Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty af privat ejet varemærke

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg har netop købt et hulens dyrt domænenavn som jeg nu har søgt om at få registreret som varemærke

Men hvordan gør jeg bedst med ejerskabet af det. jeg har købt det privat og varemærket er også i mit private navn

kan jeg lave en royaltyaftale med mit eget selskab så  jeg ikke mister det i en evt konkurs (det kan jo ske) og hvad skal jeg være obs på i den sammenhæng?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et .dk domæne? I så fald har du ikke købt domænet, så har du kun købt brugsretten til det. Hvad er det der gør domænet dyrt? 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et .com med et ret unikt navn, som gør det dyrt. Bliver også navnet på mit seneste selskab. 

men er primært varemærke registreret da jeg putter en hel del penge i markedsføring af firmaet

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro du kan få problemer hvis dit firma putter en masse penge i at opbygge et brand som du ejer personligt.

Det er lidt svært at sige noget konkret når du ikke vil sige hvilket navn det drejer sig om :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

Hej alle

jeg har netop købt et hulens dyrt domænenavn som jeg nu har søgt om at få registreret som varemærke

Men hvordan gør jeg bedst med ejerskabet af det. jeg har købt det privat og varemærket er også i mit private navn

kan jeg lave en royaltyaftale med mit eget selskab så  jeg ikke mister det i en evt konkurs (det kan jo ske) og hvad skal jeg være obs på i den sammenhæng?

Det bør du få en vurdering af skatten ved at gøre, men dit selskab vil skulle betale for anvendelsen-  og det er prisen der som er skattemæssigt tricky. Du vil selv være fuldt skattepligtig af indtægten og så skulle kunne holde noget fradrag for købet, men da du i den grad roder overskud/fortjeneste sammen mellem dit selskab og dig selv - specielt hvis du driver det i selskabsform, så er det klart risky business - Jeg ville enten have en sikkert skriftlig vurdering fra en revisor, eller bindende svar fra skat (kurator vil omg gå efter dig hvis der ikke har været korrekt relation mellem pris for anvendelse og det at du ejer det privat men bruger i selskabet - i netop tilfælde af konkurs, så både skat her og nu, og netop ved konkurs, er den vanskelig)

vh John Hannover

What do you want to do ?
New mailCopy

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

tak for et godt svar som altid:-)

Vil det være lettere om jeg lagde varemærket over i holdingsselskabet og så lavede en brugsaftale mellem holding og drift?

Det primære er at beskytte navnet hvis driftselskabet går konkurs. royalty delen er knap så vigtig. Troede der var et krav om betaling af brug

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville være helt naturligt at lade et holding stå med netop royalty, rettigheder og den type

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja det ville være helt naturligt at lade et holding stå med netop royalty, rettigheder og den type

vh John Hannover

Nu har jeg også et varemærke registreret i eget navn. Jeg har dog en hjemmeside hvor domænet er det samme som varemærket. Jeg har registreret mit varemærke personligt af samme årsag - nemlig at hvis jeg vælger at lukke virksomheden (konkurs er 100% usandsynligt lige i det her tilfælde) - så har jeg stadig mit varemærke. Det er en enkeltmandsvirksomhed. Det kan der vel ikke være noget problem i? Jeg har ikke lavet noget royalties-halløj. Jeg lader bare virksomheden (mig selv) bruge mit eget varemærke uden videre.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek

Giver god mening

Er der nogen der ved om der er regler for om drift skal betale for brug af vare mærket til holding, eller om det kan gøres vederlagsfrit?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)