Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved tekster uden for EU

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jesper_nl:
Faktura uden moms og der skal laves liste C indberetning

Skal man så også være eksportør registreret ved salg af en ydelse?

Registrering i henhold til Toldloven gælder kun for udførsel af varer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Skat har i JV (på basis af domspraksis) defineret en reklameydelse med følgende ord: “For at en ydelse kan anses for en reklameydelse, skal der være tale om spredning af et budskab, som skal informere om en vares eller ydelses eksistens og kvaliteter med henblik på at forøge salget.”

Kan salget af en tekst alene opfylde ovennævnte definition af en reklameydelse - jeg kan ikke se det, og slet ikke når man læser dommene i juridisk vejledning.

Du mener så heller ikke at der kan være tale om at reglerne omkring underleverandørydelse er i spil her?

Og hvad skulle helt konkret tale imod at der er tale om en reklameydelse? Dit citat ovenfor dækker da iøvrigt ganske præcist over  hvad en affiliatetekst er.

Dertil nævner JV netop "produktion af reklamemidler" uden en udtømmende liste over hvad det dækker over.....

Og så har vi end ikke talt om muligheden for at der kan være tale om en journalistisk ydelse......

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Jesper_nl:

Skat har i JV (på basis af domspraksis) defineret en reklameydelse med følgende ord: “For at en ydelse kan anses for en reklameydelse, skal der være tale om spredning af et budskab, som skal informere om en vares eller ydelses eksistens og kvaliteter med henblik på at forøge salget.”

Kan salget af en tekst alene opfylde ovennævnte definition af en reklameydelse - jeg kan ikke se det, og slet ikke når man læser dommene i juridisk vejledning.

Du mener så heller ikke at der kan være tale om at reglerne omkring underleverandørydelse er i spil her?

Og hvad skulle helt konkret tale imod at der er tale om en reklameydelse? Dit citat ovenfor dækker da iøvrigt ganske præcist over  hvad en affiliatetekst er.

Dertil nævner JV netop "produktion af reklamemidler" uden en udtømmende liste over hvad det dækker over.....

Jeg tolker trådstarters indlæg som om der leveres en tekst og ydelsen stopper her. Så mit svar tager udgangspunkt heri.

 

Nej, jeg mener ikke der er tale om en underleverandør. Når der udelukkende leveres en særskilt part af selve affiliate ydelsen, så mener jeg ikke den definitionen er opfyldt - budskabet spredes ikke i forbindelse med trådstarters leverance, det sker først i næste transaktion hvor trådsstarters kunde bruger teksten på sin hjemmeside. For at kvalificere til underleverandør skal hele definitionen (efter min opfattelse) opfyldes og ikke blot halvdelen. 

Derudover, så fremgår endvidere af JV; "Ydelser, der ikke er uløseligt forbundet med at overbringe reklamebudskabet, anses ikke for reklameydelser, selv om disse ydelser er nødvendige for gennemførelsen af reklamekampagnen."  - Spørgsmålet i den konkrete sammenhæng; er den isolerede levering af en tekst uløseligt forbundet med at overbringe reklamebudskabet? 

Du nævner "produktion af reklamemidler" fra JV. Jeg tror ikke det fra Skattestyrelsen er tænkt i den konkrete sammenhæng, særligt ikke med de eksempel in mente som videre nævnes i samme linje.

Lier:

Og så har vi end ikke talt om muligheden for at der kan være tale om en journalistisk ydelse......

Det kommer selvfølgelig an på graden af redaktionel frihed m.m. - normalvis falder ren tekstarbejde på bestilling ikke ind under undtagelsen, så havde egentlig ikke overvejet det som en mulighed i den konkrete sammenhæng.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:
Når der udelukkende leveres en særskilt part af selve affiliate ydelsen, så mener jeg ikke den definitionen er opfyldt

Det er vel netop dei der går det til en underleverandørdel af reklamenteksten?

Jesper_nl:
Spørgsmålet i den konkrete sammenhæng; er den isolerede levering af en tekst uløseligt forbundet med at overbringe reklamebudskabet?

Og det synes du ikke, at det er tilfældet her??

Jesper_nl:
Du nævner "produktion af reklamemidler" fra JV. Jeg tror ikke det fra Skattestyrelsen er tænkt i den konkrete sammenhæng, særligt ikke med de eksempel in mente som videre nævnes i samme linje.


Ahhh en affiliatetekst er jo reelt en annonce - og samtidig ser man på alle de store aviser annoncer som nu har karakter af redaktionelt indhold.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Jesper_nl:
Når der udelukkende leveres en særskilt part af selve affiliate ydelsen, så mener jeg ikke den definitionen er opfyldt

Det er vel netop dei der går det til en underleverandørdel af reklamenteksten?

Underleverandørdel eller underleverandør?

