Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om reklamer på Facebook

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg modtager diverse reklamer på min ”væg” på Facebook. Jeg er lidt forundret over sammensætningen og algoritmen bag udvælgelse af modtager, men...

... det er ikke dét mit spørgsmål handler om.

Hvordan er mekanikken bag en kampagne på Facebook? Hvad sker når jeg trykker en eller anden Call to action knap eks. “Læs Mere” på et opslag. Brænder hvert tryk annoncekroner, eller er der en begrænsning baseret på IP eller andet?

Spørgsmålet er kort og godt. Når jeg får vist et underlødigt, men sponsoreret, opslag fra eks. Dansk Folkeparti, kan jeg så trykke på “Læs Mere” en 5-10.000 gange og derved brænde afsenders  annoncebudget af? 
I bekræftende fald, er det lovligt at lave et script, som kan udføre funktionen som beskrevet ovenfor.

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu skal du jo ikke sammenligne din egen intelligens med programmørerne bag facebook. De har selvfølgelig taget højde for, at der kan forekomme flere klik af den samme bruger på den samme annonce - indenfor et specifikt tidsrum vel at mærke (og/eller tracking via cookies).

Nu er man også lidt af et fjols af natur, hvis man seriøst vil lave et script (som du i hvert falde IKKE selv kan lave, kan jeg høre ud fra dit latterlige indlæg) der brænder en virksomheds annoncekroner af blot fordi man ikke synes om virksomheden af den ene eller anden årsag.

Jeg tror ej heller at det er RET lovligt når man handler med ond hensigt - som det jo er.

Det er mig stadig en gåde at Amino lader dig blive på siden.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for informationen, der var lidt brugbar viden og overvejelser at gå videre med.

Sådan lidt off topic måske, men nu håber jeg ikke du brænder inde med dine meninger eller følelser, bare ud med det hvis du har noget på hjerte.

Tilføjelse: dine antagelser omkring sammenhæng mellem specifik viden og intelligens samt at jeg er et fjols af natur baseret på motiver giver mig lyst til at give dig et råd, som en slags tak for bidraget. Prøv at søge lidt på korrelation og kausalitet. Det kunne være du kunne lære lidt dér, mår du nu ikke helt har styr på hverken FB annoncer eller motivfortolkning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

Tak for informationen, der var lidt brugbar viden og overvejelser at gå videre med.

Sådan lidt off topic måske, men nu håber jeg ikke du brænder inde med dine meninger eller følelser, bare ud med det hvis du har noget på hjerte.

Tilføjelse: dine antagelser omkring sammenhæng mellem specifik viden og intelligens samt at jeg er et fjols af natur baseret på motiver giver mig lyst til at give dig et råd, som en slags tak for bidraget. Prøv at søge lidt på korrelation og kausalitet. Det kunne være du kunne lære lidt dér, mår du nu ikke helt har styr på hverken FB annoncer eller motivfortolkning.

Jeg skal ikke afvise at jeg har været hurtig på aftrækkeren. Men vi må også bare erkende, at du normalt ikke ligefrem er from som et lam. Det kan muligvis være, at jeg har misfortolket hvad du ville med tråden/spørgsmålet, men tidligere indtryk/diskussioner hvor du har deltaget har selvfølgelig sat sit præg.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

No harm done. Jeg er sådan forholdsvis bevidst om at deltagelse i debatter sjældent er en popularitetskonkurrence. Jeg forsøgte at være temmelig åben omkring mit motiv.

Tilmeldt 29. Oct 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej, hvis du modtager annoncer på facebook eller instagram, som du ikke ønsker at se igen, så kan du bare klikke på vælge "hide" (gem) ved at klikke må opslagets øverste højre hjørne.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)