Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nul kunder i hurtigt voksende branche - folk bruger mig, men gider ikke at betale?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke sige, at jeg pressede. Ingen jeg stoppede på erhvervsskolen, kørte jeg spørgeundersøgelser blandt elever. Der var nogle, der skrev i kommentarerne, at de kunne tænkte sig ekstra undervisning (hvis jeg var privatlærer). Henover sommeren var der 8 elever, som har forespurgt, hvornår min virksomhed er på benene - de ville nemlig kontaktes.

Igen, jeg ville pointere, vi var i dialog omkring prisen og det gik ned fra 395kr. til 100 kr. Det er til at betale, hvis man virkelig trænger til fagligt hjælp. Jeg har tilbudt både et forløb, men også et par timers fælles opsummering inden case-eksamen.

Jeg er enig omkring Google. Dog har jeg kørt Ads, hvor min side var synlig, men det genererede kun 2-3 klik om dagen, selvom jeg har angivet søgeord "privatundervisning" og "lektiehjælp".

Ja, skal helt sikkert i gang med blog/guide/video på sociale medier.

Mange tak for detaljeret forklaring og input.
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine konkurrenter tager 299kr i timen, hvor 90% er universitets studerende - GoTutor. Jeg kender flere personligt der underviser ved konkurrenten, og ved at de også er ekstremt skarpe. Vi snakker næsten rent 12-tals elever på uni. Hvilken værdi mener du at du kan tilføre ekstra for de 95kr i timen som andre universitets studerende ikke kan?

Jeg har selv bl.a. brugt Aspiri på universitetet. De kører det på en lidt anden måde.. De har store hold og gennemgår et helt pensum over 2 dage. Prisen svinger meget fra fag til fag, men ligger alt mellem 500-750kr samlet. Fordelen er dog, at de kan kører store hold igennem og derved tjene kassen på den. Har du overvejet om det er nemmere at gøre det på den måde?

Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Blomse:

Dine konkurrenter tager 299kr i timen, hvor 90% er universitets studerende - GoTutor. Jeg kender flere personligt der underviser ved konkurrenten, og ved at de også er ekstremt skarpe. Vi snakker næsten rent 12-tals elever på uni. Hvilken værdi mener du at du kan tilføre ekstra for de 95kr i timen som andre universitets studerende ikke kan?


Jeg har selv bl.a. brugt Aspiri på universitetet. De kører det på en lidt anden måde.. De har store hold og gennemgår et helt pensum over 2 dage. Prisen svinger meget fra fag til fag, men ligger alt mellem 500-750kr samlet. Fordelen er dog, at de kan kører store hold igennem og derved tjene kassen på den. Har du overvejet om det er nemmere at gøre det på den måde?


Må jeg spørge af ren nysgerrighed: hvorfor er mine konkurrenter studerende med 12-tal til 299 kroner og ikke 40-årige lærer-damer med 12 års erfaring til 500-1000 kroner? (Nogle af dem er også lige startet deres forretning - dvs. de er ikke så veletablerede?)

Hvilken værdi? Hmm...jeg kan garantere fagløft, løbende dialog med forældre inkl. feedback. Det er vigigt at forædrene er involveret så meget som muligt. Denne tid er ulønnet. Jeg anskuer eleven som helhed - dvs. jeg arbejder ikke kun fagligt, men også socialt. Jeg har haft meget succes med forældre-samtaler på skolerne, det resulterede i, at elever kunne præstere meget bedre. Jeg bruger min viden fra børnepsykologi og psykiatri - mange elever klarer sig dårligt af andre grunde end manglende motivation (det kan være, at eleven ikke er undervisningsparat: mangler søvn, bevægelse eller er mobbet/har dårlig selvtillid).

Så teoretisk set, får man meget mere for de 95 kroner. Jeg kunne endda være ambitiøs og sætte prisen til 500 kr. Jeg forbereder mig grundigt og tager det helt store billede i betragtning. Det er vigtigere at give eleverne redskaber til at kunne tilegne sig viden på egen hånd, end at give færdig viden op til eksamen (for det er glemt om et par år).

Ja, jeg overvejer hold i øjeblikket. Det må være en af mulighederne.
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
BroncofanDK:

1) Det lyder ikke som andre "professionelle" sætter ligeså meget pris på dig som du synes de burde. Når du bliver behandlet som du gør må der være en grund til at dine ledere mener at de kan gøre det. Hvis du er brutalt ærlig med dig selv hvad er så grunden? Kig indad!