Det essentielle er (som jeg ser det) at trådstarters levering "blot" er en del - og dermed i sin helhed ikke er en reklameydelse. Den isolerede del opfylder ikke definitionen.

Lier:

Jesper_nl:
Spørgsmålet i den konkrete sammenhæng; er den isolerede levering af en tekst uløseligt forbundet med at overbringe reklamebudskabet?

Og det synes du ikke, at det er tilfældet her??

Nej, det mener jeg ikke.

Lier:

Jesper_nl:
Du nævner "produktion af reklamemidler" fra JV. Jeg tror ikke det fra Skattestyrelsen er tænkt i den konkrete sammenhæng, særligt ikke med de eksempel in mente som videre nævnes i samme linje.


Ahhh en affiliatetekst er jo reelt en annonce - og samtidig ser man på alle de store aviser annoncer som nu har karakter af redaktionelt indhold.

Er det reelt det, der må vi så bare være uenige. Annoncen opstår efter min opfattelse først når den isolerede tekst placeres ind i sammenhængen med det budskab som skal overbringes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man tage den pragmatisk Lier og Jesper og jeg spørger, fordi jeg ikke ved:

Da det er fremgået, om jeg husker ret, at kunden er helt OK med valg af dansk Moms (måske kunden ER dansk momsreg) - ville der så ske noget hvis trådstaret fakturerede med moms og indberettede og betalt den?

I så fald var hun jo uden over nervøsiteten for, at det blev forkastet at hun fakturerede uden moms?

Hvad kunne konsekvenser negativt være, hvis hun fordi hun mente hendes bundne opgave med tekstskrivning kunne opfattes som reklame budskab anvendt i DK, valgte at fakture med moms og jo indbetalte den korrekt (igen ud fra jeg mener hun skrev, køber ville være helt indforstået)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Kunne man tage den pragmatisk Lier og Jesper og jeg spørger, fordi jeg ikke ved:

Da det er fremgået, om jeg husker ret, at kunden er helt OK med valg af dansk Moms (måske kunden ER dansk momsreg) - ville der så ske noget hvis trådstaret fakturerede med moms og indberettede og betalt den?

I så fald var hun jo uden over nervøsiteten for, at det blev forkastet at hun fakturerede uden moms?

Hvad kunne konsekvenser negativt være, hvis hun fordi hun mente hendes bundne opgave med tekstskrivning kunne opfattes som reklame budskab anvendt i DK, valgte at fakture med moms og jo indbetalte den korrekt (igen ud fra jeg mener hun skrev, køber ville være helt indforstået)

vh John Hannover

I bund og grund ville hun jo så kunne tage 25% mere for sine tekster, hvis hun ikke skulle lægge dansk moms på. Det må være vigtigt for hende at få det afklaret - og det rigtige sted må være et bindende svar fra SKAT.

Hans
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
I bund og grund ville hun jo så kunne tage 25% mere for sine tekster, hvis hun ikke skulle lægge dansk moms på. Det må være vigtigt for hende at få det afklaret - og det rigtige sted må være et bindende svar fra SKAT.


ikke uenig - med mindre køber faktisk jo har en masse aktivitet i DK og derfor bruger DK tekster osv - og derfor faktisk er Dansk momsregistreret som forklaring på denne er ligeglad  Bindende svar kan tage to måneder som trådstarter ikke vil vente på, så det måre skriftlig kommunikation i så fald og håbe at kunne spørge klart
vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er ikke dansk momsregistreret :-) Han har sin forretning i Thailand, og det er derfra, han driver den. Men, jeg har taget den beslutning at sætte samarbejdet på standby. Jeg trives ikke med usikkerheden :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia23:

Han er ikke dansk momsregistreret :-) Han har sin forretning i Thailand, og det er derfra, han driver den. Men, jeg har taget den beslutning at sætte samarbejdet på standby. Jeg trives ikke med usikkerheden :-) 

Synd - hvis han er ligeglad med dansk moms og du er usikker - så ville jeg fakturere med dansk moms - selv om det kan være penge ud af vinduet da nok ellers kunne have hævet prisen de 25%
Så kan du evt bede om bindende svar, eller  alle fald skriftligt svar via SKAT under kommunikation og så rette det til, jeg kan ikke se du får risiko så længe du jo også indbetaler momsen, og du kan jo noget, med en kunder i Thailand som bruger dig til danske affiliate reklame tekster - og det er bittert for dig, at skulle lade det gå til spilde, fordi vi ikke her tør sige 100% klart - sådan ER det
Ellers lad BDO eller en af de helt store huse - få spørgsmålet klart skriftligt og lad det koste de måske 3.000 - 5000 kr det kan koste at få svar, men så ville jeg turde køre på det

Jesper kan sagtens have ret i, at det er ingen moms - men føler du dig utryg, så stor respekt for det
venligste hilsner
John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)