Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AD, lovgivning & trusler med retssag

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke har valgt at bruge dem som specifikt søgeord er jeg ret sikker på de ikke har noget at komme efter.

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg ikke.

Og jeg vidste ikke engang hvem de var. 

Jeg må være ærlig og sige at det slet ikke giver mening det han fortalte mig.

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hejsa ☺️

Som flere skriver så tag det med ro, det er desværre noget jeg et stødt på et par gange.

Det er ikke kotyme at indsætte alle konkurrenterne som negativer .

Hvis de skal ud i en evt. Sag mod dig skal de have bevisbyrden på deres side. Har de så ovenikøbet et virksomhedsnavn der relaterer sig til en bred term er det op ad bakke. Mener de at deres navn er så unikt kan de få det varemærke registreret hos Google - det kræver dog sit.

En måde du kan komme frem på i en søgning på deres firma navn kan eks. Være hvis du har en dynamisk annonce (overskriften er = søgeterm/relevans) eller hvis deres navn er præget af en bred term uden at have skrevet dem ind som et eksakt søgeord.

Ignorer i første omgang og hvis du bruger for meget tid på at bøvle med dem - så smid det ene søgeord i negativ og lad dem være... Modkrav er self. At de gør det samme og så er det en skriftlig gentleman agreement hvis de virkelig føler sig truet af dig ;-)


God aften ☺️
Mia

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Tak for din kommentar. Det giver mig mere ro i maven. Jeg genåbner min annonce igen. 

Tak :) 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mia Borg, Digital Markedsføring, gjort forståeligt:

Mener de at deres navn er så unikt kan de få det varemærke registreret hos Google - det kræver dog sit.

Man kan ikke få et varemærke registreret hos Google, det skal registreres hos enten de lokale Trademark afdelinger i de enkelte EU lande, alternativt hos EUIPO i Spanien, som er EUs varemærkekontor.

Når man har en varemærkeregistrering, kan man oplyse dette til Google, og dermed vil Google give parten en eksklusiv brug til dette varemærke, hvilket blandt andet omhandler, at man kan bestemme, hvilke Adwords konti mm, der må annoncerer på varemærkenavnet mm.

Og sådan en proces er simpel, det kræver blot, at varemærkeregistreringen forelægges for Google - den oploades via en formular - herefter validerer Google den via de offentlige varemærkedatabaser, og vupti har man ene råderet over ens varemærke. 

Så det er ikke helt korrekt, at man kan registrerer varemærker hos Google, og ej heller at det er besværligt. Derimod kan det være besværligt at få et varemærke registreret i DK, et eller flere andre EU lande, i hele EU eller i hele verden, hvis navnet ikke er særlig unikt :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 24. Nov 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er bevidst om processen og korrekt - selve varemærket er hos det enkelte land, beklager min formulering.
Den samlede process er op ad bakke såfremt de ikke er igang. Jeg er klar over det kræver en formular hos Google. Min pointe var at der skal temmelig meget til før ovenstående bliver en realitet.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)