2) Dit produkt er for dårligt. Du har russisk baggrund, så du kommer aldrig til at konkurrere på lige fod. Afhængig af en opgave vil du være bedre eller dårligere, og du har valgt at sælge et dårligere produkt til lavere pris.


Du er speciel - hvorfor sælger du ikke Russisk lektioner til folk der studerer Russisk sprog/historie/......?


Skriv om hvad er gør dig bedre end konkurrenterne, og hvis du ikke kan gøre det så er der ikke et tilstrækkeligt marked for dig.


PT er det marked du er inde i faldet med ca 90% så måske gør du det slet ikke forkert, men på det forkerte tidspunkt


1) Jeg har tænkt over det. Det er nok min position i min danske familie, som har afspejlet sig i min relation til mig selv. Inderst inde ved jeg, at jeg er dygtig, men jeg kommer let i tvivl. I familien bliver jeg betraget som "aben, der er lige kravlet ned af palmen". Selvom jeg kommer fra velstillede familie i Rusland med gode traditioner, bliver jeg set ned på.
Jeg tror, at arbejdsgiveren kan lugte denne usikkerhed. Det er ikke fordi jeg er genert til jobsamtale eller ikke er klar over mine kompetencer. Jeg fremstår nok en smule utroværdig, når jeg disker op med min faglige kunnen.

2) Så må jeg finde vej til de studerende fra Århus/Kbh. Har overvejet det, men hvilke steder kan der reklameres? Møde fysisk op med flyers i hånden? (Både Kbh og Århus ligger mindst to timers kørsel herfra, med realistisk).

Jeg tænkte på en ide. Hvad hvis jeg samler mine tidligere elever og deres forældre og lave en kort video-reklame for mig selv? Vil det virke? Vil det være troværdigt? Eller bare plat og gammeldags?
Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Albert van Harten:

Jeg er helt enig med WalterBP og med BroncofanDK - selvom begge reaktioner ikke har noget med hinanden at gøre.
Kender du til Jim Collins' Hedgehog Concept? 
Prøv at finde ud af, hvilke ting du er virkelig, virkelig glad for. Det må gerne være flere ting. Dernæst finder du ud af, hvad du er god til. Og til sidst hvad du kan tjene penge på.
Sammenlign de tre lister, og se, hvad der står i alle tre lister - og sats på det!
For at hjælpe dig på vej, så giver jeg dig lige min Hedgehog Concept:
Jeg er vild med IT, film, musik, sprog, coaching og spise pizza.
Jeg er god til IT, coaching, sprog, spise pizza, oprydning (når jeg gider), og havearbejde
Jeg kan tjene penge på IT, aktier, blogge, videoer, at være bogforfatter


Kan du se pointen? IT står i mine tre lister. Se nu på dette billede.. Derfor koncentrerer jeg mig primært på IT. Det vil ikke sige at jeg overhovedet ikke rører ved de andre ting.


I øvrigt kan jeg absolut anbefale bogen, hvor dette Hedgehog Concept stammer fra: Good to great.


Albert


PS Jeg synes at dit skriftlige danske er rigtig god. Jeg leder ikke efter fejl, men har heller ikke opdaget nogen. Jeg kan ikke vurdere dit mundtlige danske, da jeg ikke har set din video.


Ja, jeg kender du til Jim Collins' Hedgehog Concept og bogen. Det er dog et stykke siden jeg har læst den.
Egentlig kunne jeg sige alle tre ting om at være lærer/underviser. Jeg er god til det, jeg er vild med det, jeg tjener på det (lige nu som vikar, men det er en lappeløsning.)

Tak, jeg arbejder løbende med mit danske sprog. Målet er at snakke uden at nogen bemærker det lille accent (folk placere mig som regel i Slesvig, når de hører min udtale).

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Misery-mis:
BroncofanDK:

1) Det lyder ikke som andre "professionelle" sætter ligeså meget pris på dig som du synes de burde. Når du bliver behandlet som du gør må der være en grund til at dine ledere mener at de kan gøre det. Hvis du er brutalt ærlig med dig selv hvad er så grunden? Kig indad!

