til et møde uden slips osv)

dine kurser kunne være:

Russisk tale til husbehov

Russisk på højt niveau, tale skriftligt for øvede

Russisk kultur, what nor to do, særligt beregnet på handelsrejsende

alle typer oversættelser, love og regler, skrevne som uskrevne mm

opdatering af danskere der skal til en region i Rusland, læs op på nyeste hændelser så den danske kunde virker velinformeret

den kuriøse: bistå som tolk ved kidnapninger, Kontakt div sikkerheds firmaer og kom i deres kartotek

måske forsvaret mangler en underviser der har lokalkendskab til en bestemt region og de ledere der er i dette område, gælder for så vidt også erhvervslivet

jeg tror at me dit kendskab til russisk kultur, sproget er det nemmere for dig at få gode timepriser denne vej rundt. alt dette udelukker jo ikke at du opkvalificerer nogle slatne unge danskere indimellem dine Russiske opgaver

Held og Lykke!

Tilmeldt 25. Nov 20
Fra  Academic-M Skrevet kl. 14:21

jan nordisk handelshus:

Jeg synes du skal holde dig til noget der er russisk og henvend dig mest til erhvervslivet, der er mindre prispres end hos snottede teenagers

undervis i alt der er russisk men del det op så det bliver klart hvad kunden køber

jeg havde en gang en kollega hvis tyske kone underviste danskere i "takt og tone" i Tyskland med kæmpe succes(feks aldrig gå til et møde uden slips osv)

dine kurser kunne være:

Russisk tale til husbehov

Russisk på højt niveau, tale skriftligt for øvede

Russisk kultur, what nor to do, særligt beregnet på handelsrejsende

alle typer oversættelser, love og regler, skrevne som uskrevne mm

opdatering af danskere der skal til en region i Rusland, læs op på nyeste hændelser så den danske kunde virker velinformeret

den kuriøse: bistå som tolk ved kidnapninger, Kontakt div sikkerheds firmaer og kom i deres kartotek

måske forsvaret mangler en underviser der har lokalkendskab til en bestemt region og de ledere der er i dette område, gælder for så vidt også erhvervslivet

jeg tror at me dit kendskab til russisk kultur, sproget er det nemmere for dig at få gode timepriser denne vej rundt. alt dette udelukker jo ikke at du opkvalificerer nogle slatne unge danskere indimellem dine Russiske opgaver

Held og Lykke!

Mange tak for input, Jan.

Jeg ved bare ikke, hvor jeg kan skaffe disse russisk interesserede kunder = virksomheder? Og er der nok af dem i DK for at kunne køre året rundt? Her på Sydfyn kender jeg to, der ville på det russiske marked og nu holder de stille med det pga. corona. Dem kan jeg ikke rigtig byde på noget p.t. 

Og så skal jeg vel ændre status fra lærer til konsulent (med skatteregler osv.)? Men det er lidt ved siden af mine kernekompetencer: jeg er mega god til børn-unge kontakt og pædagogik, god til at formidle stoffet i øjenhøjde med børnene, gøre deres undervisning spændende og lærerigt?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)