Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg vente med at betale skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg startede for nogle måneder siden min enkeltmandsvirksomhed op, hvor jeg sælger digitale filer på nettet. Det fungerer som en mere eller mindre passiv indkomst som kører på sidelinjen, mens jeg passer mit eget liv. Det er gået utrolig godt med mine salg og jeg har i alt omsat for 100.000 kr. Det er meget mere end, hvad jeg havde forventet, da jeg begyndte og det er for alvor kommet i løbet af den sidste måneds tid.
Jeg har på samme tid haft rigtig travlt med en masse andre ting til hverdag, så det har været begrænset hvor meget tid, jeg har kunnet bruge på virksomheden. Jeg har fået styr på momsinberetning MEN

Jeg har indtil videre ikke betalt noget af overskuddet til SKAT. Her skal det lige understreges, at jeg har i sinde at betale hver eneste krone jeg skal. 

Virksomhedens penge kommer ind på en separat konto og jeg har ikke brugt nogen af dem.

Er det muligt at vente med at betale SKAT til fx. sidst på året, så man betaler det hele samlet? Eller skal Skat betales løbende? 

Håber der er nogen som kan besvare mit spørgsmål

 

Hav en skide god dag! 

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

skat vil prøve at bilde dig ind du skal betale løbende. Men du kan roligt bare betale det hele på en gang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

HelloWorld99:

Jeg har indtil videre ikke betalt noget af overskuddet til SKAT. Her skal det lige understreges, at jeg har i sinde at betale hver eneste krone jeg skal. 

Virksomhedens penge kommer ind på en separat konto og jeg har ikke brugt nogen af dem.

Er det muligt at vente med at betale SKAT til fx. sidst på året, så man betaler det hele samlet? Eller skal Skat betales løbende?

Skat prøver nu næppe at bilde dig andet ind end  det loven siger. Du skal jo forskudsregistrere som bedst du kan. År ET sker der ikke noget ved at vente til slut af året. Venter du til efter året, får du tillæg på skatten og så:

År to vil skat så kunne låse din indtægt fast, da de ser du ikke vil angive forskud selv, og så kan du ikke bare ændre det beløb de sætter dig i forskud til uden en masse dialog med skat.

Tillykke med det fine resultat, bare gå i forskud og sæt et tal så godt du nu kan er mit råd - og alt du i øvrigt skriver lyder helt fint
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)