2) Dit produkt er for dårligt. Du har russisk baggrund, så du kommer aldrig til at konkurrere på lige fod. Afhængig af en opgave vil du være bedre eller dårligere, og du har valgt at sælge et dårligere produkt til lavere pris.

Du er speciel - hvorfor sælger du ikke Russisk lektioner til folk der studerer Russisk sprog/historie/......?

Skriv om hvad er gør dig bedre end konkurrenterne, og hvis du ikke kan gøre det så er der ikke et tilstrækkeligt marked for dig.

PT er det marked du er inde i faldet med ca 90% så måske gør du det slet ikke forkert, men på det forkerte tidspunkt


1) Jeg har tænkt over det. Det er nok min position i min danske familie, som har afspejlet sig i min relation til mig selv. Inderst inde ved jeg, at jeg er dygtig, men jeg kommer let i tvivl. I familien bliver jeg betraget som "aben, der er lige kravlet ned af palmen". Selvom jeg kommer fra velstillede familie i Rusland med gode traditioner, bliver jeg set ned på.
Jeg tror, at arbejdsgiveren kan lugte denne usikkerhed. Det er ikke fordi jeg er genert til jobsamtale eller ikke er klar over mine kompetencer. Jeg fremstår nok en smule utroværdig, når jeg disker op med min faglige kunnen.

2) Så må jeg finde vej til de studerende fra Århus/Kbh. Har overvejet det, men hvilke steder kan der reklameres? Møde fysisk op med flyers i hånden? (Både Kbh og Århus ligger mindst to timers kørsel herfra, med realistisk).

Jeg tænkte på en ide. Hvad hvis jeg samler mine tidligere elever og deres forældre og lave en kort video-reklame for mig selv? Vil det virke? Vil det være troværdigt? Eller bare plat og gammeldags?

Dit svar under punkt 1 giver god mening, og det er desværre et faktum at en stor del af danskere ser ned på en person med din baggrund - du er hadet af både den yderste højrefløj som har problemer med alle udlændinge og det meste af venstrefløjen som har store problemer med selkvforsørgende udlændinge der ikke hører til de typiske offer grupper som venstrefløjen ynder. 

Du bliver uanset hvordan du et kommet til Danmark set på som en postordrebrud.

Den eneste måde at bryde den negative bias på er ved at sikre dig at enhver kan se at der ikke er basis for den, og det er umuligt at vide for os om der er ting der trigger den bias. Vi snakker pt. meget me-too, men det er vigtigt at også forstå hvorfor der er smukke kvinder der aldrig møder det og ditto der ofte møder det. Det er lidt som dem der er mest benge for at blive bidt af en hund er mest udsat for at blive det.

Folk er oftest "flinke" og de spilder tid. At du får at vide at folk gerne vi bruge dig som mentor er ikke det samme som de rent faktisk vil betale for det. Jeg arbejder med sælgere, og 9 ud af ti gange vil en sælger få at vide at du fik ikke ordren fordi du var for dyr, for det er meget lettere at sige en at jeg stoler ikke på dig, eller du fatter ikke opgaven, du leverer ikke noget der hjælper mig.... og sælgeren er glad for det er ikke hans "skyld".

Kig på en fyr som johnhannover her - som deler sin viden og det får folk til at købe hans materiale/ydelser. 

Typisk skal en kunde have kontakt med dig 14 gange før der sker en eksplosion i salg, så du skal sørge for at give noget af værdi som dine kundeemner vil læse - en annonce/seo words og andet er spild. Læs om Gurillia Markedsføring

Roden til din løsning ligger 

Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
BroncofanDK:

Dit svar under punkt 1 giver god mening, og det er desværre et faktum at en stor del af danskere ser ned på en person med din baggrund - du er hadet af både den yderste højrefløj som har problemer med alle udlændinge og det meste af venstrefløjen som har store problemer med selkvforsørgende udlændinge der ikke hører til de typiske offer grupper som venstrefløjen ynder. 


Du bliver uanset hvordan du et kommet til Danmark set på som en postordrebrud.


Den eneste måde at bryde den negative bias på er ved at sikre dig at enhver kan se at der ikke er basis for den, og det er umuligt at vide for os om der er ting der trigger den bias. Vi snakker pt. meget me-too, men det er vigtigt at også forstå hvorfor der er smukke kvinder der aldrig møder det og ditto der ofte møder det. Det er lidt som dem der er mest benge for at blive bidt af en hund er mest udsat for at blive det.


