Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino’er.

Jeg er interreseret i at starte et interessentskab, hvor jeg vil sælge sengetøj.

Jeg har fået en god idé og jeg vil derfor høre jer om der evt. er nogen der har styr på dette område og kan give mig en hjælpende hånd.
Da det endnu kun er en drøm, har jeg heller ikke sat mig 100% ind i om den er holdbar.

Jeg vil gerne lave sengetøj med mine egne designs, men da jeg ikke har erfaring indenfor dette område, ved jeg ikke om det er muligt at få produceret her i DK. Sengetøjet skal gerne være i økologisk bomuld eller hør.

Jeg vil fortrække, at det produceres i DK, hvis det er muligt.
Derudover er jeg interesseret i, hvad prisen for dette vil være alt efter, hvor meget jeg vil købe selvfølgelig.
Hvis der er mulighed for at indkøbe en mindre mængde til at starte med, vil jeg også fortrække det.

Min far er selv iværksætter, så han kan hjælpe mig med opstarten og det praktiske, men tekstilindkøb er ikke hans spidskompetence.

Jeg håber, I har tid og lyst til at give mig en god start i denne (nogle gange) kaotiske jungle.

Mvh. Anna Frank :)
Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna,

Hvad er det helt konkret, du ville have hjælp - eller sparring til?

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Danmark er ikke et land for folk der er villige til at tage risici. Medmindre du allerede omsætter for 5 millioner +, så bare lad være. Du bør også tage en uddannelse som revisor, medmindre du betaler dig fra det. Lad vær med at gøre det selv, hvis du ikke ved noget om regnskab, indberetning, moms, skat m.m. Det koster dig dyrt ved blot den mindste fejl, så få en revisor med fra start.

Du har heller ikke nødvendigvis brug for et holdingselskab, hvis du ikke har tænkt dig at overføre resultatet hertil, hvis din virksomhed er høj-risiko, hvilket det ikke lyder. Hvis du kun har tænkt dig at have driftselskabet, så start med det, og vent med holdingselskab til et senere tidspunkt, så slipper du for at betale en revisor for at lave årsregnskab og indberetninger for et selskab med ingen aktivitet.

Held og lykke.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Nov 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lucas.

Jeg jeg prøver at få hjælp til det er at finde nogle fabrikker der kan producere sengetøj for mig.
Beklager det er svært at regne ud.

Mvh. Anna :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktionen af sengetøj ligger generelt uden for Danmark - MÅSKE Georg Jensen damask selv har lidt dansk produktion men tvivler ldit. Du kan feks henvende dig til handelsafdelingerne på den Polske, den Ukrainske, Portugisiske ambassade og uden for EU til den tyrkiske handelsafdeling og høre om fabrikker der fremstiller sengetøj i de områder. Så skal du sikre dig det er gode varer - f.eks spørg alene efter Økontex certificerede varer, og finde hvilke minimum kvantiteter de kræver

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jun 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i det, som John skriver. Jeg tænker også, at det er minimalt hvormeget, der bliver produceret i Danmark. 

/Lucas H.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)