Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste billige erhvervskonto til mindre virksomheder 2020

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har personligt læst længe og bredt om forskellige løsninger ifm. oprettelsen af enkeltmandsvirksomhed. Samtidig virker det til at mange andre også har denne tvivl. Derfor må det være relevant at prøve at samle lidt erfaringer der er up to date i slutningen af 2020.

Foruden muligheden for at køre helt små operationer over privatkontoen, er der for mig at se 3 kategorier:

1) etablerede banker, 2) ikke almindelige banker, 3) udenlandske banker

1) Flere banker, herunder fx Jyske Bank, kræver at der er tilknyttet revisor. Det er for mig personligt en deal-breaker.
Generelt virker det svært at sammenligne priserne fordi kravene samtidig varierer.
Men det kunne være interessant at høre hvad folk har fået af løsninger, og måske særligt de tilfælde hvor man ikke har forhandlet ved fx at flytte sit private engagement.

2) I denne kategori virker Lunar til at være den helt store operatør. På papiret virker den for mig at se oplagt. Jeg kan dog også konstatere på Trustpilot at nogle har oplevet pludselige opsigelser af deres erhvervskonti. 

3) Jeg fandt en beskrivelse af John Hannover som beskrev at det ikke var muligt fx at bruge Revolut som Nemkonto og dermed altså ikke er en mulighed når man skal have en erhvervskonto.
Er der nogen der har opdateringer i denne kategori?


Hermed et forsøg på/oplæg til at samle nogle erfaringer. 


Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående Lunar specifikt hæfter jeg mig i øvrigt også ved at et svar som dette til en til utilfreds kunde virker meget uformelt grænsende til det useriøse. Hvis jeg selv stod i en træls situation, ville jeg nødig have et svar der sætter fokus på at de er i gang med en "vild proces".

(billeduploadfunktionen virker ikke for mig)


"Hejsa,

Jeg er ked af at høre, at du ikke længere synes at Lunar, og de nye ting vi leverer, lever op til dine forventninger 😭
Der kommer inden længe muligheden for flere konti (som du nævner er dit ønske), uden at være Premium bruger. Man vil istedet kunne tilkøbe blot at have flere konti 🙏

Det er en vild proces, at bygge egen bank helt fra bunden. Vi knokler så hurtigt vi kan for, at alle features bliver lanceret hurtigst muligt 💪 Vi er glade for, at I deler jeres ønsker og idéer med os, og vi gør hvad vi kan for, at opfylde så mange af dem som muligt.

Vi håber selvfølgelig, at du vil give Lunar lidt tid, og se de ting der kommer inden længe. Og vi håber, at det kan være til glæde for dig, og vores andre brugere 🤞

De bedste hilsner,


Lunar"

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her da jeg har besluttet mig for ikke at blive skatte-flygtning alligevel. Hvis vi da må importere vores biokemiker.

Ellers så må jeg bare flytte ned til 50 grader om sommeren.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
Hvis vi da må importere vores biokemiker.

Skal du til at lave et laboratorium? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

superfrost:
1) etablerede banker, 2) ikke almindelige banker, 3) udenlandske banker

1 ikke almindelige banker" ved jeg ikke hvad er - for at kunne fungere som bank skal man have banklicens så alle er etablerede

2 Lunar er forbedret - men vel ikke så oplagt billig - 2000 kr per år. Mange andre giver etablerede kunder indgang for 2.000 kr + 1000 i drift år 1 og så fremover alene 1000 kr hvorved de allerede år 2 er billigere, og bare bliver ved med det fremover - og så har man god tlf support som må være fordel i en del tilfælde. Ja de har opsagt en del og er lige så skarpe i spørgsmålene ved indgangen - men det loven som den er. Du kan sagtens finde banker hvor du som kunde ligger under 2000 kr om året i fast gebyrer for en konto - ligesom du ofte kan få flere konti med i samme pris, hvor der er ekstra pris i Lunar

3 - Den er ændret, også min beskrivelse man kan godt have revolut som nemkonto er ændret efter der er åbnet for det. Det skal ske via fysik blanket indsendelse som gennemgået HER I LINK - Du kan dog slet ikke sammenligne - både fordi tilknytning af betalingsløsninger er helt anderledes begrænset i forhold til dansk bank, ingen MobilPay og meget lange svar tider ingen telefonhjælp mm

Den update med Revolut og N26 har du her I LINK 

Jeg tør nok påstå, at de fleste som vælger Revolut eller N26 gør det, fordi de ikke kan få en dansk bank med, og tager det som ren nødløsning. Lunar kan være lidt samme men har dog langt flere fordele, så de må mere sammenlignes med alm banker, dog jo ikke en 24/7 telefonsupport som man møder i egne banker, ligesom jeg ex via facebook iværksættersider ser mange flere klage over, at de får lukket deres konto pludseligt uden gode begrundelse, i disse banktyper, end i alm danske banker

Et problem for mange udlændinge er også, at de fleste banker, danske som udenlandske, ofte nægter konto hvis bopæl og statsborgerskab ikke matcher.

Det koster noget at drive et pengeinstitut, i IT der skal holdes i gang, personale, dyre krav til hvidvaskkontrol og kend din kunde ved nye kundeforhold - så regn med, at det ikke bliver billigere fremover, og regn med at nok kun netop rene IT banker type Revolut og N26 kan holde prisen lidt lavere, men til nu tjener de absolut ikke penge (heller ikke Lunar mig bekendt). Det er dyrt at drive bank uanset form

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine inputs John, det er meget informativt.

Selv står jeg lidt i stampe i processen. Jeg synes det er svært at gennemskue hvad der vil være det bedste valg, og at det virker som en stor omgang at flytte min private bankkonto blot for at få bedre vilkår på erhvervssiden. Samtidig virker det dog som om at det vil stille mig markant bedre de fleste steder.

Jeg er i øvrigt nysgerrig på om det kan give problemer at bruge en erhvervskonto (tilknyttet fx enkeltmandsvirksomhed) til at drive to operationer. Det er jo kun 1 virksomhed, men hvis den driver to operationer, som fx en webshop og en klinik, vil det være rart at have to separate kontoer for overblikket.
 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

superfrost:
Jeg er i øvrigt nysgerrig på om det kan give problemer at bruge en erhvervskonto (tilknyttet fx enkeltmandsvirksomhed) til at drive to operationer. Det er jo kun 1 virksomhed, men hvis den driver to operationer, som fx en webshop og en klinik, vil det være rart at have to separate kontoer for overblikket

Så længe det er samme CVR nr - uanset antal operationer og evt flere SE eller P numre, så kan du køre alt over EN erhvervskonto. 

Du må jo prøve at bearbejde din bank, hvor du idag har det private, for at se om ikke de vil give dig rimeligt tilbud på erhvervskonto - men er kravet revisor (er det ex Jyske) så har du ikke mange andre muligheder end - skifte privat - eller betale lidt mere. Dertil kommer, at du KAN blive mødt med krav fra nogen banker om, at du SKAL have det private med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)