Folk er oftest "flinke" og de spilder tid. At du får at vide at folk gerne vi bruge dig som mentor er ikke det samme som de rent faktisk vil betale for det. Jeg arbejder med sælgere, og 9 ud af ti gange vil en sælger få at vide at du fik ikke ordren fordi du var for dyr, for det er meget lettere at sige en at jeg stoler ikke på dig, eller du fatter ikke opgaven, du leverer ikke noget der hjælper mig.... og sælgeren er glad for det er ikke hans "skyld".


Kig på en fyr som johnhannover her - som deler sin viden og det får folk til at købe hans materiale/ydelser. 


Typisk skal en kunde have kontakt med dig 14 gange før der sker en eksplosion i salg, så du skal sørge for at give noget af værdi som dine kundeemner vil læse - en annonce/seo words og andet er spild. Læs om Gurillia Markedsføring






Roden til din løsning ligger 


Postordrebrud...Tja, fair nok. Alle har deres egne forestillinger om livet uden for "boblen".

Det er faktisk svært for mig at finde ud af, hvad der trigger denne skæve opfattelse.

Ja, guerilla metoden er meget kendt. Måske skal kunderne have hvad de ønsker - en gratis måned med undervisning? Så kan de opdage, at verden er anderledes, end de tror.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Misery-mis:
Postordrebrud...Tja, fair nok. Alle har deres egne forestillinger om livet uden for "boblen".

Det er faktisk svært for mig at finde ud af, hvad der trigger denne skæve opfattelse.

Ja, guerilla metoden er meget kendt. Måske skal kunderne have hvad de ønsker - en gratis måned med undervisning? Så kan de opdage, at verden er anderledes, end de tror.

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du svarer!

Du er i en situation at folk som du selv skrev ser ned på dig - det er et faktum som du er nødt til at agere ud fra. Hvis du ikke vil se objektivt på din situation, så er dder ingen der kan hjælpe dig. 

Du har nok ikke læst - og i hvert tilfælde ikke forstået - Guerilla Markedsføring hvis du tror der er det der er beskeden. 

Du virker bitter i dine svar - folk her prøver at hjælpe dig og en del af det er realisme!

Tilmeldt 26. Nov 20
Indlæg ialt: 25
Fra  Academic-M Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
BroncofanDK:

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du svarer!


Du er i en situation at folk som du selv skrev ser ned på dig - det er et faktum som du er nødt til at agere ud fra. Hvis du ikke vil se objektivt på din situation, så er dder ingen der kan hjælpe dig. 


Du har nok ikke læst - og i hvert tilfælde ikke forstået - Guerilla Markedsføring hvis du tror der er det der er beskeden. 


Du virker bitter i dine svar - folk her prøver at hjælpe dig og en del af det er realisme!


Måske kan mine svar læses som bitter? Det er ikke hensigten i hvert fald. Men jeg kan sige, at jeg er ret påvirket af arbejdssituationen.

Jeg er meget taknemmelig for alle svar her i tråden og er enig i, at realismen er vejen frem.


Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

"Ja, jeg har i nogle år undervist gratis ved siden af mit faste job"

 

Er det den samme målgruppe du prøver at sælge til nu? Det er noget rod. 

 

På din webside prøv med en "om mig" sektion evt med en video. Det hele mennske. 

 

Corona holder nok folk tilbage du tilbyder selvfølgelig fjernundervisning, hvor du kan mere end de andre, og mere en bare et Zoom møde? Det skal være klart og fokus lige nu.

 

Som andre har skrevet er eleven brugeren og forældre i de fleste tilfælde nok beslutningtager og betaler.

Uanset hvilken målgruppe skal der være fokuse på værdien, "Jens øger sin karakter fra x til y og blev rig og berømt" agtigt, mere succces og fik flere venner, what ever. Det er altså hamrende ligegyldgt hvad du gør, det er slut værdien du skal markedsføre.

Til forældrene sikkerheden i at barnet klare sig godt eller hvad de nu går og bekymre sig om. Skal dit barn være bagud fra de andre som tillige gør det. 

Der er forskel på Nordsjælland of Lolland, men behøver det at være danske kunder? Prøv Udemy.   

 

 

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)