Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AD, lovgivning & trusler med retssag

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt ny i Google AD.
Jeg har fået en til at lave en lille kampagne for mig. Mest for test og et lille budget.
Det drejer sig i alt om 19 søgeord. Nogle af dem er "Bred match" andre er "Eksakt match"

Nu bliver jeg ringet op fra en konkurerende virksomhed, og får at vide at mit firmanavn kommer op når de søger efter deres firmanavn.
Jeg bliver bedt om putte deres virksomhedsnavn på liste over negative søgeord. Og ellers vil de gå videre med sagen som kan have store økonomiske konsekvenser for mig, hvis det ikke er på plads i morgen. Jeg vælger at sætte min kampagne på pause med det samme.

Nu har jeg talt med ham som har lavet kampagnen.
Navnet på den konkurerende virksomhed er slet ikke en del af de 19 søgeord som der er valgt til kampagnen.

Jeg ringer så tilbage til "konkurrenten" og forklarer ovenstående.
Men får stadig samme svar, og at det er kutyme at man gøre sådan.
Jeg prøver at spørge lidt ind til hvordan det fungere, men der var ikke meget snak tilovers. Beskeden var: enten kom deres navn på listen eller vil de gå videre med sagen. Min kampagne er fortsat på pause.

Mit spørgsmål:
Hvordan forholder man sig i sådan en situation?
Er det kutyme at man putter alle sine konkurrenter på listen over negative søgeord? Og hvordan finder jeg frem til alle?
Og skal jeg så sørge for at gøre det samme - altså kontakte alle andre som kommer op når jeg søger efter mit firmanavn? Lyder lidt skørt for mig.

Jeg ser dem ikke helt som konkurrenter da de er 30+ ansatte i den virksomhed og jeg er kun mig selv :)

Jeg håber ovenstående giver mening. Og at der er nogle kloge hoveder som kan guide mig.

På forhånd tak :)

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det skal de overhovedet ikke blande sig i. Ignorer det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

www.spirian.dk:
Hvordan forholder man sig i sådan en situation?

Du afventer situationen indtil du høre fra dem igen.  ringer de så bed dem skrive til dig så du har alt på skrift.

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det var lidt flabet af ham. 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide. Jeg beder om det på skrift. 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Han sagde også at de selv havde en lang række virksomheder som er på listen over negative søgeord, da det var normal kutyme.

Først tænkte jeg "ok det må jeg også gøre" men da jeg lagde på, synes jeg det var en lidt underligt det hele. 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køre med brede søgeord, vil Google jo vise dine annoncer for alt muligt, der indgår mere eller mindre i de søgeord.

Så det kan fint være din konkurrents navn er nok til de bliver vist.

Jeg ville helt bestemt sætte hans virksomheds navn ind som negativ, du er slet ikke interesseret i at blive vist, når brugere søger efter andre firmaer, det er ulovligt jf. markedsføringsloven at gøre det bevidst.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Tak for svaret. 

Hvordan gør man det bevist? Deres navn er slet ikke med på listen af søgeord. De kan dukke op på hvilket som helst søgeord jeg har, da det er samme branche. Hvilken del af markedsføringsloven henviser du til? 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 200
Fra  SPIRIAN Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Så det kan fint være din konkurrents navn er nok til de bliver vist.

Hvad mener du med den her sætning?

Men de kan vel også blive vist på eksakte ord, da det er samme branche/produkt/serviceydelse? 

SPIRIAN

Hos SPIRIAN kan du få en ny hjemmeside for kun 1.450,-

www.spirian.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, eksakte er kun snævre variationer af søgeordet f.eks. Flertal, ental, fejlstavekser.

De brede er alt revl og krat, der indgår delvist eller helt.

eksempel:

[Dørmåtte]

Her er det kun f.eks. Dørmåtter, dørmåtten, dørmåte, drmåtte, som giver visning.

“Dørmåtte”

Her får du dør, måtte, måtter til døren, dørmåtten.dk, sisal dørmåtte, krokus måtte til din dør, dørensmåtteri, dørmåttemageten.dk osv.

Søg i zgoogle efter negative søgeord, det er super fine guides

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)